Monday, April 29, 2019

Untukmu Fiersa Besari

Mieza S | 4/29/2019 12:21:00 PM | 1Comments |
Untukmu Fiersa Besari


yang pernah datang dan mengubah segala rencana
yang pernah menghentikan segala gundah gulana
untukmu
yang pernah menjadikan hari - hariku kembali bewarna
yang pernah membuatku kembali percaya pada renjana
maaf atas segala hal kecil yang membuatmu marah
atas niat baikku yang selalu kau pandang salah
aku tak pernah mengerti
kenapa bagimu pergi selalu mudah
sementara, bagiku
meninggalkanmu adalah hal paling susah
kita berubah
dari kekasih yang saling berjuang
menjadi sepasang musuh yang saling berperang
tanpa kita sadari
kisah kita hangus jadi arang
dan kita tidak punya lagi jalan pulang
terima kasih
karenamu, aku belajar membuka hati
untuk saling memberi arti
karenamu juga, aku belajar berbesar hati
untuk melihat perasaanmu mati

Ada Wajahmu di Kaki Langit Fiersa Besari

Mieza S | 4/29/2019 10:48:00 AM | 1Comments |
Ada Wajahmu di Kaki Langit Fiersa Besari


Tadi malam gunung diterpa hujan angin.
Dalam tenda aku berdialog dengan Tuhan
- meski sebetulnya hanya satu arah.

Setelah mendoakan bapak,
aku mendoakanmu baik - baik saja di sana.
Di tengah badai,
aku memeluk kenangan kita.
Kita pernah melengkapi langkah satu sama lain,
walau ujungnya berbeda.
Degup kita pernah seirama.
Doa kita pernah satu rupa.
Tangan kita pernah tak hendak melepas.
Kita lebih purba dari sang waktu.

Apa yang pernah kita punya tak terdefinisikan.
Wajar saja kalau aku mengingatmu sewaktu-waktu.
Kau adalah seseorang yang pernah ku kejar mati-matian,
sebelum ujungnya membuat jiwaku mati sungguhan.

Dan tatkala hujan berhenti,
aku bergegas melangkah keluar mencari kaki langit.
"Di langit yang engkau tatap,
ada rindu yang aku titip", katamu dahulu kala.

Apa kabar?
Sedang apa?

Begitu banyak hal yang hendak aku tanyakan,
namun bibir ini kelu.
Aku hanya mampu menitipkan sepucuk surat di sudut cakrawala.
Berharap akan kau baca.
Atau jika pun,
kau tahu bahwa hari ini aku memikirkanmu - tak berlebihan,
tak kekurangan.

Akhirnya, "waktu" menimbun aku dengan debunya;
perlahan membuat mu tak lagi mengingat aku.
Aku tidak tahu lagi kau ada di mana.
Sudah lama kita tidak lagi berusaha untuk saling menghubungi.
Ini yang dulu aku mau bukan?
Adalah gengsi yang membuatku tidak mau menyapamu.
Mungkin kau pun sama, bertahan di tepian keangkuhan,
tak mau jadi orang pertama yang mengucap salam.
Walau, kurasa ini yang terbaik.

Untuk apa kita saling menyiksa diri?

Kembali untuk memperbaiki kesalahan dengan kembali untuk mengulangi kesalahan memang beda tipis.
Dan aku tahu kita tidak mau terjebak euforia sesaat.

Seorang sahabat menghampiriku lalu menepuk pundakku,
"Untuk bersyukur, ada kalanya kita perlu memandang,
ada kalanya kita perlu terpejam,
ada kalanya kita perlu menengadah,
dan ada kalanya kita perlu bersujud.
Jika tidak banyak lagi yang bisa kita lakukan, berdoalah.
Berdoalah dengan segenap-genapnya hati.
Tuhan tidak pernah terlalu sibuk untuk mendengarkan doa-doa kita.", ujarya.

Aku kembali memandang langit.
Aku tau disana dapat kutemui dirimu.

