2020 - Mieza S Mieza S: 2020
Perasaan Aneh

Perasaan Aneh

Perasaan Aneh
sebuah kehilangan seakan - akan membunuh seluruh jiwa.⁣⁣⁣⁣ dan para bintang seakan mati dan tak mahu lagi menerangi.⁣⁣⁣⁣ cuma malam yang masih berhias hitam.⁣⁣⁣⁣ seperti mengerti ada hati yang tak perlu dirai.

entah sudah berapa lama rasanya aku tak mencurah disini. mungkin aku seAdanya menyembunyi luka. luka yang aku karang sendiri. hari ini sekali lagi aku melalui perasaan aneh. mungkin hanya aku saja yang begini atau yang lainnya pernah merasa hal yang sama. aku yang melebih - lebih menikmatinya atau aku yang tak pandai nak jaga sehingga melukai yang lain. hal sebegini hanya akan tiba disaat aku sedang bahagia dengan seseorang.

bila sedang meniti perasaan bahagia dengan seseorang, pasti akan akan merasa hal 'kecewa'. bermain - main atas kepala. sudahnya akan sedih tak kesudahan. walhal hal kecil. 

dulu ketika masuk awal dua puluh dan melihat kakak kakak yang menikah pada usia yang lewat. aku merasa itu hal yang biasa. sekarang aku sudah menjangkau lima tahun lagi sebelum meniti 30. aku sudah gelisah. bukan gelisah tidak punya teman.  gelisah memikir hal hal kecil. 

padahal tuhan sudah bilang:

Perasaan Aneh

aku benar - benar khuatir jika tidak ada 'rumah' yang sudi menjemputku masuk. ada banyak hal yang meluka kan jiwa aku. pelakunya aku sendiri. terlalu berfikir. 

Cincin Tak Tersarung

ketika aku sedang berada dalam kelompok keramaian, aku sering memerhatikan jari - jemari manusia sekelilingku. indah benar rasanya ketika memakai cincin. jarang sekali aku tak bermonolog. 

"ya tuhan, apakah ketika aku dinikahkan kemudian hari, dibelakangku akan ada manusia yang mentertawa kerana aku tidak mampu menyarung cincin di jari?"

"ya tuhan, kenapa mesti aku?"

"ya tuhan, apakah wujud satu - satunya lelaki yang bukan dari kalangan keluargaku sudi menerima jari jemariku yang tidak indah seperti orang lain.?"

"ya tuhan, adakah yang sudi menjemputku menjadi ahli keluarga yang baru?"

"ya tuhan, itu ini. ya tuhan..."

arghh! padahal beberapa kali aku menonton video ceramah. belajar syukur. jika hari ini jari ku tidak indah. disana, ada manusia yang tak punya kaki untuk berjalan. jariku mungkin tidak indah, tapi tuhan tidak menghadkan perilaku ku. aku bebas ke sana sini, seperti yang lain juga. cuma aku tidak sama. 

aku tidak meragui tuhan. aku cuma meragui diriku sendiri ketika aku dihadapan manusia. aku akan jadi terpaling yang merendah diri dan merasa aku tidak punya apa - apa selain dari kelemahan dan kekurangan ku yang sedang aku galas dibahu. aku takut. takut yang aku rasa, ah lebih baik tidak perlu melalui ini. 

Khuatir

selalunya disaat aku sedang dilanda rasa "aku tak punya apa - apa dan menjadi manusia paling tak sempurna", aku akan jadi orang yang paling tidak ada pedoman. mula cakap yang tidak - tidak sehingga kadangnya menyakiti hati manusia. untuk hal yang kecil, khuatirnya menggunung. benar terlalu takutkan kehilangan sehingga merasakan, aku tak patut buat apa - apa. kerana aku menganggap semua perilaku aku adalah bodoh dan bisa mengundang amarah orang. 

ini semua hanya kerana aku sering merasakan aku tak sempurna. aku tak layak untuk ada. sering rasa, semua orang berpotensi membiarkan aku pergi kerana aku tak punya apa - apa untuk diperjuang. 

ini semua kerana aku yang tak yakin diri. aku takut kan kehilangan. aku punya 1001 alasan untuk mengatakan tentang keburukan aku adalah penyebab aku tak layak diperjuangkan, ini bukan tentang rasa kepercayaan atau tidak yakin pada manusia lain. aku cuma tak yakin pada diri sendiri kerana aku tak punya apa, tak sempurna. orang berhak pergi. 

tak tahu bagaimana mahu jelaskan. 
kau takkan pernah rasa, sehingga kau benar - benar melaluinya. 
kau tak tahu apa rasanya menjadi manusia yang tak pernah ada apa - apa sehingga merasa terlalu kecil dimata orang lain. sehingga rasa rendah diri yang benar - benar paling rendah. entah. aku penat la. bagaimana entah cara mengatasi nya. bila entah aku mahu belajar, aku sama saja. 

disetiap kali aku meluahkan rasa ini, orang akan mula rasa tidak senang dengan cara aku. kemudian berbalah, dan memilih ego. aku sendiri juga. tak boleh kah bersabar dan 'memelukku' untuk ditenangkan dan berbisik bahawa aku ini manusia yang tak punya apa - apa tapi selalu saja membahagiakan atau apa - apa sahajalah yang bisa menyejukkan kecil hati aku dengan diri sendiri? ulang saja bait yang sama pada setiap kali aku jatuh dan merasa tak sempurna. setidaknya aku tenang walaupun tidak lama. ulanglah jangan cepat lelah dengan aku T_T 

penat. dengan diri sendiri yang tak sempurna. 
Lirik Lagu Pencinta Setiamu Usop

Lirik Lagu Pencinta Setiamu Usop

Lirik Lagu Pencinta Setiamu Usop

Tanyalah siapa disini paling tampan
Pasti jawabnya jejaka depan mata
Engkau yang bertuah jika memiliki
Sepenuhnya jiwa akan ku serahkan demi cinta

Aku jejaka yang mampu menghapuskan lukamu
Dengan senyuman istimewa di wajahku
Tiada jejaka yang harus memiliki cintamu
Selain aku si pencinta setiamu

Tanyalah siapa disini paling tampan
Pasti jawabnya jejaka depan mata
Engkau yang bertuah jika memiliki
Sepenuhnya jiwa akan ku serahkan demi cinta

Aku jejaka yang mampu menghapuskan lukamu
Dengan senyuman istimewa di wajahku
Tiada jejaka yang harus memiliki cintamu
Selain aku si pencinta setiamu

Kita tak mampu tuk hidup tanpa cinta
Tulis bersama cerita kita
Aku jejaka yang mampu menghapuskan lukamu
Dengan senyuman istimewa di wajahku

Tiada jejaka yang harus memiliki cintamu
Selain aku si pencinta setiamu
Selain aku si pencinta setiamu

Lirik Lagu Terakhir Buat Teman Hazama & Siti Sarah

Lirik Lagu Terakhir Buat Teman Hazama & Siti Sarah

 
Lirik Lagu Terakhir Buat Teman Hazama & Siti Sarah

Engkau rentak ku melodi
Bersatu di dalam rasa
Meresap jiwa sang pemuja
Membuai seluruh raga

