Wednesday, October 31, 2018

Lirik Lagu Satu Peluang Andi Bernadee

Mieza S | 10/31/2018 09:20:00 AM | 0Comments |
Lirik Lagu Satu Peluang Andi Bernadee

Hatiku masih berdebar tiap kali bertemu
Aku cuba bersuara walaupun lidahku kelu
Perasaanku padamu seluas lautan biru
Beriku satu peluang untuk mengenalimu

Aku suka cara jalanan kamu
Aku suka hilang dalam manismu
Siapa lagi sini seperti kamu

Tindak balas kamu sangat terkawal
Itu tanda-tanda kau jual mahal
Siapa lagi sini seperti kamu

Dame solo una
Dame solo una
Berikan aku hanya satu peluang
Satu peluang
Dame solo una
Dame solo una
Berikan aku hanya satu peluang
Satu peluang

Keindahan wajahmu sama seperti hatimu
Suaramu yang lembut dan juga merdu
Bagiku seribu tahun pun tak ku jemu
Beriku satu peluang untuk mengenalimu

Aku suka cara jalanan kamu
Aku suka hilang dalam manismu
Siapa lagi sini seperti kamu

Tindak balas kamu sangat terkawal
Itu tanda-tanda kau jual mahal
Siapa lagi sini seperti kamu

Dame solo una
Dame solo una
Berikan aku hanya satu peluang
Satu peluang
Dame solo una
Dame solo una
Berikan aku hanya satu peluang
Satu peluang

Tuesday, October 30, 2018

Lirik Lagu Airmata Rindu Tuah

Mieza S | 10/30/2018 03:47:00 PM | 0Comments |
Lirik Lagu Airmata Rindu Tuah

Bukan ini yang aku mahu
Terpisah jauh darimu
Kini tinggal hanya diriku
Bertemankan rindu padamu

Masih berpegang pada janji
Hanya namamu dihati
Meski kau meninggalkan ku pergi
Aku takkan berubah hati

Terlihat
Senyum yang terukir diwajahmu
Menandakan kau bahagia tanpaku
Disaatku menangis untukmu

Apakah salah dan dosaku terhadapmu
Sehingga mudahnya kau lupakan aku
Sedang airmata mengalir rindu
Padamu

Masih berpegang pada janji
Hanya namamu dihati
Meski kau meninggalkan ku pergi
Aku takkan berubah hati

Terlihat
Senyum yang terukir diwajahmu
Menandakan kau bahagia tanpaku
Disaatku menangis untukmu

Apakah salah dan dosaku terhadapmu
Sehingga mudahnya kau lupakan aku
Sedang airmata mengalir rindu
Padamu

Hujan bawalah rindu pergi
Agarku tak menangis lagi
Kini ku dibanjiri airmata rindu kepadanya
Kekasihku

Lirik Lagu Aku Yang Bersalah Usop

Mieza S | 10/30/2018 03:34:00 PM | 0Comments |
Lirik Lagu Aku Yang Bersalah Usop

Salahkah diri ini menyintai dirimu
Sepi diiringi rindu yg mengalir

Aku ingin engkau hadir
Di dalam keputusanku
Kau terus memekar
Bunga di hatiku

Benar,benar ku sayang padamu
Sungguh rindu mengisi jiwaku
Dingin angin berhembus
Menghembus luka dihatiku

Adakah aku yang bersalah
Di dalam percintaan ini
Kau telah berjanji
Untuk mencintai
Tapi kau dustai

Haruskah ku mengundur diri
Menatap malam yang sunyi
Hatiku di mamah sepi
Ku rela kau pergi

Wednesday, October 24, 2018

Lirik Lagu Luka Experiment Melody

Mieza S | 10/24/2018 09:12:00 AM | 1Comments |
Lirik Lagu Luka Experiment Melody

andainya kau mengerti
tentang hatiku ini ditiup
tak berubah cintaku kepadamu

cinta yang terbina
kau lupuskan semua hati kurasa
dan perginya cinta
yang ku juang berakhir semuanya..

perginya tak kembali
hati yang kau lukai
hoo.. biarkan aku lupa
semua tinggal kenangan..

cinta yang terbina
kau lupuskan semua hati kurasa
dan perginya cinta
yang ku juang berakhir semuanya

rasa yang menghilang
akan ku rindukan semua kenangan
harus ku lupakan oh dirinya
dan aku terluka..

cinta yang terbina
kau lupuskan semua hati kurasa
dan perginya cinta
yang ku juang berakhir semuanya

rasa yang menghilang
akan ku rindukan semua kenangan
harus ku lupakan oh dirinya
dan aku terluka..

jika masih tercipta
tutur bicara yang di ungkap
kan datang kembalinya oh cinta
yang aku perlukan..