Lirik Lagu Menahan Pilu Atmosfera

Mieza S | 4/29/2019 09:53:00 AM | 1Comments |
Lirik Lagu Menahan Pilu Atmosfera

kau persiakan cintaku dulu
kau ragukan hatiku yang jujur
cinta yang kusangka, kan kekal abadi
rupanya hanya sementara

hadirnya penghalang cinta kita
pujuk rayunya meracunimu
mencuri cintaku membawa kau pergi
meleburkan semua impianku

kini ku tersiksa
menahan pedih dan sakit hatiku
kau yang tersenyum bersamanya
menambah sedih dan pilu hatiku

mengapa kasihku
dirimu lemah menempuh dugaan
janjimu sehidup semati
sayangnya semua tak kesampaian

pergilah kau kasih dengannya
ku relakan walaupun ku sakit
kuhimpun doaku, moga kau bahagia
bersamamya selama-lamanya

kini ku tersiksa
menahan pedih dan sakit hatiku
kau yang tersenyum bersamanya
menambah sedih dan pilu hatiku

mengapa kasihku
dirimu lemah menempuh dugaan
janjimu sehidup semati
sayangnya semua tak kesampaian

pergilah kau kasih dengannya
ku relakan walaupun ku sakit
kuhimpun doaku, moga kau bahagia
bersamamya selama-lamanya

Lirik Lagu Bimbang Marsha Milan

Mieza S | 4/29/2019 09:50:00 AM | 1Comments |
Lirik Lagu Bimbang Marsha Milan

Ku rasa denting jiwa
Antara kau dan aku
Sanggupkah pertahankan semua
Biarlah ku leraikan

Tiap satu persoalan
Agar dapat kau ingati janjimu
Bimbang hatimu untukku
Jangan sampai ia mati

Benar makin ku tersiksa
Saat kau mula ingin dia
Jika sempat ku padamkan
Hatimu yang berbagi

Agar dapat kau ingati janjimu
Bimbang hatimu untukku
Jangan sampai ia mati
Benar makin ku tersiksa

Saat kau mula ingin dia
Bimbang hatimu untukk
Jangan sampai ia mati
Benar makin ku tersiksa
Saat kau mula ingin dia

Lirik Lagu Cinta Terbaik Nana Sheme

Mieza S | 4/29/2019 09:36:00 AM | 0Comments |
Lirik Lagu  Cinta Terbaik Nana Sheme

Jujur saja ku tak mampu
Hilangkan wajahmu dihatiku
Meski malam mengganggu
Hilangkan senyummu dimataku
Ku sadari aku cinta padamu

Meski ku bukan yang pertama dihatimu
Tapi cintaku terbaik untukmu
Meski ku bukan bintang di langit
Tapi cintaku yang terbaik

Jujur saja ku tak mampu
Tuk pergi menjauh darimu
Meski hatiku ragu
Kau tak disampingku setiap waktu
Ku sadari aku cinta padamu

Meski ku bukan yang pertama dihatimu
Tapi cintaku terbaik untukmu
Meski ku bukan bintang di langit
Tapi cintaku yang terbaik

Meski ku bukan yang pertama dihatimu
Tapi cintaku terbaik untukmu
Meski ku bukan bintang di langit
Tapi cintaku yang terbaik
Tapi cintaku yang terbaik
Cintaku yang terbaik

Lirik Lagu Air Mata Khai Bahar

Mieza S | 4/29/2019 09:17:00 AM | 0Comments |
Lirik Lagu Air Mata Khai Bahar

Ku Pejamkan mata dan
Ku Biarkan semua berlalu
Langkah Kaki terpijak
Di Bumi nyata sandiwara

Ku Pejamkan mata dan
Ku Biarkan semua berlalu
Langkah Kaki terpijak
Di Bumi nyata sandiwara

Rasa Kecewa menghentikan fikiranku
Hujan Takkan berhenti
Selagi Jiwaku rapuh
Dan Masih tetap disini

Buanglah Semua rasa
Keresahan Dalam diri
Terbang Tinggi
Airmata

Jauh Ku melangkah namun diriku tetap disini
Rasa Kecewa menghentikan fikiranku
Selagi Jiwaku rapuh
Dan Masih tetap disini

Buanglah Semua rasa
Keresahan Dalam diri
Terbang Tinggi

Airmata
Airmata
Airmata
Seketika

Takkan Berpanjangan tiba
Airmata
Rasa Luka
Pedih Menyiksa jiwaku
Buanglah Semua rasa

Keresahan Dalam diri
Terbang Tinggi
Airmata
Airmata
Airmata

Ku Pejamkan mata dan
Ku Biarkan semua berlalu
Langkah Kaki terpijak
Di Bumi nyata sandiwara