Pada garis nota irama
Kita nyanyi lagu merdu
Akulah suara mengiringi
Melodi yang kau mainkan

Kita sering berbicara
Kan bersama mencipta berkarya
Namun ketentuan-Nya
Hadir dalam keterpaksaan

Rasa sepi
Hilang nada
Dan irama

Dikau pergi
Tak kembali
Aku rindu

Kita pernah mengimpikan
Untuk bersama mencipta bahagia
Namun ketentuan-Nya
Hadir dalam keterpaksaan

Rasa sepi
Hilang nada
Dan irama

Pada garis nota terakhir
Ku dendangkan lagu ini
Yang engkau coretkan
Buat teman sering dirindukan

Isi kekosongan
Bunuh kesunyian

Lirik Lagu Ku Tak Rela Danial Zaini

Lirik Lagu Ku Tak Rela Danial Zaini

 
Lirik Lagu Ku Tak Rela Danial Zaini

Musnah sudah
Berakhir kisah cinta kita
Tak sanggup ku bayangkan
Berat ku melepaskan dirimu

Ku ikhlaskan engkau pergi
Bersama dirinya
Kerana orang tuamu
Tak ingin kita bersatu

Walaupun sakit sungguh sakit
Hatiku melepaskanmu

Yang tak ku relakan kau tak bahagia
Bersama dirinya kau jadi sengsara
Ku yang memujamu
Tak pernah terfikir tuk menyakitimu

Dan aku sesalkan kau bersamanya
Tapi tak bahagia dan penuh kecewa
Ku yang mencintaimu
Merintih menangis rasakan pedihmu

Ku tak rela
Ku ikhlaskan engkau pergi
Bersama dirinya
Kerana orang tuamu

Tak ingin kita bersatu
Walaupun sakit sungguh sakit
Hatiku melepaskanmu

Yang tak ku relakan kau tak bahagia
Bersama dirinya kau jadi sengsara
Ku yang memujamu
Tak pernah terfikir tuk menyakitimu

Dan aku sesalkan kau bersamanya
Tapi tak bahagia dan penuh kecewa
Ku yang mencintaimu
Merintih menangis rasakan pedihmu

Yang tak ku relakan kau tak bahagia
Bersama dirinya kau jadi sengsara
Ku yang memujamu
Tak pernah terfikir tuk menyakitimu

Dan aku sesalkan kau bersamanya
Tapi tak bahagia dan penuh kecewa
Ku yang mencintaimu
Merintih menangis rasakan pedihmu
Ku tak rela

Lirik Lagu Alasanku Sheila On 7

Lirik Lagu Alasanku Sheila On 7

Lirik Lagu Alasanku Sheila On 7

Aku telah salah
Ragukan niatmu
Akulah lelaki
Dengan jiwa bocah

Yang coba dewasa
Yang coba berubah
Mohon dampingilah
Jangan tinggalkan

Tak terbayangkan
Jika kau pergi
Kau alasanku untuk dewasa
Dan aku tak ingin kau terluka

Segenap jiwa akan ku jaga
Keindahanmu
Menepis sejenak denganku
Bahagia slamanya denganku

Kau alasanku untuk dewasa
Dan aku tak ingin kau terluka
Segenap jiwa akan ku jaga
Keindahanmu
Keindahan mu



Lirik Lagu Kamu Aku Selamanya Dega

Lirik Lagu Kamu Aku Selamanya Dega

 
Lirik Lagu Kamu Aku Selamanya

Kamu itu indah
dalam hidupku
Ku lukis wajah kamu
dalam ruangku

Dan kau bagian
Dan seluruh
Relung hati aku
Ku ingat hari minggu kita berdua
Saat aku akan katakan cinta

Ini anugrah dari tuhan
Takdir hidupmu aku
Kamu aku selamanya
Takan terpisah terpisah
Hingga akhir waktu

Kamu aku selamanya
Takan terpisah takan terpisah
Ku ingat hari minggu kita berdua
Saat aku akan katakan cinta

Ini anugrah dari tuhan
Takdir hidupmu aku
Kamu aku selamanya
Takan terpisah terpisah
Hinggah akhir waktu

Kamu aku selamanya
Takan terpisah
Takan terpisah
(Kamu milikku)

Sambutan Kecil

Sambutan Kecil


Sambutan Kecil

ini kali ketiga kami berjumpa. aku tak pandai buat kejutan. serious memang tak pandai. aku taktahu bagaimana. dengan daya yang ada, aku ajak dia keluar. aku minta M ambil aku di pasaraya. kami tak keluar berdua. kami keluar asing - asing. aku habiskan masa satu jam lebih untuk belikan sesuatu yang aku tak tahu. aku jalan - jalan di lorong yang sama. memerhatikan kualiti dan reka bentuk barang tersebut. lama disitu. 

akhirnya kakak yang menjaga lorong item tersebut mengesyorkan aku item lain yang tersedia didalam kotak. ah senang kerja aku tak perlu lagi nak beli kotak. cuma mungkin kena beli beg bagi menyembunyikan hadiah tersebut. 

selepas itu, aku beli sushi sebab aku lapar. maaf M ter bad mood sekejap sebab tak makan dari pagi. selepas makan, kami habiskan lebihan waktu di tasik. 

UlangTahun

Sambutan Kecil

rezeki aku, ada dengan M waktu pertambahan umur nya. terima kasih memilih aku, walau kita masih baru. itu tak kan menjadi satu hal bukan? sebab dengan M aku ada satu rasa. sekalipun M pergi kerana orang ketiga, aku akan selalu sedia dan menerima. atas alasan, kedatangan M ketika ini pun sudah satu rahmat dari Tuhan. M, mungkin lelaki kiriman tuhan yang aku taktahu sampai bila pinjaman. M seolah olah, bayangan doa yang pernah aku minta ke Tuhan. mungkin. atau cuma angan - angan aku. entah. apa pun dihujungnya, itu tetap akan jadi satu tulisan Tuhan yang sudah ditulis dalam 'buku'.

aku memilih duduk diatas rumput bukan diatas kerusi. memandang hamparan langit dengan deruan air didepan kami. berjarak dekat. kami berbual pendek. aku taktahu macammana nak mula, sebab aku segan. hahaha. jadinya, buat - buat la kemas barang. keluarkan kotak kek, terus buka dan potong kek macam nak makan sendiri. padahal,

terus aku cakap "selamat hari lahir" dan aku suap dia untuk suapan kek yang pertama. seterusnya suap sendiri lah ye.

Ucapan Untuk Kamu

selamat ulangtahun umur ke dua puluh enam. 
semoga berbahagia hendak Nya.
dunia akhirat dipelihara.
kesihatan dijaga. 
rezeki melimpah, suka memberi. 

semoga selalu tak jemu memberi bahagia dan menjahit kenangan kita.
menjadi orang paling ada dan takkan berganjak walau apa yang tiba. 
semoga sudi jatuh cinta berkali - kali walau dah tak ada apa nak kongsi. 
terima kasih. untuk kali ini. kenangan dan mimpi. 