Lirik Lagu Paku Ara Johari

Mieza S | 10/24/2018 09:06:00 AM | 0Comments |
Lirik Lagu Paku Ara Johari

Sudah lama ku disini menantimu
Namun engkau tidak pernah memandangku
Hati ini tak mungkin akan menyerah
Tuk dapatkan tuk hanya memilikimu

Pandangan matamu
Membuatku terjatuh
Tersungkur didalam hatimu

Ku terpaku terkaku didepanmu
Degup kencang pikiran melayang
Sudah terkena panahan rasa cinta

Tapi tidak lupa pada Yang Satu
Bersujud meminta kepada-Mu
Bina mahligai di dunia di surga, ooh

Hati ini tak mungkin akan menyerah
Tuk dapatkan tuk hanya memilikimu

Pandangan matamu
Membuatku terjatuh
Tersungkur didalam hatimu

Ku terpaku terkaku didepanmu
Degup kencang pikiran melayang
Sudah terkena panahan rasa cinta

Tapi tidak lupa pada Yang Satu
Bersujud meminta kepada-Mu
Bina mahligai di dunia di surga, ooh

Ku terpaku terkaku didepanmu
Degup kencang pikiran melayang
sudah terkena panahan rasa cinta

Tapi tidak lupa pada Yang Satu
Bersujud meminta kepada-Mu
Bina mahligai di dunia di surga, woooohh

Sudah terkena cinta...
Sudah terkena cinta...

Quote #79 MiezaS

Mieza S | 10/24/2018 08:00:00 AM | 0Comments |
Quote #79 MiezaS

hadiahi aku waktu yang tak hanya terbuat dari kesedihan
quote

Tuesday, October 23, 2018

Quote #78 MiezaS

Mieza S | 10/23/2018 11:30:00 PM | 0Comments |
Quote #78 MiezaS

aku tak akan tahu sampai bila
aku akan kekal bertahan
aku tak pernah tahu sampai kapan
kan ada perasaan
dalam sebuah hubungan
pada sebuah sosok yang sama
disetiap pagi aku terjaga
atau pada setiap malam
aku mahu lelap mata

kelak jika pada suatu hari
aku bukan lagi yang pertama
membisikkan rindu atau
mengucapkan sayang di telinga
dan degup dada
aku harap kau tak pernah lupa
tentang kenangan berdua

justeru
aku bukan sengaja
manusia bukan selamanya kan ada disisi
pada suatu hari
dia juga akan pergi
tinggalkan kita dengan
timbunan cinta di dada
atau derita ngeri dipelukan mimpi

sementara dia masih menunggu
kongsi jiwa dan rasa
dengan sesungguhnya
biar nanti dia pulang
dengan senyum dibibir
buat terakhir kali
dimuka pintu

Quote #77 MiezaS

Mieza S | 10/23/2018 11:02:00 PM | 0Comments |
Quote #77 MiezaS

its been said that everlasting friends go long periods of time without speaking and yet never question the friendship.
these friends pick up like they just spoke yesterday, regardless of how long it has been or how far away they live, and the don't hold grudges.
they understand that life is busy and love is there

facebook

Quote #76 MiezaS

Mieza S | 10/23/2018 10:00:00 PM | 0Comments |
Quote #76 MiezaS

susah nak kenal orang macam dia.
teruk - teruk pun masih ada.
susah - susah pun masih datang.
dalam tak ada, boleh wujudkan masa.

terima kasih 🌹


Quote #75 MiezaS

Mieza S | 10/23/2018 09:58:00 PM | 0Comments |
Quote #75 MiezaS

kita adalah bebenang rindu
yang tidak akan terlerai
cuma disaat ia reput
kehilangan tak akan
bertemu pengganti
sampai kapan pun

Quote #74 MiezaS

Mieza S | 10/23/2018 08:55:00 PM | 0Comments |
Quote #74 MiezaS

Hidup suatu
perjalanan singkat
singkatnya kita bertemu
dan aku
bahagia

Kulo

Quote #73 MiezaS

Mieza S | 10/23/2018 06:54:00 PM | 0Comments |
Quote #73 MiezaS

kamu,
seseorang
dengan jiwa senja
yang tinggal
di kota berhujan.

aku,
seseorang berjiwa hujan
yang bermukim di kota penuh senja.

buku

Quote #72 MiezaS

Mieza S | 10/23/2018 05:52:00 PM | 0Comments |
Quote #72 MiezaS

jika pada suatu hari, dedaunan yang rimbun gugur ditiup angin kencang dan dibawa oleh lekuk angin ke suatu sudut jauh yang terpisah.
tak pernah terbayang

Quote #71 MiezaS

Mieza S | 10/23/2018 04:50:00 PM | 0Comments |
Quote #71 MiezaS

kamu itu bukan sebuah mimpi
makanya hari ini aku miliki
tetap ada di sini
walau ketika kamu pergi, aku tak mati
aku tetap ingin kau yang menemani

- maharapall

Quote #70 MiezaS

Mieza S | 10/23/2018 03:48:00 PM | 0Comments |
Quote #70 MiezaS

Akan tiba suatu masa dimana kita akan mula ‘memahami’ sesuatu perkara dan berhenti untuk mempersoalkan setiap perkara yang terjadi.
Takdir kadangkala tidak memerlukan kita untuk faham. Kita cuma perlu untuk menerima.
Giving up and moving on are two very different things

Abe

Quote #69 MiezaS

Mieza S | 10/23/2018 02:46:00 PM | 0Comments |
Quote #69 MiezaS

lahar kesakitan sedang membenarkan molekul gas, 
dan serpihan abu kecewa membuat pecahan di dada kita.
semoga kita terus kuat untuk bernafas dalam udara percuma Tuhan.