Rasa Kecewa menghentikan fikiranku
Hujan Takkan berhenti
Selagi Jiwaku rapuh
Dan Masih tetap disini

Buanglah Semua rasa
Keresahan Dalam diri
Terbang Tinggi
Airmata

Jauh Ku melangkah namun diriku tetap disini
Rasa Kecewa menghentikan fikiranku
Selagi Jiwaku rapuh
Dan Masih tetap disini

Buanglah Semua rasa
Keresahan Dalam diri
Terbang Tinggi

Airmata
Airmata
Airmata
Seketika

Takkan Berpanjangan tiba
Airmata
Rasa Luka
Pedih Menyiksa jiwaku

Buanglah Semua rasa
Keresahan Dalam diri
Terbang Tinggi

Airmata
Airmata
Airmata

Berserah Zizan Razak feat. Ismail Izzani

Mieza S | 4/29/2019 09:13:00 AM | 0Comments |
Berserah Zizan Razak feat. Ismail Izzani


Tuhan tolong ampunkan dosa-dosaku
Ku berserah kepada Mu
Jika salah silap puncanya aku
Ku berserah kepada Mu
Tapi ni pilihanku

Sesamar malam, nampak kelibat balik bamboo
Terdengar berlagu keliru pungguk atau hantu
Atau mungkin aku, yang masih lagi ragu-ragu
Hingga terbalik baju masih jumpa jalan buntu

Satu dua kali salah, ada peluang lagi
Tapi jadi tiga kali, mana lagi mahu lari
Banyak hati ku sakiti dan janji yang diubah
Bukan bersama Jebat walau gaya tolak Tuah

Bukannya tak sedar aku kekhilafan
Kadang ku diduga untuk baiki kesilapan
Jadi alang-alang nekad, kusorokkan hakikat
Biar aku berserah kalau neraca ku diangkat

Tuhan tolong ampunkan dosa-dosaku
Ku berserah kepada Mu
Jika salah silap puncanya aku Ku berserah kepada Mu
Tapi ni pilihanku

Tiada benci yang kekal, tiada kasih yang kekal
Penghujung tak sempurna bila cinta sukar tekal
Dibolak-balik pasti, dimainkan emosi
Diorak-arik dalih menghalal yang tidak boleh

Makin hari makin aku dapat lihatkan dejavu
Indah yang dirasa berbeza tak macam dilagu
Rawan mencengkam hati, disalah dan dicaci
Aku berdosa lagi demi kau yang kekal suci

Jadi selagi ada nyawa jangan siapa hukum aku
Selagi ada nyawa taubat itu hak aku
Jangan nak berdiri antara aku dan pencipta
Itu saja yang ingin ku pinta

Tuhan tolong ampunkan dosa-dosaku
Ku berserah kepada Mu
Jika salah silap puncanya aku
Ku berserah kepada Mu
Tapi ni pilihanku

Satu kali salah, Dua kali salah
Tiga kali sampai berapa kali boleh salah
Lumrah manusiawi bila lebih dua kali
Takkan kita diberi peluang lagi

Ku berserah,

Bukan cuba tegakkan benang yang basah
Yang ku lakukan ini salah tetap salah
Tapi ini saja jalan walau jatuh hukum
Jumpa lagi nanti, salam. Assalamualaikum

Friday, April 26, 2019

Lirik Lagu Haka Martyrdom prod by Oxceanwave

Mieza S | 4/26/2019 09:23:00 AM | 1Comments |
Ini adalah teriakan perlawanan!
Terhadap narasi kebencian,
Para Martir moral,
Yang merasa membela Iman,Agama,Kitab Suci dan Tuhan

Jangan berikan panggung… What!
Mereka tak lebih dari babi gunung
Teroris tak punya agama….. FxCK!
Hanya iblis berwujud manusia

Nalar terbungkus narasi kebencian merasa membela agama berdasar firman Tuhan
Berjiwa barbar otak di cuci akumulasi dari rasa sakit hati!
kitab suci agama apapun tak pernah mengajarkan yang seperti ini.
kami umat muslim tak pernah merasa terwakili
Narasi propaganda merasa bidadari menunggu di surga,

Jangan berikan panggung… What!
Mereka tak lebih dari babi gunung
Teroris tak punya agama….. FxCK!
Hanya iblis berwujud manusia