Lirik Lagu Melarayu Modread Ft Reko SOG

Lirik Lagu Melarayu Modread Ft Reko SOG

Lirik Lagu Melarayu Modread Ft Reko SOG

Empat ribu batu dari timur ke barat
Satu ribu tiga ratus utara ke selatan dalam satu kepulauan
Satu asal lenggoknya sama
Walau ritmanya berbeza-baza
Dah terbukti filogenetik itu
Kita populasi terawal seakan abang long
Yang mengawal kawasan di setiap sempadan
Hingga laluan Pentas Sunda banjir besar pecahkan
MELARAYU MELARAYU
MANA ALGORITMA MU DULU-DULU
KITA BERSATU SEMUANYA SATU
Tapi hanya sembang lebat sekuat taufan San Calixto

GADAI TANAH GADAI HARTA
GADAI SEMUA SANAK SAUDARA DAN KELUARGA
TAKKAN HILANG DI DUNIA
MANA RELAVENNYA PUSAKA PRIBAHASA

Suasa hilang sudah emasnya
Tinggal lah tembaga
Yang tidak berharga
Melara sampai darjatmu layu
Mimpi yang tak sudah
Hingga kau kecewa

Sikapnya tak seindah tulisan
Sulalatus salatin mahupun si Tun Sri Lanang
Hati suka memaki mencerca martabatkan produksi murahan
Yang bodoh diangkat yang bijak pandai simpan dalam gua
Dari bilik kau ceramah
Tazkirah suruh pakai serban tapi DP kau penuh emas
Singkat ketat sendat melekat Duckmu Arianimu
Lebih mahal dari sarung lima waktu
MELARAYU MELARAYU
MANA KISAH HEBAT SEJARAH DULU
SEMUA PENJAJAH USIR KELUAR
Tapi hanya sembang lebat sekuat taufan San Calixto

GADAI TANAH GADAI HARTA
GADAI SEMUA SANAK SAUDARA DAN KELUARGA
TAKKAN HILANG DI DUNIA
MANA RELAVENNYA PUSAKA PRIBAHASA

Suasa hilang sudah emasnya
Tinggal lah tembaga
Yang tidak berharga
Melara sampai darjatmu layu
Mimpi yang tak sudah
Hingga kau kecewa

GADAI TANAH GADAI HARTA
GADAI SEMUA SANAK SAUDARA DAN KELUARGA
TAKKAN HILANG DI DUNIA
MANA RELAVENNYA PUSAKA PRIBAHASA

SUASA HILANG SUDAH EMASNYA
TINGGALLAH TEMBAGA
YANG TIDAK BERHARGA

SUASA HILANG SUDAH EMASNYA
TINGGALLAH TEMBAGA
YANG TIDAK BERHARGA
MELARA SAMPAI DARJATMU LAYU
MIMPI YANG TAK SUDAH
HINGGA KAU KECEWA

MELA...
RAYU...
KECE...
WAAAAAARGH

Lirik Lagu Lara Naim Daniel

Lirik Lagu Lara Naim Daniel

Lirik Lagu Lara Naim Daniel

Puaskah kau ku bersalah?
Puaskah kau ku derita?
Puaskah lena mu seketika?
Aku berteman lara

Jelas semua kepadaku
Kerna yang kau hina
Yang dulu kau puja
Yang kini kau parut derita

Kerna yang kau lupa
Yang dulu cinta
Yang kini kau tinggalkan
tanpa bersalah

Puaskah kau ku terbiar?
Puaskah kau ku merana?
Puas kau tersenyum diketika?
Aku menyelindung duka
Jelas semua kepadaku

Lahirnya cintaku
Zahirkan nafasku
Untuk kau nisankan
Oh hampanya diri ini

Lahirnya cinta ku
Zahirkan nafasku
Untuk kau nisankan
Oh hampanya diri ini

Yang kini kau parut derita
Yang dulu kau puja
Yang dulu cinta
Yang kini kau tinggal

Kerna yang kau lupa
Yang dulu kau puja
Yang kini kau parut hampanya
Diri ini…

Lirik Lagu Perit Aliff Iskandar

Lirik Lagu Perit Aliff Iskandar


pernah ku mencinta dirimu 
yang selalu membahagiakan
Aku pernah berjanji
mahu hidup semati
sayang takdir mengubah segala

Dia hadir tanpa pernah aku menduga
bukan juga ini yang ku minta akan terjadi
susah untuk terima
jiwa sengsara Perit

Perjalanan cinta
bagai teka teki
penuh tanda tanya
dan juga prasangka

Kini aku fahami
segala ketentuan
Bahagia DIA menentukan
Mengapa harus benci

andai masih mencintai
ku mohon doa dari mu
agar kita lebih tenang
Aku yakin dirimu kan berbahagia

ditemukan dengan dia
lebih menyayangi
bebaskan hati mu
lupakan diriku kasih

Mengapa harus benci
andai masih mencintai
ku mohon doa dari mu
agar kita lebih tenang

Dia hadir tanpa pernah aku menduga
bukan juga ini yang ku minta akan terjadi
susah untuk terima
jiwa sengsara Perit

Aku yakin dirimu kan berbahagia
ditemukan dengan dia lebih menyayangi
bebaskan hati mu
lupakan diriku owh! kekasih
Walau perit

Lirik Lagu Mungkir Syahmi Irfan

Lirik Lagu Mungkir Syahmi Irfan


Mengapa kisah kita
mesti ada akhirnya
Kisah yang telah kita lalui
bersama.

Sungguh aku dibelenggu
dengan rasa cintamu yang palsu,
Kasih yang aku beri kau khianati,
Benar bukan aku yang kau cinta ..

Semenangnya lidah tak bertulang,
Katamu gugur tak bernyawa,
Gerbang cinta yang
Ku impikan
Ku semaikan
Kau hancurkan
Musnah harapan

Keresahan jiwa yang mendalam
Kerana ku benar benar cinta
Berpegang teguh pada setia
Pendam jiwa terhukum tersiksa

Engkau hadir memberi seribu harapan
Sungguh aku tenggelam dengan perasaan
Kusedari dusta 
Yang engkau beri
Setiap kali aku yang terluka
Maafkanlah aku terpaksa

Sebab Aku Penat

Sebab Aku Penat

sebab aku penat

bagi diri aku, cara terbaik mengawal rasa marah dan sedih adalah dengan melempiaskan perasaan tu menjadi satu bentuk penulisan. jadi ini lah hasilnya. mungkin akan jadi sebuah penulisan yang penuh dengan negatif atau penuh rasa benci atau penuh rasa kesal atau penuh rasa kecewa dan putus harapan. entah. 

aku jahat sangat ke sepanjang menjadi manusia? aku kadang - kadang tak tahu nak kena jadi baik macammana. aku kena tunduk dekat orang ke, baru orang kata aku baik? aku tak boleh punya hak dan suara sendiri ke untuk diri sendiri? tak layak ke?