Quote #68 MiezaS

Mieza S | 10/23/2018 01:45:00 PM | 0Comments |
Quote #68 MiezaS

walau setinggi apapun awan
aku harap cintanya tidak akan pernah mati
memayungi manusia manusia kecewa
yang tenggelam dalam sengketa rasa.

mungkin kita masih mentah
dalam memenjarakan kumpulan perasaan
pada sebuah hati
masih terlalu muda
untuk kita anyam mimpi bersama
tak mustahil juga
jika kita mampu
membina sebuah rumah berdua
yang di dalamnya penuh cinta dan setia

Monday, October 22, 2018

Quote #67 MiezaS

Mieza S | 10/22/2018 11:41:00 PM | 0Comments |
Quote #67 MiezaS

untuk yang terakhir kali
aku masih lagi
bertanyakan
soalan soalan seperti selalu
mahu aku ada disini
atau tetap pergi?


Quote #65 MiezaS

Mieza S | 10/22/2018 10:35:00 PM | 0Comments |
Quote #65 MiezaS

ada orang yang merasa memiliki
tetapi tidak pernah dipastikan sama sekali.

ada juga orang yang sudah termiliki
tetapi tak pernah
dianggap sama sekali.

maharapall 

Quote #66 MiezaS

Mieza S | 10/22/2018 09:37:00 PM | 0Comments |
Quote #66 MiezaS

dear bestfriend
please stay in my life
forever because you're
one of the best things
to ever happen to me.

Quote

Quote #64 MiezaS

Mieza S | 10/22/2018 08:33:00 PM | 0Comments |
Quote #64 MiezaS

aku memeluk abjad - abjad
yang bergelimpangan
dilanggar kecewa yang menggila
darah melimpah penuh
di atas jalan raya yang
telah kaku
aku jeda

degup jantung
sudah kemalangan diluar landasan
sakitnya tak terucap

perlahan aku menyusun
semula nafas dan
memujuk abjad
agar jangan putus asa lagi

harapan sedang
dalam perjalanan
sabar sayang

Quote #63 MiezaS

Mieza S | 10/22/2018 06:29:00 PM | 0Comments |
Quote #63 MiezaS

makan kekecewaan dan memuntahkan sisa kebahagiaan. hanyir dan busuk. lalu berbekas meninggalkan parut yang paling dalam tak terhilangkan

Quote #62 MiezaS

Mieza S | 10/22/2018 06:25:00 PM | 0Comments |
Quote #62 MiezaS

Ketika aku berhenti, bukan beerti menyerah diri atau berlalu pergi. Hanya saja, dinding itu terlalu tebal untuk dilewati seorang diri
Re

Quote #61 MiezaS

Mieza S | 10/22/2018 05:25:00 PM | 0Comments |
Quote #61 MiezaS

sejarah bukan untuk menjatuhkan tapi membangkit
kenanglah ia sebagai hal - hal terpenting saat sedang dijulang atau tak gagah lagi berlari
harus ingat, sesuatu terjadi bersebab. dan setiap satunya mendewasakan

Lirik Lagu Shiver Bunkface

Mieza S | 10/22/2018 05:08:00 PM | 0Comments |
Lirik Lagu Shiver Bunkface

i was a young boy
i didn't knew myself
i kept on running away

but everything now
is everything k knew
i finally understand

i fell in love with a
microhone giving all my
love to all the
young blood feeling it too

you make me shiver
you really make me feel alive
and you're the only one for me

i was a young boy
i didn't have a clue
what to say what to do

now i am older
i see a clear view
i got my rythm in you

i fell in love with a
microhone giving all my
love to all the
young blood feeling it too

i fell in love with a
microhone giving all my
love to all the
young blood feeling it too

you make me shiver
you really make me feel alive
and you're the only one for me

you make me shiver
you really make me feel alive
and you're the only one for me

for the rest of my life
im running out of time
so i'm not gonna waste it
and for the rest of my life
im running out of time
im running out of time

you make me shiver
you make me shiver
you really make me feel alive
and you're the only one for me

you make me shiver
you really make me feel alive
and you're the only one for me

Ralat

Mieza S | 10/22/2018 03:11:00 PM | 0Comments |
Ralat

ralat. itu perkataan paling sesuai untuk aku gambar apa kejadian yang menimpa diri sendiri. aku dah dua puluh tiga. tapi sebab aku penakut, fobia semua benda tertangguh. semua benda tak jalan. semua benda aku tak dapat buat. 

aku ralat bila lesen kereta yang aku dapat cuma berhabuk dalam dompet macam tak pernah berlesen.