Peyoratif cara berpikir yang memiliki konotasi negatif
Kami acungkan jari tengah untuk kalian manusia white supremacy,
Menebar narasi kebencian akan agama kami.
Islamophobia!
merasa serangan teror adalah representasi dari islam kebanyakanya.
Bagaimana dengan terror new Zealand berikut rohingya?
Bagi kami mereka bukan wakil dari sebuah agama,tetapi iblis yang menjelma menjadi manusia.
Betapa sempitnya semesta jika kebencian menghujani kita,
Membaca ulang sirah Nabi SAW tentang pengemis Yahudi buta
atau catatan penuh kasih sayang dari Bunda Theresa,betapa cinta harus dibagi tanpa melihat pembeda lainnya.

Jangan berikan panggung… What!
Mereka tak lebih dari babi gunung
Teroris tak punya agama….. FxCK!
Hanya iblis berwujud manusia

Lirik Lagu Donde Andi Bernadee

Mieza S | 4/26/2019 09:04:00 AM | 1Comments |
Lirik Lagu Donde Andi Bernadee

Ke mana kau pergi
Ku masih mencari mu
Ke mana kau hilang
Ummmm baee um baee um

Donde donde donde
Ta da da !
Donde donde donde
Oh na na !
Donde donde donde
Ta da da !
Ummmm baee um baee um

Susah atau senang
Janji selamanya
Apa yang harus ku lakukan
Apa pun ku rela
Ku masih mencari mu di sana dan sini
Aku tak akan membiar kamu sendiri
Mama tak pasti
Ayah tak pasti
NO !

Bermula tiap hari
Dari hari ke minggu
Dari minggu ke bulan
Donde

Ke mana kau pergi
Ku masih mencari mu
Ke mana kau hilang
Ummmm baee um baee um

Donde donde donde
Ta da da !
Donde donde donde
Oh na na !
Donde donde donde
Ta da da !
Ummmm baee um baee um

Aku cuba mengingat kembali
Segala salah silap
Setiap kali kami bergaduh mulut
Siapa yang senyap
Tetap ku mencari tanya sana dan sini
Kemana kau pergi
Ku tak sabar menanti
Kawan tak pasti , bekas cinta tak pasti
NO !

Bermula tiap hari
Dari hari ke minggu
Dari minggu ke bulan
Donde

CHORUS 4X
Donde donde donde
Ta da da !
Donde donde donde
Oh na na !

Lirik Lagu Pudar Indah Ruhaila

Mieza S | 4/26/2019 08:47:00 AM | 1Comments |
Lirik Lagu Pudar Indah Ruhaila

Aku selalu rindu
Sepi membunuh ku
Kedinginan malam menghantui
Hanya engkau tahu kekurangan ini

Tiadakan menyembuh selain mu
Aku terlalu jauh
Jauh untuk kembali padamu
Pudar...

Harapan ku makin pudar
Jika ku terus berlari
Dunia ku tiada henti
Hadirkanlah satu

Tuk menemani ku
Membawa diriku didekatmu
Aku terlalu jauh
Jauh untuk kembali

Pudar...
Harapan ku makin pudar
Jika ku terus berlari
Dunia ku tiada

Pudar...
Harapan ku makin pudar
Jika ku terus berlari
Dunia ku tiada

Bukalah mataku
Bukalah hati untuk
Menerima cinta darimu
Jika kau berikan semula
Hidup ku takkan pudar
Pudar...

Harapan ku makin pudar
Jika ku terus berlari
Dunia ku tiada henti

Thursday, April 25, 2019

Lirik Lagu Takkan Terlerai Syamel & Ernie Zakri

Mieza S | 4/25/2019 12:56:00 PM | 0Comments |
Lirik Lagu Takkan Terlerai Syamel & Ernie Zakri

Zahirkan apa kau rasa
Jujurkan segala kebenaran
Berat hatiku meluahkan
Tersudut menunggu kau bertanya

Biarkan waktu menyembuhkan
Yg pudar kan pasti bercahaya
Andai teguh takdir kita
Jauh terpisah

Bertaut jua
Usah ada sesiapa
Mendustakan.... cinta
Segala rasa tercipta

Menjemput bahagia
Takkan Terlerai

Kujalinkan serpihan luka
Tak berdaya menanggung rasa
Terungkai semua resah jiwa
Bahagia ..
selamanya ..