aku rasa aku tak buat pape. biasalah tu, bila tak puas hati. kita sebarkan rasa tak suka kita pada orang lain untuk orang tahu keadaan dan jiwa kita bagaimana. cuma mungkin orang salah anggap dan salah tafsir. sehingga aku dianggap memijak maruah orang, bercerita buruk orang. salah ke kalau aku ada perasaan "eh aku tak suka dia, sebab dia pernah sakiti aku, aku rasa dia gila." salah ke aku untuk rasa macam ni? aku harus diam simpan dan pendam? atau bagaimana? 'gila' yang aku maksudkan bukan gila yang benar benar gila sehingga layak masuk hospital sakit jiwa. jauh sekali. gila yang aku kata cuma gila yang .. sebab dia berani macam tu. itu sahaja. malah disalah erti. seperti aku sedang memijak maruah orang. entah. tuhan tolong. 

entah. aku sampai rasa, aku perlu mati sahaja. tak perlu fikir apa - apa. cuma perlu fikir gaya bagaimana harus aku mati untuk berjumpa tuhan. samaada dalam keadaan baik atau jahat. sampai aku rasa, aku perlu merayu mengemis simpati tuhan, matikan aku. agar aku tak perlu takutkan ugutan manusia atau sesiapa (semoga mati dalam keadaan baik).

doakan supaya tuhan melindungi aku. andaikata kalau jadi apa - apa, aku minta maaf pada semua. aku cuma mengandaikan jika terjadi apa - apa. kau doa jela aku selalu dijaga tuhan kemana - mana. aku rasa aku perlu seorang pelindung yang akan selalu melindungi aku setiap masa. menjadi penyelamat aku waktu aku malapetaka. semoga tuhan selalu ada, mendengar doa doa yang aku bisik tidak selalu. hmm 

terima kasih. aku penat paranoid tak tentu hala. dada aku sakit. aku cuma habiskan masa aku bawah bantal dan menangis dan menangis sehingga tertidur. fak. 
Kawan Baru

Kawan Baru

Kawan Baru
aku tak pasti dia akan baca ke tak? sebab dia jarang baca benda alah ni. mungkin akan baca pada waktu dia sedang bosan. hahahha. walaupun entri ni untuk dia, aku tetap akan gunakan kata ganti nama aku dan kau disini sebagai kenangan kita pernah kenal. jangan marah ya. 

pertama sekali aku baru berjumpa kawan baru. aku namakan beliau sebagai M. sama dengan nama aku bukan? Mieza. m&m. dan macam coklet kecik - kecik tu pulak. comel je. hahaa. maaf jika kombinasi tidak sepadan dan tidak sesuai. 

Terima Kasih Tuhan

aku jumpa dia di omi pada waktu aku sedang berantakan dengan yang aku namakannya A. aku tak sure, dia tu A ke Z ke. sebab nama di facebook adalah nama samaran. M yang tolong aku selesaikan masalah jiwa aku untuk menghadapi kekacauan dan ugutan A. 

terima kasih tuhan, datangkan M pada tepat waktu. aku sangka, kita cuma akan sampai disitu. kemudian berlalu pergi menjadi manusia dan melakukan hal - hal biasa serta tak lagi saling kenal. ternyata selepas aku mengadu itu dan ini, dia membantu. masih lagi ada, selepas semua selesai walau tergantung. 

selepas apa yang jadi, aku bersangka baik ke tuhan. ternyata kecewa aku dengan A adalah asbab aku mengenal M. M sering memberi peluang untuk aku tetap menjadi diri sendiri. serta tetap akan selalu memberi ruang untuk aku lakukan hal - hal tertentu pada waktu aku bersedia. 

aku rasa aku selesa. aku taktahu lama mana entah, tuhan menulis kisah aku dan M di dalam 'bukunya'. waima esok sekalipun adalah kali terakhir aku dan M berkawan, aku tetap rasa aku perlu bersyukur. bahawa bukan semua manusia mahu memperguna. bukan semua manusia mahu memperdaya. walaupun mengenal M bukan dalam jangka yang panjang, naluri kuat mengatakan. M adalah orang yang patut dihargai dan disyukuri kehadirannya. 

terima kasih tuhan, entah kali keberapa. 

Yang Pertama

aku fikir juga, kalau aku jumpa. aku tahu aku akan kena tinggal. HAHAH. itu sudah semestinya. tapi entah. kau pulang dan masih lagi seperti selalu. walaupun aku rasa debar ditinggal, aku tetap memilih untuk jumpa dalam keadaan aku bersedia walau aku tak pernah. 

sebab kan nak jumpa di tempat agak jauh dari rumah, aku memilih untuk menyusahkan kau ambil aku dirumah. terima kasih ya. janggal tidak dalam kereta? mungkin masa mula mula duduk dan ketika aku memasang seat belt.

selepas itu aku borak macam biasa. sampai kau mahu hantar aku pulang, aku masih bercerita. HAHAH. pasti kau bosan. 

kami memilih lepak di scm memandangkan pasarayanya yang lebih luas dan besar. pusing satu mall. cari mykori yang tak jumpa - jumpa mungkin terhijab. terjumpa secara tidak sengaja dan tadaaaaaaa. tutup! sedih kejap. lepastu kau bawa aku pergi mcdonals rasa ais cream yang baru. 

aku macam bengang juga. aku rasa aku dah ambil gambar ais krim. sekarang gambar tu tak ada. terpaksa aku ciduk gambar dari google. kau suggestkan aku perisa yang baru. 

Kawan Baru
kau punya

Kawan Baru
aku punya

so kita lepak dekat mcd cerita pasal study kau sampai cari kereta tak jumpa park dekat mana. dalam kereta sambung lagi diskusi pasal study. ahhahaha. mesti kau bosan. aku tahu. 

aku cuma ralat sikit sebab aku tak ada gambar kita berdua. tu je. next time ya, kalau kita masih kawan. aku doa, kita akan selalu jadi kawan. sampai tua sampai uban atas kepala, sampai bila - bila. 

terima kasih untuk harini. 
senyuman kau manis dan rambut kusut kau buat kau kacak. 

- 1 Nov 2020

Lirik Lagu Tiada Kata Secantik Bahasa 2020 Hijjaz, Pasya, Kmy kmo, Luca Sickta

Lirik Lagu Tiada Kata Secantik Bahasa 2020 Hijjaz, Pasya, Kmy kmo, Luca Sickta



Pasya

tiada kata seindah selawat
untuk ku puji baginda

Hijjaz
kau lah cahaya atas segala cahaya
terangi alam buana
ya rasulullah

Pasya
ya habibullah
oh engkau bak matahari
engkau bak bulan

Hijjaz
Allahummasollialaa Muhammad
indahnya peribadimu mulia akhlakmu

Pasya
engkau telah diutuskan
untuk rahmat seluruh alam

Hijjaz
Selawat ke atasmu
wahai rasul junjungan
Allahummasollialaa Muhammad
Wa ala ali Muhammad

Luca Sickta
dia tiada pengganti
dia selalu dinanti
dia diminta dimimpi
dipuji tak bersilih ganti
biarpun langit gunung dan bumi menolak
tetapp dia tak berganjak
bertolak teruskan berarak