Gantung Lesen Kereta

aku ralat sebab aku ada lesen kereta. which is, aku dah boleh jalan jauh - jauh. tapi sepanjang dua puluh tiga tahun, ada banyak kenduri kawin kawan - kawan aku yang tak dapat aku hadir. sekalipun aku boleh naik public transport, aku akan melencong. sebab? kalau aku gagah pergi, aku akan sampai ke kenduri tu petang. mungkin petang pengantin pun dah tak ada, sibuk photoshoot. hmm

pernah tu, aku terharu sangat bila senior sekolah yang tak ada nombor telefon aku yang selalu like gambar aku dekat media sosial jemput aku. dia ingat nak jemput aku, maknanya dia masih ada 'ikatan' senior junior tu. 

dari shah alam nak ke bangi. allah. taktahu la. dia punya jauh perjalanan macam gampang. aku kira total termasuk untuk menunggu, pukul 5 baru sampai. aku decide untuk cancel je. hmm. 

Ralat

kali ni jadi lagi bila mera kawin. dia kawan blogger. kenduri dia dekat johor. weyh sedih weyh tak dapat pergi. aku whatsapp dia, dia bluetick je. aku faham dia busy dan dia tak ambil pusing pun siapa nak datang ke tak. sebab dia dah pun jemput. tapi aku macam tak ada effort nak usaha datang sedangkan orang lain yang umur baya aku/ muda dari aku boleh buat benda tu. 

tiba tiba aku jadi 'murung' sekejap. ini bukan kali kedua. dah banyak kali perangai aku macam ni. bodohlah. 

sampai pernah terfikir 'kalau' ditakdir aku kawin nanti, aku tak nak jemput sesaiapa. sumpah taknak.


Tak Ada Jemputan Kawin

aku takut nak jemput orang sebab selalunya orang akan datang kenduri kita tu akan datang kalau kita  pernah datang kenduri dia. aku pernah dengar orang cakap macam ni 'alah, haritu aku jemput dia pun tak datang. tak payah lah datang kenduri dia. lagipun jauh. buang masa je'. lebih kurang macam tu.

jadi aku dah boleh bayang berapa kerat je hadirin yang nak datang kenduri aku. dari bikin malu, tak payah jemput langsung. sebab takut and fobia. 

nanti dah pandai bawak kereta mesti berbondong - bondong orang buat baik dengan aku kan. hahahahhahahhaha. tiba - tiba melekat. hmm entahlah. aku takut. 

Quote #80 MiezaS

Mieza S | 10/22/2018 11:08:00 AM | 0Comments |
Quote #80 MiezaS

jangan genggam pisau yang cuba melukakan,
bahagia memang takkan datang kalau tak dicari,
tapi melepaskan untuk kebahagiaan yang abadi,
lebih bermakna,
sakitnya cuma hari ini,
esok lusa,
bahagia datang menghampiri
cuma kau kena lebih sabar dan tenang
sewaktu mahu menerima kunjungan
selaut bahagia

Lirik Lagu Anta Permana Sri Siti Nurhaliza

Mieza S | 10/22/2018 10:50:00 AM | 2Comments |
Lirik Lagu Anta Permana Sri Siti Nurhaliza


Bicara minda dendangan hati
Jiwa dan raga yang melengkapi
Bagaikan bagaikan hangat mentari
Cinta yang sejati

Jauh dimata dekat dihati
Jika dirindu jangan curangi
Kemana kemana kan terbawa pergi
Terduga diuji

Oh bila tersedar semuanya
Sempadan ilusi

Andai bintang kan tak lagi berseri
Janji kasih yang takkan terkhianti
Andai habis nafas ku yang terakhir
Masih ku cinta
Kerna ku pasti
Kau tiada pengganti

Sedangkan lidah tergigit jua
Inikan pula cinta manusia
Melayang melayang dibawah pawana
Iringi cintamu

Oh bila tersedar semuanya
Sempadan ilusi

Andai bintang kan tak lagi berseri
Janji kasih yang takkan terkhianti
Andai habis nafas ku yang terakhir
Masih ku cinta
Kerna ku pasti
Kau tiada pengganti

Biar dikenang budi kasih dan sayang
Biar biarkan cinta anta permana

Andai bintang dan tak lagi berseri
Janji kasih yang takkan terkhianti
Andai habis nafas ku yang terakhir
Masih ku cinta kerna ku pasti kau tiada pengganti
Ohhhhh
Kau tiada pengganti

Lirik Lagu Tinggalkan Giant Prayudha ft. Tulangkata & Sharon Richard

Mieza S | 10/22/2018 10:41:00 AM | 1Comments |
Lirik Lagu Tinggalkan Giant Prayudha ft. Tulangkata & Sharon Richard

