Stress dengan Resdung - Mieza S Mieza S: Stress dengan Resdung

Stress dengan Resdung

September 28, 2020

 

Stress dengan Resdung

dah beberapa hari hidung aku buat hal. aku ada resdung, sejak kecil. aku selalu imaginasi yang ada penyedut macam vakum yang akan menyedut lubang hidung aku, kemudian semua hingus - hingus yang memenuhi lorong hidung aku akan ditarik keluar. kemudian aku akan bebas. tapi itulah, itu hanya imaginasi kanak - kanak yang mahukan kebebasan.

entahla. bila nak baik resdung aku. penat. ke mana - mana sahaja kena pegang sapu tangan kalau makan kena ada tisu. sentiasa ada air yang mengalir. sentiasa kena letakkan kain dalam hidung. supaya tak keluar. mcam itu lah. hmm. kadang - kadang malu, tapi. aku buat tak tahu je korek - korek idung sebab taknak ada basah - basah hingus. tak selesa! 

sesiapa ada cadangan untuk selamatkan hidung aku? 

aku penat dah nak hadap. rasa macam nak tukar hidung dan cabut. 

aku tak boleh ter bersin lebih dari 3 kali. kalau tidak aku akan selsema teruk atau hidung tersumbat. ni sebab aku dah bersin lebih dari 3 kali, lepastu sampai berhari - hari. memang aku akan pening kepala apa semua. penatttt tolong aku :( macam nak mati dah rasa dia. 

2 comments:

  1. Tak gi klinik ke, saya dulu ingat resdung sebab asyik berair cam berhingus jer hidung bersin pun ya jugak banyak kali , tapi dr kat alergik tu debu ke, kalo resdung di rasa sakit dalam hidung ,,kalo biarkan x ambil kisah, itu yg jadi resdung tu, dan kalo tahap gi hospital memang kena cuci hidung dah. Saya pun ada tanya de kot kena gi hospital dia kata x payah huu..

    Buat masa sekarang ni dr just suruh topup untuk nasal suspension tu jer sekali sari, nak elak hidung jadi berair. Masuk ni dah guna botol ketiga. Tahan lah sikit.. memang seksa ingat dulu hidung berhingus ,, sekat x leh nafas ni

    ReplyDelete
  2. Alahai kesiannya.. Moga dipertemukan cara yg boleh menyembuhkan. Try la nasal spray Kington dari Elken. Mana tahu boleh membantu. Jemput join my GA last 30 September! :) http://www.aimisyahirah.com/2020/09/special-september-giveaway-by-misya.html

    ReplyDelete

terima kasih kerana meluangkan masa membaca dan meninggalkan komen.