Kmy Kmo
34 kali nama mu dilafaz didalam 5
waktu dihening pagi wajib hingga waktu purnama
selawat ke atas mu 1 nikmat 10 selawat dari nya
segala nikmat dinikmati untuk syafaat diakhir sana

oh engkau bak matahari
engkau bak bulan
Allahummasollialaa Muhammad
indahnya peribadimu mulia akhlakmu
engkau telah diutuskan
untuk rahmat seluruh alam
Selawat ke atasmu
wahai rasul junjungan
Allahummasollialaa Muhammad
Wa ala ali Muhammad

Jalan My Town dengan Tasya (Gambar)

Jalan My Town dengan Tasya (Gambar)


Jalan My Town dengan Tasya (Gambar)

tempoh hari, aku ambil cuti. teman tasya uruskan hal di ambank kuala lumpur. selesai urusan, macam biasalah. kami bersiar - siar. sebab dah lama tidak menghabiskan masa berdua. mesti semuaorang macam pelik. tak habis - habis aku masih dengan orang yang sama je kan? hahha. weyh tasya je yang sudi dengan aku. orang lain tak sudi.  selain tu ada yang dah berumah tangga. tidak ada lagi aku dalam hidup mereka. sebab tu aku nak cari seseorang yang sudi jadikan aku kawan baik sampai mati dan suami yang akan setia disisi. eh. terluah kan perasaan pulak. atau mungkin aku tidak akan merasa hal ini. 

Jalan My Town dengan Tasya (Gambar)


ini lah kali pertama kami food hunting berdua. selalunya hanya makan ala kadar, gosip sehingga mahu bertemu jalan pulang dan membeli barang yang bukan keperluan. kahkah. kali ini beza betul.

murah rezeki tasya. aku doakan nur natasya akan selalu dimurah kan rezeki. minta maaf awal - awal sekiranya kalian semua muak dan jelik dengan bilangan gambar yang lebih kurang. aku simpan disini kerana blog ini sudah aku jadikan tempat tinggal kebanyakkan kenangan aku. mungkin suatu hari nanti aku akan 'pulang'. aku yakin, pasti mungkin akan ada yang sudi rindu aku kan? cari aku disini. mungkin aku pernah menuliskan cerita tentang  kalian disini. setidaknya tulisan aku akan mengubati rindu. mungkin ~ 

Lepak MyTown 

kami tiba di mytown dalam jam 11-12 tengahari macam itulah. jadi terus kami singgah di the chicken rice shop sebagai hidangan makan tengahari. aku tak sangka, yang hari sebelumnya keinginan aku mahu makan meatball ikea akan terlaksana. heee. terima kasih sya. tapi aku tak makan pun, sebab aku sudah makan dengan emak. jadi aku request untuk makan di the chicken rice shop sahaja memandangkan aku sedang lapar nasi. selepas itu kami keluar pusing diluar untuk mengambil beberapa kepingan gambar. 

yeay boleh update status baru dimedia sosial memandangkan aku sudah tidak ada lagi gambar terbaru! hahha. gigih weyh. demi gambar yang baru. 

Jalan My Town dengan Tasya (Gambar)

Jalan My Town dengan Tasya (Gambar)

Jalan My Town dengan Tasya (Gambar)

Jalan My Town dengan Tasya (Gambar)


Kakigori Mykori dan IKEA Café 

Jalan My Town dengan Tasya (Gambar)

waktu petang pun tiba. aku dan tasya memilih mykori sebagai hidangan pencuci mulut walaupun sudah beberapa jam makan tengahari berlalu. ah janji makan! tasya memilih Chocoreo Kakigori rm 12 (saiz mini) + aku memilih Strawberry Cheesecake Kakigori rm14 (saiz mini). ini mungkin kali ketiga aku menjamah mykori. HAHAHH. noob nya hidup. benda - benda macam ni hanya akan aku jamah bila aku dengan kawan yang betul - betul kawan! terima kasih sya. menyempurnakan hidup aku walau dengan hal - hal kecil. 

chocoreo agak manis namun strawberry cheesecake agak sedap bagi aku. tidak terlalu manis dan melalui tekak dengan sempurna. licin makan. nasib saiz mini. kalau terlampau banyak, aku khuatir aku akan melakukan pembaziran besar. aku tahu perut aku bagaimana. 

jadi selepas kami berbual tentang hal - hal yang tidak akan pernah habis, kami minum petang di Ikea Cafe. kalau ikut, aku masih kenyang. kenyang lagi. namun atas dasar kami ke sini atas tujuan food hunting, kami lenjan! hhahah. 

Jalan My Town dengan Tasya (Gambar)

menu yang menjadi pilihan aku ialah mac and cheese bersama secawan latte. tasya pula memilih air kosong bersama salad ayam. perut aku macam nak meletup. gabak juga saiz latte tu. hampir hampir saja aku mengeluarkan semuanya semula.


Jalan My Town dengan Tasya (Gambar)

Jalan My Town dengan Tasya (Gambar)

terima kasih tasya, meluangkan banyak masa untuk kawan kau yang seorang ni. menyambut hal - hal penting bersama, masih sudi meniti dewasa berdua. kita membesar menjadi dua puluh dalam timeline yang sama. terima kasih sya lagi sekali. kerana sudi dalam banyak hal meletak aku dalam hidup kamu. 

Jalan My Town dengan Tasya (Gambar)

doakan aku dan tasya akan kekal menjadi kawan sampai bila bila, sampai aku tutup mata. semoga tuhan akan selalu merestui persahabatan ini. 

“Friendship is the hardest thing in the world to explain. It’s not something you learn in school. But if you haven’t learned the meaning of friendship, you really haven’t learned anything.” – Muhammad Ali
Layanan 'Mesra' di The Third Letter Cafe

Layanan 'Mesra' di The Third Letter Cafe

   

Keluar Dari Cafe The Third Letter

semalam aku bawa mak aku ke the third letter cafe. kenapa bangang sangat tajuk the third letter tapi gambar pertama adalah one serambi cafe? 

The Third Letter Cafe

cerita nya begini ya. aku nak menggembirakan emak. jadi aku nak bawa la emak aku ke cafe lepak. tapi itulah. aku ada satu masalah dimana kalau aku masuk kedai macam ni, persoalan pertama aku ialah: nak kena buat pesanan dulu atau pelayan akan ambil pesanan aku selepas aku mengambil tempat? 

jadi semalam, aku dengan teruja ke the third cafe selepas ia mendapat banyak retweet oleh kebanyakkan penggemar cafe. google juga memberi kan rating 4.2. rata - rata memberikan komen positif. mungkin akan ada satu komen negatif dari aku? 

aku cuba membaca review melalui google yang memberikan lowest rating. rupanya tidak hanya aku berdepan dengan situasi janggal. hahahha. kepala hotak dia. patutla, kedai mamak laku keras. aku tak sempat nak duduk, aney tanpa gagal akan bertanyakan aku mahu makan apa. nak bandingkan dengan kedai melayu. seboleh - bolehnya dia nak larikan pandangan mata supaya tidak bertaut. kalau bertaut dah sudah dia kena melayan pelanggan pula kan? 

aku tak tahu bagaimana keadaan sebenar jika aku dilayan baik. namun pada hari itu, yang aku nak fokuskan ialah; pelayan yang tidak mesra pelanggan. semua buat - buat sibuk. halaa. 