Biar terpisah kan bersama

Lirik Lagu Pernah Arill Fesol

Mieza S | 4/25/2019 12:48:00 PM | 0Comments |
Lirik Lagu Pernah Arill Fesol


pernah, kau berikan cinta mu
setulus perasaan padaku
pernah, ku serahkan jiwaku
mengharap tulus kasih darimu

tak pernah sedikitpun ku terlintas
segala palsunya rayu cintamu
tak pernah kurasa sakit begini
kau sanggup duakan tulus cintaku

sakit seluruh jiwaku
saat kau pergi jauh meninggalkan aku
musnah harapan cintaku
kau pilih dia jadi pendamping hidupmu

jauh mimpi yang ku impikan
hingga ku hilang dalam diriku
jauh ku terbang bersamamu
semua impian menjadi hancur

tak pernah sedikitpun terlintas
segala palsu rayuan cintamu
tak pernah kurasa sakit begini
kau sanggup duakan tulus cintaku

sakit seluruh jiwaku
saat kau pergi jauh meninggalkan aku
musnah harapan cintaku
kau pilih dia jadi pendamping hidupmu

hancur seluruh hatiku
segala kenangan terbina bersamamu
hancur semua mimpiku
membina cinta sehingga akhir nafas ku
membina cinta sehingga akhir nafas ku

pernah, kau berikan cinta mu
setulus perasaan padaku
pernah, ku serahkan jiwaku
mengharap tulus kasih darimu

Wednesday, April 24, 2019

Tempat Viral Pulau Pinang - Hari Ketiga

Mieza S | 4/24/2019 04:14:00 PM | 0Comments |
Tempat Viral Pulau Pinang - Hari Ketiga

akhirnya kami akan kembali ke pangkal jalan. semakin dekat hari pengakhiran di pulau pinang kali ini. dengan beg gajah, kami singgah di roti bakar hutton line. tak tahu lah apa yang menarik di sini. aku tak tahu apa tarikan sarapan di sini. bagi aku biasa - biasa je. aku makan nasi lemak lauk ikan. 

oh ya, tarikan disini ialah roti bakar cheese kalau tak silap aku. boleh la. biasa - biasa je. takde sampai luar biasa pun. hihi. 

Tempat Viral Pulau Pinang - Hari Ketiga

Tempat Viral Pulau Pinang - Hari Ketiga

selepas sarapan, kami berangkat pulang ke jeti untuk kembali ke tempat asal.

bajet hari ketiga (makan sahaja) 
roti bakar hutton line; set roti bakar = rm3
air lupa. kahkah.


total keseluruhan 
makan: rm100
tiket bas pergi dan balik + hotel 3hari2malam (kongsi 4orang) + tiket feri + grab + wonder food museum + tiket bukit bendera ( + tiket gallery bees) = rm230
total: rm330

untuk total keseluruhan itu tidak termasuk membeli belah. kau bawak jelah rm500. jangan membeli belah sampai lupa diri dahla. tu je pesan aku. tamat sudah perjalanan ke pulau pinang. okay bye. 

hari ketiga di pulau pinang

Kuala Lumpur ZinexDiy 2019

Mieza S | 4/24/2019 03:15:00 PM | 0Comments |
Kuala Lumpur ZinexDiy 2019

20 april yang lalu, telah diadakan kuala lumpur zinexdiy festival 2019. ini kali yang kedua atau ketiga aku menghadiri majlis zine. zine tu apa? kau boleh google untuk lebih fahaman. untuk ke majlis yang macamni, aku perlu menitikberatkan beberapa perkara. antaranya ialah public transport terdekat, lokasi, jenis majlis, aktiviti, dan tempat. duit tak jadi masalah. asal cukup pergi dan balik aku gamble. 

aku bukan fans yang hardcore dalam scene macam ni. orang boleh tengok aku macammana. aku meletakkan diri aku dalam banyak sisi. apa yang orang buat aku akan buat kalau berminat. aku tak ada kawan yang duduk dalam scene ni. semua asal boleh je. jadi, kalau majlis ni betul betul aku perlu pergi atas beberapa perkara aku akan jalan je walaupun sorang. 

