November 2020 - Mieza S Mieza S: November 2020
Lirik Lagu Alasanku Sheila On 7

Lirik Lagu Alasanku Sheila On 7

Lirik Lagu Alasanku Sheila On 7

Aku telah salah
Ragukan niatmu
Akulah lelaki
Dengan jiwa bocah

Yang coba dewasa
Yang coba berubah
Mohon dampingilah
Jangan tinggalkan

Tak terbayangkan
Jika kau pergi
Kau alasanku untuk dewasa
Dan aku tak ingin kau terluka

Segenap jiwa akan ku jaga
Keindahanmu
Menepis sejenak denganku
Bahagia slamanya denganku

Kau alasanku untuk dewasa
Dan aku tak ingin kau terluka
Segenap jiwa akan ku jaga
Keindahanmu
Keindahan mu



Lirik Lagu Kamu Aku Selamanya Dega

Lirik Lagu Kamu Aku Selamanya Dega

 
Lirik Lagu Kamu Aku Selamanya

Kamu itu indah
dalam hidupku
Ku lukis wajah kamu
dalam ruangku

Dan kau bagian
Dan seluruh
Relung hati aku
Ku ingat hari minggu kita berdua
Saat aku akan katakan cinta

Ini anugrah dari tuhan
Takdir hidupmu aku
Kamu aku selamanya
Takan terpisah terpisah
Hingga akhir waktu

Kamu aku selamanya
Takan terpisah takan terpisah
Ku ingat hari minggu kita berdua
Saat aku akan katakan cinta

Ini anugrah dari tuhan
Takdir hidupmu aku
Kamu aku selamanya
Takan terpisah terpisah
Hinggah akhir waktu

Kamu aku selamanya
Takan terpisah
Takan terpisah
(Kamu milikku)

Sambutan Kecil

Sambutan Kecil


Sambutan Kecil

ini kali ketiga kami berjumpa. aku tak pandai buat kejutan. serious memang tak pandai. aku taktahu bagaimana. dengan daya yang ada, aku ajak dia keluar. aku minta M ambil aku di pasaraya. kami tak keluar berdua. kami keluar asing - asing. aku habiskan masa satu jam lebih untuk belikan sesuatu yang aku tak tahu. aku jalan - jalan di lorong yang sama. memerhatikan kualiti dan reka bentuk barang tersebut. lama disitu. 

akhirnya kakak yang menjaga lorong item tersebut mengesyorkan aku item lain yang tersedia didalam kotak. ah senang kerja aku tak perlu lagi nak beli kotak. cuma mungkin kena beli beg bagi menyembunyikan hadiah tersebut. 

selepas itu, aku beli sushi sebab aku lapar. maaf M ter bad mood sekejap sebab tak makan dari pagi. selepas makan, kami habiskan lebihan waktu di tasik. 

UlangTahun

Sambutan Kecil

rezeki aku, ada dengan M waktu pertambahan umur nya. terima kasih memilih aku, walau kita masih baru. itu tak kan menjadi satu hal bukan? sebab dengan M aku ada satu rasa. sekalipun M pergi kerana orang ketiga, aku akan selalu sedia dan menerima. atas alasan, kedatangan M ketika ini pun sudah satu rahmat dari Tuhan. M, mungkin lelaki kiriman tuhan yang aku taktahu sampai bila pinjaman. M seolah olah, bayangan doa yang pernah aku minta ke Tuhan. mungkin. atau cuma angan - angan aku. entah. apa pun dihujungnya, itu tetap akan jadi satu tulisan Tuhan yang sudah ditulis dalam 'buku'.

aku memilih duduk diatas rumput bukan diatas kerusi. memandang hamparan langit dengan deruan air didepan kami. berjarak dekat. kami berbual pendek. aku taktahu macammana nak mula, sebab aku segan. hahaha. jadinya, buat - buat la kemas barang. keluarkan kotak kek, terus buka dan potong kek macam nak makan sendiri. padahal,

terus aku cakap "selamat hari lahir" dan aku suap dia untuk suapan kek yang pertama. seterusnya suap sendiri lah ye.