Lowest Rating di Cafe The Third Letter


Keluar Dari Cafe The Third Letter

Keluar Dari Cafe The Third Letter

Keluar Dari Cafe The Third Letter

Keluar Dari Cafe The Third Letter

Keluar Dari Cafe The Third Letter


aku sertakan sekali bukti bahawa tidak hanya aku merasakan kafe ini perlu mengajar staf nya bagaimana meraikan pelanggan yang mahu menjamu disini. 

cerita nya begini. aku check in di kafe tersebut jam 7.28pm. aku memilih untuk duduk di penjuru kedai. aku ada sedikit masalah dimana jika masuk ke kafe, aku perlu membuat pesanan terlebih dahulu atau duduk mencari tempat kemudian akan ada pelayan yang melayan aku. jadinya waktu itu, selepas aku duduk tidak ada seorang pun yang melayan aku. aku senantiasa meliarkan mata dengan harapan ada yang sudi memandang ke arah aku. ternyata tidak ada kerana semua staf buat - buat kerja. 

sehinggalah ada seorang staf perempuan yang mungkin baru perasan kehadiran aku, mengangkat tangan menunjukkan isyarat tangan 'sebentar' kemudian menyambung semula kerja dan tiba - tiba dia ghaib. aku tak tahu dia kemana. aku sekali lagi meliar kan mata ternyata tidak ada yang sudi memandang aku. sehinggalah seorang pelanggan yang duduk selang sebuah meja dari aku, telah memanggil pelayan entah untuk apa. kemudian pelayan tersebut telah mengutip pinggan mangkuk di meja tersebut termasuk di meja sebelahnya. sumpah langsung, pelayan itu tak hingin memandang ke kiri kanan. 

selesai mengangkat pinggan mangkuk dan meletakkan nya ditempat sepatutnya, dia kembali berdiri di sudut kedai.  memerhati kalau kalau ada pinggan yang perlu dikosongkan di meja. aneh betul, padahal selang sebuah je. kami halimunan kali. kali ketiga aku angkat tangan pada seorang staf yang tak henti mengelap sudi garfu yang duduk di depan kaunter. aku yakin dia nampak. kerana dia mengangguk dan kemudian rasa bersalah seolah - olah 'maaf kakak. kerja sy bukan mengambil pesanan. saya cuma pengelap sudu dan garfu di kaunter'. 

aku kembali menunggu. tidak ada seorang pun yang datang memberi kami menu. aku bukannya tiba tiba duduk disitu. semua staf nampak aku masuk dan duduk. jadi mereka tahu ada pelannggan yang baru tiba. andai kata lah, aku salah. aku perlu mengambil pesanan sebelum duduk dimeja. jadi khabarkan sahaja ya. "hey bitch, you can take order first before you sit here.'" / 'kakak, kakak boleh membuat pesanan dikaunter ya.' jadi aku akan bangun dengan gembira untuk membuat pesanan. masalahnya, tidak ada seorang pun yang ingin mengatakan itu ke aku. 

akhirnya aku mengambil keputusan untuk keluar dari kedai selepas sepuluh minit lebih tidak dilayan. yang paling aneh dan menyeramkan, ketika aku bangun dari kerusi dan mahu ke pintu. ada beberapa staf yang memandang ke arah aku, dan aku mendengar ada yang mengatakan 'terima kasih cik, datang lagi'. WHATTHEFUCK! sekarang kau nampak aku pulak???


Terima Kasih One Serambi Cafe 

Keluar Dari Cafe The Third Letter

setelah meng google. aku membawa pula emak ke One Serambi Cafe yang terletak beberapa kilometer sahaja dari cafe tadi. satu pujian dan tepukan gemuruh kepada semua staf yang terdapat disana kerana melayan pelanggan dengan rasa terhormat. terima kasih atas layanan mesranya. aku rasa bilangan pelanggan lebih kurang sama, paling best, pesanan sampai dengan cepat tanpa perlu menunggu lama. pelayan juga tidak perlu 'menghalau' pelanggan dengan cara mengutip pinggan - pinggan di atas meja pelanggan yang masih sedang berbual macam the third letter cafe. huh! 

aku memesan: meatball with cranberry sauce rm22.90 + hazelnut latte RM12.90, grilled chicken (best seller) juicy grilled chicken served with baked potatoes, broccoli, green peas and lemon butter sauce RM21.90 + mak aku minum apa tah. lupa. cream of mushroom served with homemade toasted bread rm13.90. jumlah keseluruhan ialah 80++.

Keluar Dari Cafe The Third Letter

standard harga cafe ye. makanan not bad. kalau ada 100menu, bukan semua sedap. mungkin sedap tapi bergantung kepada penerima dan tekak masing - masing. heee. okay done! terima kasih sekali lagi one serambi cafe kerana melayan pelanggan anda dengan rasa terhormat :) semoga semua murah rezeki!

aku kan sebenarnya dah pakai santek - santek nak lah ootd. tapi malu HAHHAH. menyesal! maafkan aku lantaran menggunakan kata - kata kesat pada setiap perenggan sehingga meremukkan hati para pembaca budiman sekalian. maaf sekali lagi kerana tutur kata yang tidak manis.

One Serambi Cafe Info
Emel: oneserambi@gmail.com
No tel: 03-7734 7700
Alamat: 1-G, D'bayu Commercial Centre, Jalan Serambi U8/21, Bukit Jelutong, 40150 Shah Alam, Selangor
Laman web: http://oneserambi.com/
Facebook: https://www.facebook.com/OneSerambiCafe
Instagram: https://www.instagram.com/oneserambicafe/
Youtube: https://www.youtube.com/channel/UC8vnPVqnDbZvLlv-zGUiWYQ
Patutkah Rasa?

Patutkah Rasa?

Patutkah Rasa?

aku sedang mencemburui seseorang dimasa lalu. patutkah? namun dalam masa yang sama aku sedang dilukai berkali kali tanpa dilihat. aku tanpa sengaja melihat potret itu. aku sudah menemui jawapan dari dia, namun jawapan itu adalah jawapan paling selamat untuk mengganggap aku adalah perempuan paling tak guna kerana sering melihat jahat orang. 

selalu hal begini, aku akan tuliskan di blog teratakmimpi. disana tidak ada yang mengenali aku. tapi aku belum ada rasa mahu menulis tentang lelaki lagi waktu ini. belum punya rasa. nantilah aku luahkan disana, tunggu sampai masa.

tak ada apa yang dapat ku buat, selain menunggu ada yang menyelamatkan. 

aku selalu bertanya pada diri. jika pada suatu hari nanti, aku memilih untuk hidup dengan seseorang. bagaimana cara untuk aku memilih? aku tahu yang terbaik memang tidak pernah ada. namun aku berhak bukan untuk memilih? setidaknya ada yang akan memayungi aku disaat hujan turun. 