Tinggalkan ku kau tak tau derita ku
Saat kau gantung aku dengan seluruh cerita mu
Tinggalkan ku kau tak tau cari aku
Biarkan ku sendiri, temani luka

ombakkan aku
biarkan aku
ini pena aku
monakopsis kalbu
tangis puisi aku
sinopsis di bahu

kertasku basah
penaku rindu
kapal kau singgah
labuh tak bersauh
sengsara

penjara aksara
jalan samsara
dalam kamar
tenggelam khamar
sara sengsara
kau pilih hilang tanpa pusara
tanpa jejak fasa
panca hilang rasa
frekuensi kosong
kamar kenopsia
sedu sampai ting tong

Katamu kau kan tinggal
tapi nyatanya hanya singgah
Katanya kamu cinta
yang kau tinggalkan hanya luka

Tinggalkan ku kau tak tau derita ku
Saat kau gantung aku dengan seluruh cerita mu
Tinggalkan ku kau tak tau cari aku
Biarkan ku sendiri temani luka

apa khabar matahari?
sepi
tiada puisi untuk kukenang
selain dirimu
yang sudah dimiliki masa lalu

ada apa bulan semalam?
sunyi
sunyi mengocak rindu
bergenang air wajahmu

perempuan
geranganmu bulan
tak bintang beribu
yang ku kenang satu
tapi oh sayang
siapa tidur di hatimu

Katamu kau kan tinggal
tp nyatanya hanya singgah
Katanya kamu cinta
yang kau tinggalkan hanya luka

Tinggalkan ku kau tak tau derita ku
Saat kau gantung aku dengan seluruh cerita mu
Tinggalkan ku kau tak tau cari aku
Biarkan ku sendiri temani luka

aku cinta bukan cita
cita-cita atas cinta
tiada Tulangkata
tiada sajak malam
puisi atas tilam
tutup lampu padam
peluk dalam diam

Katamu kau kan tinggal
Hatimu ku selimut dalam diam tanpa dendam
(dulu aku kau karang
sekarang hanya kau)

Tinggalkan ku kau tak tau derita ku
Saat kau gantung aku dengan seluruh cerita mu
Tinggalkan ku kau tak tau cari aku
Biarkan ku sendiri temani luka

Lirik Lagu Takkan Terganti Kangen Band

Mieza S | 10/22/2018 10:30:00 AM | 1Comments |
Lirik Lagu Takkan Terganti Kangen Band

ku bersyukur memiliki kamu
ku bahagia ada di sampingmu
hati ini terasa tenang
bila kau selalu bersama diriku

ku terima kekurangan kamu
kau terima kekurangan aku
lengkapilah lembar jalanku
untuk mengarungi di setiap langkahku

dari dalam hati kau takkan terganti
sampai nanti aku mati
dari dalam hati kau takkan terganti

ku cintai kau setulus hati
ku sayangi kau sepenuh hati
aku mohon kau tetap di sini
menemani aku sampai akhir nanti

kan ku jaga kau selama-lamanya
sampai raga tak lagi bernyawa
aku mohon kau tetap setia
menemani aku sampai akhir dunia

dari dalam hati kau takkan terganti sampai nanti aku mati
dari dalam hati kau takkan terganti

ku cintai kau setulus hati, ku sayangi kau sepenuh hati
aku mohon kau tetap di sini, menemani aku sampai akhir nanti
kan ku jaga kau selama-lamanya, sampai raga tak lagi bernyawa
aku mohon kau tetap setia, menemani aku sampai akhir dunia

ku cintai kau setulus hati, ku sayangi kau sepenuh hati
aku mohon kau tetap di sini, menemani aku sampai akhir nanti
kan ku jaga kau selama-lamanya, sampai raga tak lagi bernyawa
aku mohon kau tetap setia, menemani aku sampai akhir dunia
aku mohon kau tetap setia, menemani aku sampai akhir dunia

Lirik Lagu Derita Isma Sane

Mieza S | 10/22/2018 10:24:00 AM | 0Comments |
Lirik Lagu Derita Isma Sane

Ku sangkakan kau permata
Tapi hanyalah dimata
Bagai duri yang melukai
Diri ini

Sejujurnya ku tiada
Teman lain dihatiku
Kau berubah tanpaku rela
Mengapa ini terjadi

Kau katakan sayang tapiku terluka
Egomu menggunung
Kau tak pernah mengalah
Padahal dirimu punca semuanya

Bagaimana lagi harusku terima
Jika kau begini
Yang selalu menyakitiku
Walaupun bersama kau selit derita

Kau katakan sayang tapiku terluka
Egomu menggunung
Kau tak pernah mengalah
Walaupun bersama kau selit derita