Ucapan Untuk Kamu

selamat ulangtahun umur ke dua puluh enam. 
semoga berbahagia hendak Nya.
dunia akhirat dipelihara.
kesihatan dijaga. 
rezeki melimpah, suka memberi. 

semoga selalu tak jemu memberi bahagia dan menjahit kenangan kita.
menjadi orang paling ada dan takkan berganjak walau apa yang tiba. 
semoga sudi jatuh cinta berkali - kali walau dah tak ada apa nak kongsi. 
terima kasih. untuk kali ini. kenangan dan mimpi. 

Lirik Lagu Melarayu Modread Ft Reko SOG

Lirik Lagu Melarayu Modread Ft Reko SOG

Lirik Lagu Melarayu Modread Ft Reko SOG

Empat ribu batu dari timur ke barat
Satu ribu tiga ratus utara ke selatan dalam satu kepulauan
Satu asal lenggoknya sama
Walau ritmanya berbeza-baza
Dah terbukti filogenetik itu
Kita populasi terawal seakan abang long
Yang mengawal kawasan di setiap sempadan
Hingga laluan Pentas Sunda banjir besar pecahkan
MELARAYU MELARAYU
MANA ALGORITMA MU DULU-DULU
KITA BERSATU SEMUANYA SATU
Tapi hanya sembang lebat sekuat taufan San Calixto

GADAI TANAH GADAI HARTA
GADAI SEMUA SANAK SAUDARA DAN KELUARGA
TAKKAN HILANG DI DUNIA
MANA RELAVENNYA PUSAKA PRIBAHASA

Suasa hilang sudah emasnya
Tinggal lah tembaga
Yang tidak berharga
Melara sampai darjatmu layu
Mimpi yang tak sudah
Hingga kau kecewa

Sikapnya tak seindah tulisan
Sulalatus salatin mahupun si Tun Sri Lanang
Hati suka memaki mencerca martabatkan produksi murahan
Yang bodoh diangkat yang bijak pandai simpan dalam gua
Dari bilik kau ceramah
Tazkirah suruh pakai serban tapi DP kau penuh emas
Singkat ketat sendat melekat Duckmu Arianimu
Lebih mahal dari sarung lima waktu
MELARAYU MELARAYU
MANA KISAH HEBAT SEJARAH DULU
SEMUA PENJAJAH USIR KELUAR
Tapi hanya sembang lebat sekuat taufan San Calixto

GADAI TANAH GADAI HARTA
GADAI SEMUA SANAK SAUDARA DAN KELUARGA
TAKKAN HILANG DI DUNIA
MANA RELAVENNYA PUSAKA PRIBAHASA

Suasa hilang sudah emasnya
Tinggal lah tembaga
Yang tidak berharga
Melara sampai darjatmu layu
Mimpi yang tak sudah
Hingga kau kecewa

GADAI TANAH GADAI HARTA
GADAI SEMUA SANAK SAUDARA DAN KELUARGA
TAKKAN HILANG DI DUNIA
MANA RELAVENNYA PUSAKA PRIBAHASA

SUASA HILANG SUDAH EMASNYA
TINGGALLAH TEMBAGA
YANG TIDAK BERHARGA

SUASA HILANG SUDAH EMASNYA
TINGGALLAH TEMBAGA
YANG TIDAK BERHARGA
MELARA SAMPAI DARJATMU LAYU
MIMPI YANG TAK SUDAH
HINGGA KAU KECEWA

MELA...
RAYU...
KECE...
WAAAAAARGH

Lirik Lagu Lara Naim Daniel

Lirik Lagu Lara Naim Daniel

Lirik Lagu Lara Naim Daniel

Puaskah kau ku bersalah?
Puaskah kau ku derita?
Puaskah lena mu seketika?
Aku berteman lara