yang menjadi persoalan, jika yang sedang ada itu adalah orang yang sering memarahiku dalam banyak hal, tidak pernah sependapat dengan aku. adakah aku patut meneruskan pencarian ke seterusnya? adakah aku kelihatan seperti tidak mahu menerima kekurangan orang lain, kerana merasakan aku tak pernah ada kekurangan. terlalu memilih?  sehingga ada yang pernah kata;

pilihlah yang paling terbaik. sehingga kau tidak akan menemui sesiapa lagi! 
Patutkah Rasa?

berat. aku sudah tdak tahu bagaimana seseorang itu harus memenuhi kriteria sebagai seorang suami. yang sempurna itu tidak ada. namun adakah aku harus menerima sahaja sesiapa yang datang walau aku tahu lelaki tu adalah lelaki yang akan sering melukai aku pada waktu mahu bermimpi. yang paling tidak akan setuju dengan cadangan - cadangan yang aku kemuka. ah entah. aku tak tahu bagaimana. buntu. 

menjadi seorang dewasa terlalu menyulitkan. seseorang pernah menuduhku tidak yakin dalam banyak hal sehingga membuatkan segala yang berlaku itu menyulitkan diri sendiri. 

atau aku tidak perlu dan tidak patut menunggu sesiapa. kerana perkabaran tuhan tentang cinta itu akan jatuh sendiri dari langit barangkali ya? 

Lirik Lagu Boleh Blah YonnyBoii

Lirik Lagu Boleh Blah YonnyBoii

Lirik Lagu Boleh Blah YonnyBoi

Banyak semak-samun yang ku cuba untuk sapu
Sampah merata masyrakat tak boleh maju
I got low self-esteem but now im out of my box
Not a rapper
Not a singer
Im the voice in the box

*You aint gotta be that way (no way)
‘Gila babi’ that’s a phrase
To keep me going on my grind
I’m always on my feet
And if you dislike it
Kau boleh boleh boleh boleh bla
Boleh bla kau boleh boleh bla
Boleh bla kau boleh boleh bla
Boleh bla kau boleh boleh bla
Boleh boleh bla
Kau boleh boleh bla
(korang boleh bla)

siapa…mengapa…taktahu…mengapa
Tak suruh kau suka pon
Dan kalau benci
Aku lagi benci diri aku ini
Aku lagi tahu apa yang kau tahu
Gelak ha ha ha ha ha ha ha

*You aint gotta be that way (no way)
‘Gila babi’ that’s a phrase
To keep me going on my grind
I’m always on my feet
And if you dislike it
Kau boleh boleh boleh boleh bla
Boleh bla kau boleh boleh bla
Boleh bla kau boleh boleh bla
Boleh bla kau boleh boleh
Boleh boleh bla
Kau boleh boleh bla
(korang boleh bla)

Kau siapa?
Nak suruh itu ini
Kau siapa?
Nak suruh bunuh diri
Pergi mati
Taknaklah
Ku nak hidup lagi
Jagan jealous sebab ku buat sampai jadi

Live in my shoes
Life made you good as you think
At least I’m something
I’m something to proof
I am the king of my kingdom
I am the wisdom
I am a prison
I’m free
Fck what you mean
We’re aint the same
I fight for my freedom
I fight for my dream
KING

Lirik Lagu Aku Masih Di Sini Klangit

Lirik Lagu Aku Masih Di Sini Klangit

Lirik Lagu Aku Masih Di Sini Klangit

Sekiranya kamu terbuka hatimu,
Aku di tempat dulu yang pernah engkau tahu,
Masih di situ masih menunggu,
Masih adakah rasa cinta?

Kau tak pernah mengerti
apa yang ku rasa,
Ku selalu mengalah..
Kalau ikutkan hati
dah lama kutinggalkan
tapi utuh nya hatiku
ingin tetap bersamamu,
Dalam hati ini
penuh bunga-bunga
hiasan untuk mu..

Lirik Lagu Ada Cara Ismail Izzani

Lirik Lagu Ada Cara Ismail Izzani

Lirik Lagu Ada Cara Ismail Izzani

Jika ada cara
Kau akan ku jaga
Selamanya mampu ku bersabar
Selamanya tetap bersama

Jika ada cara
Kau takkan ku sangkar
Selamanya mampu ku bersabar
Selamanya tetap bersama

Aku, aku tahu kau siapa
Haluan kamu berbeza
Dia kan atur semua
Tak perlu kau curiga

Life is hard to face it all
i'll be ur guide to change reality
I know you can’t have it all
But you're the only one for me

Ku pegang tali Nya hingga saat ku dikuburi
Dipasak enam pancang lilitan kawat berduri
Kita berbeza, lain cara garapan
Tetapi tetap ada cara, kan kita masih ada harapan

Niatkan hati
Yang takkan dipersia
Selama mungkin bersama
Selamat selamanya tapi

Andai rencana kita
Berkubur di antara
Curahkan mu rahmat Nya
Pintaku pada yang Esa... Jadi



Lirik Lagu 300 saat Bunga & Amzar

Lirik Lagu 300 saat Bunga & Amzar

Lirik Lagu 300 saat Bunga & Amzar

Aku tarik nafas pejamkan mata kenang yang indah,
5 minit sendu,
Aku tarik nafas pejamkan mata kenang yang lalu,
Tenang ku hirup nafas 300 saat,
So 300 lu,
300 saat ku mengenangkan mu.

Verse Bunga:
Setiap detik waktu
Dan di saat ku buntu
Yang bantu cuma kamu
Dan tak pernah jemu

Tiada yang lain
Kau yang satu
Seputih kain
Ku corak kau atur tu sudah tentu

Merata mencari di mata ku buta
Diberi segala tiada satu pun kau dusta
Demi masa kita dalam rugi
Jadi 300 saat ku sedar ku diuji

Pre Chorus:
Dan sepertinya
Kita mengalah
Bukan kerna menangkan siapa
Selagi ada, jaga
Selagi mana hidup kita bersama

Chorus:
Aku tarik nafas pejamkan mata kenang yang indah,
5 minit sendu,
Aku tarik nafas pejamkan mata kenang yang lalu,
Tenang ku hirup nafas 300 saat,
So 300 lu,
300 saat ku mengenangkan mu.

Verse Amzar:
Kita sadar ingin bersama
Tapi tak bisa apa apa
Terasa lengkap bila kita berdua
Terasa sedih bila engkau tiada

Di dekatmu
Walau seinci terasanya jauh
Dan bila berlakunya sesuatu
Lagi buat aku rindu padamu

Pre Chorus:
Dan sepertinya
Kita mengalah
Bukan kerna menangkan siapa
Selagi ada, jaga
Selagi mana hidup kita bersama

Chorus:
Aku tarik nafas pejamkan mata kenang yang indah,
5 minit sendu,
Aku tarik nafas pejamkan mata kenang yang lalu,
Tenang ku hirup nafas 300 saat,
So 300 lu,
300 saat ku mengenangkan mu.