Walaupun bersama kau selit derita

Lirik Lagu Pada Mulanya Namie Smy

Mieza S | 10/22/2018 10:19:00 AM | 0Comments |

Lirik Lagu Pada Mulanya Namie Smy

Pada mulanya aku yang pertama
Tiada kedua atau sebaliknya
Ku percaya dirimu, aku segalanya
Tapi kau memilih yang kedua

Pada mulanya aku disanjungi
Tapi mengapa kini bertaut sepi
Mana letaknya hati yang dulu ku beri
Sehingga diperlakukan sebegini

Senyuman mu itu pernah menewaskan
Rasa ragu ku yang bermain di fikiran
Tawa mu itu dulu yang aku perlukan
Tapi kini tak lagi menjadi peneman

Kesedihan akhirnya ku rasa
Senyuman mu itu pernah menewaskan
Rasa ragu ku yang bermain di fikiran
Tawa mu itu dulu yang aku perlukan

Tapi kini tak lagi menjadi peneman
Kesedihan akhirnya ku rasa
Ohhh Akhirnya ku rasa

Pada mulanya kau lah yang ku puja
Tapi kini sudah tiada rasa
Semoga kau bahagia

Sunday, October 21, 2018

Lirik Lagu Dinda Masdo

Mieza S | 10/21/2018 10:47:00 PM | 7Comments |
Lirik Lagu Dinda Masdo

apa khabar dinda
lama tak jumpa
rasanya hampir dua purnama
rindu didada tak siapa yang tahu

dinda jauh di sana
jauh dimata
namun dihari sentiasa ada
menemani dikala gundah gulana

dinda kanda pergi hanya
seketika cuma
inikan semua demi
masa depan kita

dinda jangan marah - marah
takut nanti lekas tua
kanda setia orangnya
takkan pernah mendua

dari jutaan bintang
dinda paling gemerlapan
dari segenap wanita
dindalah yang paling menawan


rujukan : youtube

Thursday, October 18, 2018

Lirik Lagu Sang Saka Biru Joe Flizzow, Altimet, SonaOne and Alif

Mieza S | 10/18/2018 10:05:00 AM | 2Comments |
Lirik Lagu Sang Saka Biru Joe Flizzow, Altimet, SonaOne and Alif

Ada yang kita lepas
Ada yang kita simpan
Ku menuju ke depan
Menuju dengan lekas

Bertenang

Chorus
Kalau ku diseru
Pasti datang
Sang Saka Biru
Kami akan menang

Hook 2X
Mana boleh berserah?
Mana boleh mengalah?

Altimet’s Verse
Uhhh kerah semua unit
Rendezvous bertemu di markas sulit
Kita senangkan semua kes rumit
Bukak fail baru yang dah tutup tak yah nak ungkit
Aman kami mengalir dari atas bukit
Hati sama merah jangan tengok warna kulit
Kalau baru nak insaf sorry bruh it is too late
Budak nakal baru nak nangis lepas kena cubit
Kami sebab anak bangsa tidur nyenyak
Tidur kami pula tak lena tak kerap
Garuda gerak senyap harimau jalan tegak
Tiap hari semua keluar berentap
Nak buat onar jangan malu jangan sipu
Simpang jalan ada kanan kiri jangan keliru
Masuk bilik itu mana ade pintu
Setahun sekali jamah lemang bersama yang dirindu

Pre Chorus
Ada yang kita lepas
Ada yang kita simpan
Ku menuju ke depan
Menuju dengan lekas
Bertenang

Chorus
Kalau ku diseru
Pasti datang
Sang Saka Biru
Kami akan menang

Hook 2X
Mana boleh berserah?
Mana boleh mengalah?

Joe’s Verse
Musuh dalam selimut selak kain mereka hilang
Waktu mereka singkat setiap detik mereka pinjam
Sinar lampu biru buat masa depan hitam
Kejar-kejar tekan minyak macam lumba dekat litar
Sepintar-pintar mana pun tupai yang melompat
Kan jatuh ke tanah jua lambat atau cepat
Sepandai ikan berenang masuk bubu kan tersekat
Dulu otak cair sekarang semua jadi pekat
We setting it of aku mulakan dengan zoom
dalam sniperscope
Finger on the trigger tarik lembut target muncul dekat crosshair itu
Untuk ibu pertiwi semuanya ku buat untuk negaraku
Semboyan telah berbunyi akan ku maju ke mana arah pun
A S A P undercover dengar lagu dalam Maybach
Laid back gaya kaya boss di tingkat paling apex
Di Thailand ku di Thonglor London carik ku di mayfair
Merata di bumi yang dulu mereka kata leper

Pre Chorus
Ada yang kita simpan
Ada yang kita lepas
Ku menuju ke depan
Menuju derngan lekas
Bertenang,

Chorus
Kalau ku diseru
Pasti datang
Sang Saka Biru
Kami akan menang

Hook 4X
Mana boleh berserah?
Mana boleh mengalah?