untuk majlis ni, aku pergi dengan tasya. kebetulan tasya ada banyak masa untuk aku. terima kasih tasya atas masa yang kau bagi. 

aku ke majlis ni atas dasar nak dengar talk. talk siapa? adly shairy. aku rasa adly ni wow! kalau aku betul betul berkenan nak dengar, aku sanggup datang kalau takde aral melintang. bagi aku thinker studio ni sesuatu. aku tahu mengenai thinker studio dari akid, kawan sekolah voksha dulu. terima kasih akid. akid yang bawa aku ke dalam thinker studio. 

dan terima kasih juga untuk diri sendiri sebab 'duduk' dalam kalangan seni ni dah bertahun - tahun. cuma tak ada nama dan tak mengenali/dikenali sesiapa. 

talk adly cuma setengah jam. tak banyak yang nak diceritakan sepanjang majlis ni berlangsung. sebab tujuan aku cuma satu. nak ulas benda lain pun tak tahu. takut orang label aku semak. semak sebab aku bukan dari scene seni tapi acah nak cover perjalanan majlis. hahahhahahhaa. 

Aturcara Majlis

Kuala Lumpur ZinexDiy 2019

aku respek pada abang dan kakak yang menjayakan/ mewujudkan majlis macam ni. bukan setakat merai seni, tapi juga menjadikan satu program yang boleh diisi anak muda. aku tak rasa majlis ni sia - sia. sebabnya ada banyak aktiviti menarik. antaranya:
  • bengkel: perfect binding (cukong press)
  • bengkel: cmyk silkscreen (ot&co)
  • screening: suara untuk kemanusiaan (drug free youth)
  • persembahan puisi
  • zine x diy gig I
  • pelancaran zine & puisi
  • form: anak tanpa negara (borneo komrad)
  • bengkel: kayukarya x pangrok sulap (cungkil kayu)
  • ekonomi zine & diy (promosi penjual | klima action malaysia (banner making))
  • forum: just do it because you love it. the stories of thinker studios (adly syairi ramly)
  • zine x diy II
  • screening: indie inc (sapkoklu production)
  • zine x diy final gig

bukan sahaja aku boleh menambah ilmu pengetahuan, aku juga berpeluang bergembira (pada acara gig). aku harap majlis macam ni tidak akan akan pernah mati. 

Cari Buku Indonesia

Kuala Lumpur ZinexDiy 2019

selalu majlis macam ni mesti ada publisher indonesia. aku nak beli buku indonesia, tapi aku sendiri tak tahu jenis yang macammana aku nak beli. jadi, inilah hasil tangkapan aku pada hari tersebut. sebelum sendiri oleh aan mansyur yang dijual oleh gadis buku. korang boleh checkout gadis buku di instagram. 

buku tu adalah buku puisi. ada banyak lagi buku dirumah yang belum habis dibaca. tetap juga aku akan beli yang baru buat koleksi mendatang. adakah aku seorang yang tamak haloba? entahlah. 

Kuala Lumpur ZinexDiy 2019
#ootd

Kuala Lumpur ZinexDiy 2019
aku bersama tasya

Masih Belum Konfiden

waktu sampai di sana, aku ulang ulang cakap dekat tasya aku takut. takut dari segi penampilan aku yang kurang ada. aku takut sebab aku tak sempurna macam yang lainnya. ah entah. macam - macam. sampai disana sebelum jam 4. kami makan - makan di kedai mamak berhampiran. 

untuk ke oasis damansara kalau naik public transport, korang perlu turun di lrt ara damansara dan menaiki grab sahaja. dekat oasis damansara ada banyak kedai untuk kau jamah makanan dalam perut yang lapar. pilihan aku waktu itu adalah kedai mamak. lebih murah kan kalau nak bandingkan dengan cafe lain. 

sampai ke hari ini level konfiden aku masih ditahap sifar. aku masih lagi peduli tentang cakap cakap orang tentang layakkah aku berada dalam sesuatu majlis atau bagaimana penampilan aku. hahahha . benci lah macam ni.

aku hampir hampir berpatah pulang sebelum sampai ke pintu masuk zinexdiy ni. punyalah level penakut. sebab bila masuk tempat macam ni, orang akan pandang atas bawah. itulah malu. hmm. akhirnya dua jam lebih aku disana, aku berjaya harungi semuanya. aku tak dapat tinggal lebih lama untuk menyaksikan acara penutup. aku pulang awal. 