Chorus:
Aku tarik nafas pejamkan mata kenang yang indah,
5 minit sendu,
Aku tarik nafas pejamkan mata kenang yang lalu,
Tenang ku hirup nafas 300 saat,
So 300 lu,
300 saat ku mengenangkan mu.
(2x)

Lirik Lagu Tanpa Rela Misha Omar

Lirik Lagu Tanpa Rela Misha Omar

 

Lirik Lagu Tanpa Rela Misha Omar

Saat engkau pergi
Dan tinggalkan cintaku
Terbiar hatiku
hanyut tak terpujuk

Semua terjadi atas kemahuanmu
Memadam hatiku dan
hadiahkanku sepi
Sayang tak pernah ku duga

Keegoan mu mematikan rasa
Cinta yang ku puja
Terhapus dimamah dusta
Tegarnya kau mengakhiri
Dan memilih dia

Hanya aku dan diriku
Sendirian didera waktu
Melara dihukum kecewa
Tanpa relaku

Semua terjadi atas kemahuanmu,
Memadam hatiku dan hadiahkanku.... sepi
Sayang tak pernah ku duga
Keegoanmu mematikan rasa

Cinta yang ku puja
Terhapus dimamah dusta
Tegarnya kau mengakhiri dan memilih dia
Hanya aku dan diri ku

Sendirian didera waktu
Melara dihukum kecewa
Tanpa relaku
Berakhir kisah duka antara kita
Hanya tuhan yang tahu segalanya

Sayang tak pernah ku duga
Keegoan mu mematikan rasa
Cinta yang ku puja
Terhapus dimamah dusta

Tegarnya kau mengakhiri
Dan memilih dia
Hanya aku dan diri ku
Sendirian didera waktu
Melara dihukum kecewa
Tanpa relaku

Stress dengan Resdung

Stress dengan Resdung

 

Stress dengan Resdung

dah beberapa hari hidung aku buat hal. aku ada resdung, sejak kecil. aku selalu imaginasi yang ada penyedut macam vakum yang akan menyedut lubang hidung aku, kemudian semua hingus - hingus yang memenuhi lorong hidung aku akan ditarik keluar. kemudian aku akan bebas. tapi itulah, itu hanya imaginasi kanak - kanak yang mahukan kebebasan.

entahla. bila nak baik resdung aku. penat. ke mana - mana sahaja kena pegang sapu tangan kalau makan kena ada tisu. sentiasa ada air yang mengalir. sentiasa kena letakkan kain dalam hidung. supaya tak keluar. mcam itu lah. hmm. kadang - kadang malu, tapi. aku buat tak tahu je korek - korek idung sebab taknak ada basah - basah hingus. tak selesa! 

sesiapa ada cadangan untuk selamatkan hidung aku? 

aku penat dah nak hadap. rasa macam nak tukar hidung dan cabut. 

aku tak boleh ter bersin lebih dari 3 kali. kalau tidak aku akan selsema teruk atau hidung tersumbat. ni sebab aku dah bersin lebih dari 3 kali, lepastu sampai berhari - hari. memang aku akan pening kepala apa semua. penatttt tolong aku :( macam nak mati dah rasa dia. 

Lirik Lagu Entah Apa Sarah Suhairi & Aepul Roza

Lirik Lagu Entah Apa Sarah Suhairi & Aepul Roza

 

Lirik Lagu Entah Apa Sarah Suhairi & Aepul Roza

Berikan aku waktu
Untuk aku ceritakan
Apa rasanya hati ini
Kau tinggalkan perlahan

Berikan aku raung
Untuk aku meluahkan
Rasa yang mendalam
Rasa yang takkan pernah kau faham…

Entah apa lagi harus ku cuba
Untuk memiliki seluruh hatimu
Seluruh cintamu
Entah bila

Akan aku temukan semua bahagia
Walau bukan dengan kamu
Walau perit harus ku lepaskan
Haruman ini melemparku pergi

Kembali pada bila
Ku cuba melepaskan semua
Entah apa lagi harus ku cuba
Untuk memiliki seluruh hatimu
Seluruh cintamu

Entah bila
Akan aku temukan semua bahagia
Walau bukan dengan kamu
Walau perit harus ku lepaskan

Berikan aku waktu
Untuk aku meluahkan
Apa rasanya hati ini
Yang kau bunuh perlahan

Lirik Lagu Semesta Syuhada

Lirik Lagu Semesta Syuhada

Lirik Lagu Semesta Syuhada
Sepi sendiri pendamkan duka
Dalam sembunyi memencilkan diri
Jiwa meronta luahkan rasa
Sarat amarah di sebalik resah

Tertulis di semesta
Walaupun apa yang berlaku
Ku kan tetap menunggumu
Aku perlukan cinta kamu

Tuk memadam bara yang membakar
Jiwa menusuk jantungku
Aku perlukan cinta kamu
Temani duniaku selalu

Untuk selama-lamanya
Tertulis di semesta
Walaupun apa yang berlaku
Ku kan tetap menunggu

Aku perlukan cinta kamu
Tuk memadam bara yang membakar
Jiwa menusuk jantungku
Aku perlukan cinta kamu

Temani duniaku selalu
Untuk selama-lamanya
Kau dan aku takkan terpisah oleh waktu
Biarku setia, biar kau merasa

Ku tanpamu bagaikan darah yang berhenti
Kasih sempurna hanyalah dengar namamu
Aku perlukan cinta kamu
Tuk memadam bara yang membakar

Jiwa menusuk jantungku
Aku perlukan cinta kamu
Temani duniaku selalu
Untuk selama-lamanya

Yang membakar jiwa menusuk jantungku
Temani duniaku selalu selama-lamanya

Besday Tasya di Genting Highlands

Besday Tasya di Genting Highlands

Besday Tasya di Genting Highlands

pada 22 ogos yang lepas, aku berpeluang ke genting highlands bersama tasya. menyambut hari lahirnya yang ke dua puluh empat. aku ke genting dengan menaiki bas yang bergerak dari terminal bas bersepadu dengan kadar rm10 sahaja untuk tiket pergi dan rm14 untuk tiket pulang. ini merupakan pengalaman pertama menaiki bas ke genting highlands. sebelum ni pernah ke sana dengan menaiki kereta (loya berpanjangan). aku tak jangka, aku 'sihat' sepanjang perjalanan ke sana tanpa ada gangguan rasa loya dan muntah. syukur tuhan jaga. 

entri ini tak ada apa yang menarik. cuma perkongsian gambar sahaja sebagai kenangan di masa akan datang. 

selamat ulang tahun tasya. semoga panjang umur kali ini diberkati dan lebih bahagia. semoga murah rezeki. semoga hubungan kita kekal sampai habis nyawa. terima kasih sudi ada dengan aku, untuk ulangtahun kali ini. 

sambut hari lahir disana tidak ada kek. cuma kami shopping bertiga! semoga lepas ni lagi jauh kita dapat travel ya bersama. 

Besday Tasya di Genting Highlands

Besday Tasya di Genting Highlands

Besday Tasya di Genting Highlands

Besday Tasya di Genting Highlands

Besday Tasya di Genting Highlands

Besday Tasya di Genting Highlands

Besday Tasya di Genting Highlands

Besday Tasya di Genting Highlands

Besday Tasya di Genting Highlands