Jelas semua kepadaku
Kerna yang kau hina
Yang dulu kau puja
Yang kini kau parut derita

Kerna yang kau lupa
Yang dulu cinta
Yang kini kau tinggalkan
tanpa bersalah

Puaskah kau ku terbiar?
Puaskah kau ku merana?
Puas kau tersenyum diketika?
Aku menyelindung duka
Jelas semua kepadaku

Lahirnya cintaku
Zahirkan nafasku
Untuk kau nisankan
Oh hampanya diri ini

Lahirnya cinta ku
Zahirkan nafasku
Untuk kau nisankan
Oh hampanya diri ini

Yang kini kau parut derita
Yang dulu kau puja
Yang dulu cinta
Yang kini kau tinggal

Kerna yang kau lupa
Yang dulu kau puja
Yang kini kau parut hampanya
Diri ini…

Lirik Lagu Perit Aliff Iskandar

Lirik Lagu Perit Aliff Iskandar


pernah ku mencinta dirimu 
yang selalu membahagiakan
Aku pernah berjanji
mahu hidup semati
sayang takdir mengubah segala

Dia hadir tanpa pernah aku menduga
bukan juga ini yang ku minta akan terjadi
susah untuk terima
jiwa sengsara Perit

Perjalanan cinta
bagai teka teki
penuh tanda tanya
dan juga prasangka

Kini aku fahami
segala ketentuan
Bahagia DIA menentukan
Mengapa harus benci

andai masih mencintai
ku mohon doa dari mu
agar kita lebih tenang
Aku yakin dirimu kan berbahagia

ditemukan dengan dia
lebih menyayangi
bebaskan hati mu
lupakan diriku kasih

Mengapa harus benci
andai masih mencintai
ku mohon doa dari mu
agar kita lebih tenang

Dia hadir tanpa pernah aku menduga
bukan juga ini yang ku minta akan terjadi
susah untuk terima
jiwa sengsara Perit

Aku yakin dirimu kan berbahagia
ditemukan dengan dia lebih menyayangi
bebaskan hati mu
lupakan diriku owh! kekasih
Walau perit

Lirik Lagu Mungkir Syahmi Irfan

Lirik Lagu Mungkir Syahmi Irfan


Mengapa kisah kita
mesti ada akhirnya
Kisah yang telah kita lalui
bersama.

Sungguh aku dibelenggu
dengan rasa cintamu yang palsu,
Kasih yang aku beri kau khianati,
Benar bukan aku yang kau cinta ..

Semenangnya lidah tak bertulang,
Katamu gugur tak bernyawa,
Gerbang cinta yang
Ku impikan
Ku semaikan
Kau hancurkan
Musnah harapan

Keresahan jiwa yang mendalam
Kerana ku benar benar cinta
Berpegang teguh pada setia
Pendam jiwa terhukum tersiksa

Engkau hadir memberi seribu harapan
Sungguh aku tenggelam dengan perasaan
Kusedari dusta 
Yang engkau beri
Setiap kali aku yang terluka
Maafkanlah aku terpaksa

Sebab Aku Penat

Sebab Aku Penat

sebab aku penat

bagi diri aku, cara terbaik mengawal rasa marah dan sedih adalah dengan melempiaskan perasaan tu menjadi satu bentuk penulisan. jadi ini lah hasilnya. mungkin akan jadi sebuah penulisan yang penuh dengan negatif atau penuh rasa benci atau penuh rasa kesal atau penuh rasa kecewa dan putus harapan. entah. 

aku jahat sangat ke sepanjang menjadi manusia? aku kadang - kadang tak tahu nak kena jadi baik macammana. aku kena tunduk dekat orang ke, baru orang kata aku baik? aku tak boleh punya hak dan suara sendiri ke untuk diri sendiri? tak layak ke?