Tahniah Kak Syida

Mieza S | 4/24/2019 09:02:00 AM | 0Comments |
Tahniah Kak Syida
dari kiri kak jannah, kak syida, aku

tahniah kakak syida, yang akhirnya menamatkan zaman bujang dengan mengikat tali pertunangan bersama jejaka pilihan. semoga pertunangan ini akan diakiri dengan akad sebuah mahligai perkahwinan. 

majlis pertunangan yang berlangsung pada ahad lepas bersamaan 21 april 2019. aku datang sorang bukan bersama pasangan. pada tiap kali ini berlaku, aku akan park moto jauh - jauh supaya tak ada yang perasaan kehadiran motor aku, hehe.

majlis yang bermula seawal jam 12 dan jemputan pada jam 1. aku datang sedikit lewat sebab tak nak jadi yang terawal merai hari bahagia kak syida. lagipun sorang sorang pishang la. hmmm. siapa ni yang nak jadi pasangan aku ni? bosan lah pergi mana - mana sorang je. hahahhaha. ya allah, hadirkan lah aku pasangan dunia dan akhirat. amin~ 

kak syida adalah rakan ofis yang sudah mengjangkau setahun lebih. lama. rasanya, staf sekarang ni memang dah macam keluarga kecil. masing masing dah kenal melebihi 360hari ya. dari kawan - kawan ofis, majlis tunang ni cuma dihadiri oleh aku dan kak jannah sahaja. yang lain punya alasan tersendiri kenapa mereka tidak hadir. ada yang balik ke kampung, ada yang urusan keluarga dan urusan peribadi. 

apapun majlis ni dah berlangsung dengan baik. terima kasih kak syida. mihun sup yang sedap. dua kali aku makan macam dirumah sendiri ya. mak kak syida bungkuskan mihun. mak dan nenek aku cakap sedap. cuma nenek cakap sambal pedas. tapi aku rasa biasa je. yela orang tua tak berapa nak tahan pedas. overall sedap.

tema kak syida macam warna putih susu dan merah jambu (pakaian). manis je orangnya. mekap pun cantik tak tebal. 

apa pun kak syida, coretan ini coretan peribadi buat kenangan sahaja. bukan mengwar war kan berita pertunangan yang sepatunya menjadi rahsia. maaf ya :) 


caption gambar diatas boleh baca di instagram. adalah sedikit curahan hati buat seseorang yang bakal /sedang menetap di hati kecil aku.

Tuesday, April 23, 2019

Lirik Lagu Ladida Akim & The Majistret

Mieza S | 4/23/2019 04:14:00 PM | 0Comments |
Lirik Lagu Ladida Akim & The Majistret

Hembuskan bunyi nada
Tinggi rendah
Frekuensi yang bekerja
Bergerak membentuk gelombang
Muzik yang benama Melodi

Adrenalin memacu
Dan berbunyi
Lengkingan petik gitar
Rentak yang berlagu rock & roll
Berbunyi mengikut emosi

La di da di da di da da da
La di da di da di da da da
La di da di da di da da da
La di da di da di da da da

(Chorus)
Dengar aku!
Dan musik ku lagi
Menari dan bernyanyi
Berr... lagu irama ladida

Dengar aku!
Dan musik ku lagi
Menari dan bernyanyi
Berr.. lagu irama
Ladida...

Monday, April 22, 2019

Lirik Lagu Rumah Fiersa Besari

Mieza S | 4/22/2019 09:43:00 AM | 1Comments |
Lirik Lagu Rumah Fiersa Besari

Ratapanmu mengiringi
Kepergian kali ini
Sungguh ku benci tinggalkan
Tempat kita rajut mimpi
Bersabarlah
Sejenak

Kita hanya berjarak
Namun bukan berpisah
Bentangan kilometer
Untukmu kan ku tempuh

Engkau adalah rumah
Tempat yang paling indah
Di pelukkanmu sayang
Aku akan pulang

Sekantong rindu bekalku
Menemani perjalanan
Di kejauhan masihkah
Aku hiasi benakmu
Jika lelah
Ingatlah

Kita hanya berjarak
Namun bukan berpisah
Bentangan kilometer
Untukmu kan ku tempuh