**sumber : https://www.youtube.com

Wednesday, October 17, 2018

Dalam Satu Bulan

Mieza S | 10/17/2018 03:29:00 PM | 2Comments |
Dalam Satu Bulan

dalam satu bulan, ada satu atau beberapa hari yang membuatkan aku macam orang tak ada arah. macam dua hari lepas. gila. tiba - tiba je aku macam mintak ruang untuk menangis. balik dari kerja, aku baring. on handphone. sambil menangis. motif sangat. 


Menangis Tanpa Sebab

masa tu memang aku paksa diri aku cari sesiapa je untuk borak. aku update dekat status, then ada lah dua tiga orang yang komen and orang tu offer diri untuk call aku. borak biasa. tanya da makan, sihat, buat apa. ada lah lagi. tapi perbualan kosong. 

bila dah nak maghrib tu, aku yang cakap lepas isyak nanti text la. orang yang call tu cakap, 'okay. assalamualaikum. bbye'. aku nangis lagi bila dengar 'bbye' . aduh lawak. 

lepastu habis call aku sambung nangis. 

Dalam Satu Bulan

sampai pukul 8 malam baru aku bangun dan mandi. lepas tu aku makan. aku tak tengok tv terus masuk bilik baring, sambung menangis. macam - macam dalam otak aku. macam - macam dalam fikiran aku. bestnya kalau waktu - waktu macam ni, ada seseorang yang boleh aku call semata - mata dengar aku nangis.


Ingin

maksudnya orang yang bila aku call masa nangis, dia akan tenangkan aku. dia tak perlu cakap, maybe ~ sekadar dengar aku menangis. sampai aku rasa puas. lepastu borak macam biasa. dengar aku membebel. 

tapi tu impian bodoh. kau tahu? aku ada kawan yang boleh macam ni. tapi dia perempuan. hahah. ada bff aku yang perangai macam ni. dia call aku semata - mata nak dengar dia nangis. habis dia nangis, baru kita borak panjang. tapi aku tak reti lah nak buat macam tu dengan bff. aku rasa kelakar. aku nak 'lelaki'. hahahhahahahah bodoh. 

sebenarnya, aku nak ada boyfriend. macam aku ada bff. tapi pangkat dia as boyfriend. masalahnya aku ni apa je. umur aku 23. kawan lelaki aku boleh kita pakai jari. hmm

Dalam Satu Bulan

Monday, October 15, 2018

Satu Malam di Melaka bersama Officemate

Mieza S | 10/15/2018 05:00:00 PM | 3Comments |
Satu Malam di Melaka bersama Officemate

perancangan untuk ke melaka ni idea kakak noi dengan kakak syida. aku jadi orang terakhir yang tau. huhu. macam yang semua tahu, sabtu dan ahad aku sentiasa penuh dengan aktiviti yang berfaedah dan tak berfaedah. nak dijadi cerita, aku join je dorang. alang - alang dah ajak. 


Hari Pertama di Melaka


gerak seawal 7 pagi. dalam group whatsapp memang kakak noi bagitahu pukul 7 sampai depan rumah. tapi dia sampai depan rumah aku awal lima minit. jadi, kalau berjanji dengan kakak noi memang kena ikutlah. sebab dia sangat menepati janji. 

jalan helok sangat sebab tak jammed. sampai melaka dalam pukul 9 lebih. kitorang sarapan dekat roti canai kayu arang melaka. viral eh? entah. masa nak masuk laluan kedai ni, macam krik krik je. sekali dah masuk, takde tempat duduk kau. bertabah je buat muka sardin tepi meja orang. maaf makcik pakcik. 

Satu Malam di Melaka bersama Officemate

istimewanya kedai ni sebab roti canai dia masak guna arang bukan tong gas. rasa dia biasa - biasa je. takde apa yang menarik. biasalah orang malaysia, suka makan kat tempat viral. sanggup beratur panjang - panjang sebab nak wishlist tercapai (done roti canai kayu arang melaka). ha gitu. tapi kalau kau order nasi lemak, memang tak sampai 5 minit makanan sampai. masalahnya bukan nasi lemak dia yang viral kan? hahaha. 

lepas je sarapan, kitorang gerak ke dataran pahlawan. jalan kaki sikit ke menara taming sari. memang niatnya pergi melaka nak ber - 'jalan' dan edisi makan je. 

Satu Malam di Melaka bersama Officemate

memang tak de langsung shopping barang. yela belacan dan apa segala bagai yang jual kat melaka ni, kat shah alam dan kl pun ada jual juga. harga pun lebih kurang je. so memang takde special apa pun. taming sari pun kitorang tak naik. hahhaa. nampak gaya trip pertama bersama officemate memang edisi turunkan berat badan. 

kakak syida, dah timbang berat ke belum? 

Satu Malam di Melaka bersama Officemate
along, miza, kakak noi, kakak syida
antara aktiviti sepanjang di melaka ialah ke muzium, makan, jalan, makan, jalan, makan, balik, tidur, makan, jalan, balik. senang je kan? 