aku rasa aku tak buat pape. biasalah tu, bila tak puas hati. kita sebarkan rasa tak suka kita pada orang lain untuk orang tahu keadaan dan jiwa kita bagaimana. cuma mungkin orang salah anggap dan salah tafsir. sehingga aku dianggap memijak maruah orang, bercerita buruk orang. salah ke kalau aku ada perasaan "eh aku tak suka dia, sebab dia pernah sakiti aku, aku rasa dia gila." salah ke aku untuk rasa macam ni? aku harus diam simpan dan pendam? atau bagaimana? 'gila' yang aku maksudkan bukan gila yang benar benar gila sehingga layak masuk hospital sakit jiwa. jauh sekali. gila yang aku kata cuma gila yang .. sebab dia berani macam tu. itu sahaja. malah disalah erti. seperti aku sedang memijak maruah orang. entah. tuhan tolong. 

entah. aku sampai rasa, aku perlu mati sahaja. tak perlu fikir apa - apa. cuma perlu fikir gaya bagaimana harus aku mati untuk berjumpa tuhan. samaada dalam keadaan baik atau jahat. sampai aku rasa, aku perlu merayu mengemis simpati tuhan, matikan aku. agar aku tak perlu takutkan ugutan manusia atau sesiapa (semoga mati dalam keadaan baik).

doakan supaya tuhan melindungi aku. andaikata kalau jadi apa - apa, aku minta maaf pada semua. aku cuma mengandaikan jika terjadi apa - apa. kau doa jela aku selalu dijaga tuhan kemana - mana. aku rasa aku perlu seorang pelindung yang akan selalu melindungi aku setiap masa. menjadi penyelamat aku waktu aku malapetaka. semoga tuhan selalu ada, mendengar doa doa yang aku bisik tidak selalu. hmm 

terima kasih. aku penat paranoid tak tentu hala. dada aku sakit. aku cuma habiskan masa aku bawah bantal dan menangis dan menangis sehingga tertidur. fak. 
Kawan Baru

Kawan Baru

Kawan Baru
aku tak pasti dia akan baca ke tak? sebab dia jarang baca benda alah ni. mungkin akan baca pada waktu dia sedang bosan. hahahha. walaupun entri ni untuk dia, aku tetap akan gunakan kata ganti nama aku dan kau disini sebagai kenangan kita pernah kenal. jangan marah ya. 

pertama sekali aku baru berjumpa kawan baru. aku namakan beliau sebagai M. sama dengan nama aku bukan? Mieza. m&m. dan macam coklet kecik - kecik tu pulak. comel je. hahaa. maaf jika kombinasi tidak sepadan dan tidak sesuai. 

Terima Kasih Tuhan

aku jumpa dia di omi pada waktu aku sedang berantakan dengan yang aku namakannya A. aku tak sure, dia tu A ke Z ke. sebab nama di facebook adalah nama samaran. M yang tolong aku selesaikan masalah jiwa aku untuk menghadapi kekacauan dan ugutan A. 

terima kasih tuhan, datangkan M pada tepat waktu. aku sangka, kita cuma akan sampai disitu. kemudian berlalu pergi menjadi manusia dan melakukan hal - hal biasa serta tak lagi saling kenal. ternyata selepas aku mengadu itu dan ini, dia membantu. masih lagi ada, selepas semua selesai walau tergantung. 

selepas apa yang jadi, aku bersangka baik ke tuhan. ternyata kecewa aku dengan A adalah asbab aku mengenal M. M sering memberi peluang untuk aku tetap menjadi diri sendiri. serta tetap akan selalu memberi ruang untuk aku lakukan hal - hal tertentu pada waktu aku bersedia. 

aku rasa aku selesa. aku taktahu lama mana entah, tuhan menulis kisah aku dan M di dalam 'bukunya'. waima esok sekalipun adalah kali terakhir aku dan M berkawan, aku tetap rasa aku perlu bersyukur. bahawa bukan semua manusia mahu memperguna. bukan semua manusia mahu memperdaya. walaupun mengenal M bukan dalam jangka yang panjang, naluri kuat mengatakan. M adalah orang yang patut dihargai dan disyukuri kehadirannya. 

terima kasih tuhan, entah kali keberapa. 

Yang Pertama

aku fikir juga, kalau aku jumpa. aku tahu aku akan kena tinggal. HAHAH. itu sudah semestinya. tapi entah. kau pulang dan masih lagi seperti selalu. walaupun aku rasa debar ditinggal, aku tetap memilih untuk jumpa dalam keadaan aku bersedia walau aku tak pernah. 

sebab kan nak jumpa di tempat agak jauh dari rumah, aku memilih untuk menyusahkan kau ambil aku dirumah. terima kasih ya. janggal tidak dalam kereta? mungkin masa mula mula duduk dan ketika aku memasang seat belt.

selepas itu aku borak macam biasa. sampai kau mahu hantar aku pulang, aku masih bercerita. HAHAH. pasti kau bosan. 

kami memilih lepak di scm memandangkan pasarayanya yang lebih luas dan besar. pusing satu mall. cari mykori yang tak jumpa - jumpa mungkin terhijab. terjumpa secara tidak sengaja dan tadaaaaaaa. tutup! sedih kejap. lepastu kau bawa aku pergi mcdonals rasa ais cream yang baru. 

aku macam bengang juga. aku rasa aku dah ambil gambar ais krim. sekarang gambar tu tak ada. terpaksa aku ciduk gambar dari google. kau suggestkan aku perisa yang baru. 

Kawan Baru
kau punya

Kawan Baru
aku punya

so kita lepak dekat mcd cerita pasal study kau sampai cari kereta tak jumpa park dekat mana. dalam kereta sambung lagi diskusi pasal study. ahhahaha. mesti kau bosan. aku tahu. 

aku cuma ralat sikit sebab aku tak ada gambar kita berdua. tu je. next time ya, kalau kita masih kawan. aku doa, kita akan selalu jadi kawan. sampai tua sampai uban atas kepala, sampai bila - bila. 

terima kasih untuk harini. 
senyuman kau manis dan rambut kusut kau buat kau kacak. 

- 1 Nov 2020

Lirik Lagu Tiada Kata Secantik Bahasa 2020 Hijjaz, Pasya, Kmy kmo, Luca Sickta

Lirik Lagu Tiada Kata Secantik Bahasa 2020 Hijjaz, Pasya, Kmy kmo, Luca Sickta



Pasya

tiada kata seindah selawat
untuk ku puji baginda

Hijjaz
kau lah cahaya atas segala cahaya
terangi alam buana
ya rasulullah

Pasya
ya habibullah
oh engkau bak matahari
engkau bak bulan

Hijjaz
Allahummasollialaa Muhammad
indahnya peribadimu mulia akhlakmu

Pasya
engkau telah diutuskan
untuk rahmat seluruh alam

Hijjaz
Selawat ke atasmu
wahai rasul junjungan
Allahummasollialaa Muhammad
Wa ala ali Muhammad

Luca Sickta
dia tiada pengganti
dia selalu dinanti
dia diminta dimimpi
dipuji tak bersilih ganti
biarpun langit gunung dan bumi menolak
tetapp dia tak berganjak
bertolak teruskan berarak

Kmy Kmo
34 kali nama mu dilafaz didalam 5
waktu dihening pagi wajib hingga waktu purnama
selawat ke atas mu 1 nikmat 10 selawat dari nya
segala nikmat dinikmati untuk syafaat diakhir sana

oh engkau bak matahari
engkau bak bulan
Allahummasollialaa Muhammad
indahnya peribadimu mulia akhlakmu
engkau telah diutuskan
untuk rahmat seluruh alam
Selawat ke atasmu
wahai rasul junjungan
Allahummasollialaa Muhammad
Wa ala ali Muhammad