Satu Malam di Melaka bersama Officemate
pemandangan biasa yang kau selalu nampak kalau datang melaka


Muzium Samudera Melaka


Satu Malam di Melaka bersama Officemate

Satu Malam di Melaka bersama Officemate

Satu Malam di Melaka bersama Officemate

Satu Malam di Melaka bersama Officemate

ni sebahagian gambar yang di ambil sepanjang ber 'kelana' di muzium samudera. dengan 5 ringgit kau boleh masuk 3 tempat berbeza. aku nak bagi penerangan pun tak reti. hahahha. dalam gambar ni cuma ada 2 je tempat. lagi satu aku tak letak. sebab gambar tak lawa. sorry guys. nanti google jela eh? 

sepanjang ber 'kelana' ni, tak sah kalau tak ambil gambar. so ni sebahagian gambar yang aku kongsi. 

Satu Malam di Melaka bersama Officemate

Satu Malam di Melaka bersama Officemate
acah - acah kendit je ni.
dua gambar di atas diambil dari atas kapal muzium yang tinggi dan besar. boleh nampak pemandangan air dekat belakang tu kan? panas terik ni. demi sekeping gambar sanggup je semua berkorban. ahahha. 

Satu Malam di Melaka bersama Officemate

Satu Malam di Melaka bersama Officemate
cantik kan? pemandangan melaka.


Jonker Walk, Melaka

lepastu jalan lagi sampai lah dah nak pukul 7, lepak jonker walk melaka pula. ada orang tu siap beli 'baju hujan' dengan kasut baru. sebab kaki dia dah tak rasa kaki. alahai kesiannya. hhhahahha. orang selfie pun dia lari nyorok kat kereta. hahhaha. menyesal tak trip kali ni awak?

Satu Malam di Melaka bersama Officemate
jonker walk
ni lah pemandangan jonker walk. tak banyak gambar yang diambil sebab hujan turun manja - manja. kesiann. tak berani nak beli apa - apa, cuma singgah kedai baju dengan beli coconut shake. lepas dah tawaf satu jonker walk, aku dengan kakak noi pergi dekat roundtheboard yang aku tatau namanya apa.  

Satu Malam di Melaka bersama Officemate
tengah tengok jodoh ada ke tak? 
kitorang naik tangga tinggi lepastu lepak dekat situ berdua semata - mata nak shoot light trail yang tak berapa nak lawa. maklumlah newbie kan? 

Satu Malam di Melaka bersama Officemate
light trail melaka
yang nak komen pasal light trail di alu - alukan. mana tahu boleh improve lebih baik dan lebih bagus. kan kan? 

Satu Malam di Melaka bersama Officemate
kakak noi busy whatsapp hasben

Satu Malam di Melaka bersama Officemate

beberapa minit lepas tu, along dengan kakak syida pun sampai atas. lepak atas ni tak buat apa pun. sekadar buang - buang masa je. malam kitorang makan dekat asam pedas jr. 

Satu Malam di Melaka bersama Officemate
asam pedas dia biasa - biasa je awak.

Hari Kedua di Melaka


Satu Malam di Melaka bersama Officemate
pantai dekat dengan homestay

sebelum tinggalkan rumah sementara, aku bergambar dekat sini. kalau lepak petang - petang best kot. sebab angin pantai sejuk. sambil - sambil makan laksa ke, cendol ke, jagung panas - panas. merecik. tapi berangan jela. semua tu takde pun. kalau nak kena jalan kaki sikit luar dari pagar apartment ada pasar mini. dah beli tu, lepak la sini. best. 

hari kedua cuma singgah pantai dengan makan - makan je. ni gambar dekat pantai. 

Satu Malam di Melaka bersama Officemate
disebalik tabir

Satu Malam di Melaka bersama Officemate
gambar ni paling cantik, sebab kendit.

Satu Malam di Melaka bersama Officemate

aktiviti kat pantai, main belon sampai habis. hahaha. terima kasih kakak syida untuk 'backdrop'. gambar yang sama, lokasi sama, reaksi muka dan gaya je berbeza. untuk dua hari satu malam di melaka, berjaya kumpul 359 keping gambar dalam kamera. dalam handphone masing - masing tak tahu lah berapa banyak. tak kira. 

ni baru trip melaka. kalau ni trip overseas, mungkin 1 hari dah 500 keping? mungkin ~

Satu Malam di Melaka bersama Officemate
belakang tu hasben kakak noi. tapi gambar dia separuh je. hahaha. takut kena marah upload gambar dalam blog.

Satu Malam di Melaka bersama Officemate

dua hari satu malam di melaka dah tamat. terima kasih yang membaca. terima kasih kakak noi, kakak syida, along untuk trip ni. nak pergi, ajak lagi. hehhee. bbye :*


© Copyright 2017 | ALL Right Reserved to Owner. Re-edit by Sehijau Blog RA.