Engkau adalah rumah
Tempat yang paling indah
Di pelukkanmu sayang
Aku akan pulang

Jariku kan pulang pada genggamanmu
Bibirku kan pulang pada keningmu
Tubuhku kan pulang pada dekapanmu
Sejauh apapun kita
Hatiku di sebelahmu

Jariku kan pulang pada genggamanmu
Bibirku kan pulang pada keningmu
Tubuhku kan pulang pada dekapanmu
Sejauh apapun kita
Hatiku tertinggal di sebelahmu

Friday, April 19, 2019

Lirik Lagu Wasilah Kasih Okid

Mieza S | 4/19/2019 11:01:00 AM | 1Comments |
Lirik Lagu Wasilah Kasih Okid


Tidak Ku Cinta Mu Kekasih
Kerana Balasan Yang Engkau Janjikan Dulu
Untuk ku Sebuah Taman
Yang Mengalir Sungai Kebahagiaan.

Sungguh Tidak Kesampaian
Cinta Ku Padamu
Seandai Terikat dan Bersyarat
Padamu Teman Cinta Kita

Terasa Pula Adanya
Tawar Menawar Penuh Tanda Tanya.
Hanya Satu Pengucapan Mu
Yang Ku Pegang Kini Menjadi Nadi

Hiduplah Aku Kerananya
Bersama Janjimu Restu Penuh Pasti.
Berpisah Hingga Kekasih
Zahir Kau Yang Hilang

Ku Cari Pada Gambaran Nyata
Tidak Ku Temu Kau Kekasih
Bayang Mu Oh di Mana
Hinggalah Aku Kehilangan Punca.

Lalu Aku Kembali
Ke Alam Abadi
Bersama Amanah Janji
Ku Lihat…

Thursday, April 18, 2019

Lirik Lagu Purple Mumble Ayien Rahman (YMYFAM) ft Baal (VERSGANG)

Mieza S | 4/18/2019 09:29:00 AM | 1Comments |
Lirik Lagu Purple Mumble Ayien Rahman (YMYFAM) ft Baal (VERSGANG)

warkah mantra tentera lentera
cuba cari ku cuba ku kibar bendera
guevara bahtera layar kan ke favela
kokaina yang cela flackka

cereka celaka sungguh!
ku solo macam rambo zoro
puk*mak ni zero bodo
taktikal ku sangat sulit

jangan tilik licik celik
otak sempit rumit bullshit
kata kill ku guna pakai uzi
ini ak-47 is the real og

f*cking p*ssy
tak kenal biggie and maka veli
ini flow westcoast
ice cube motherf*ucking g

shout out gang gang!
drive-by gang bang!
c-walk g thang!
piru bloodz gang!

fucking purple mumble
give me fucking double trouble
konon konon je mumble
puk*mak ini poser

hear me out dawgg!
where you at b*tch?
are you crying b*tch?
yo wanna die b*tch?

we say we go
we blow and role
that's dope
what tha f*ck

you gonna do?
ayein rahman come to you
puk*mok ni muka jubo
nah ambik ni double combo

tak ingin nak bertegur
tambahan lu tak da telor
ke kubur lu slow
bodo k.o debor

sebelum kawan tembor
kawan nok gi gegor
spit apa lu bullshit
sembang benda oi bur*t

bok mari
bok tubik
nok payback
hor too late

bengomg tunga hok tu ler
terkinja yang teruja
meh sini kawan tuber
nok liwuor atau beer

lu purple lu mumble
ni double rumble
welcome to royal rumble
lu sit down and be humnble

lu tak gg
lu gigik
try to be gd
lu be e

lu dc
too easy wanna beat me?
mengadu dekat mummy
tak nampak mummy happy

lu baby
lu chubby
mintak cubit dekat pipi
lu barney

wa bagi
too easy
lu chezzy
wanna diss me

wanna beat me
bak sini
bak sini
lu bawah label

wa pegang label
nak borak fasa level
tak sama table
lu comel macam barney

yeah i'm the devil
wa azazil fikiran lu jahil
konon lu ill fufu feel feel
legit lekit

better you lick my shoes boi
feel it gang shit
but who are you boi
oh lu boboboi

kuasa lu jadi jadi lu
khatam kan mengaji dulu
tak perlu lu jadi hantu
tak perlu lu jadi hantu

Wednesday, April 17, 2019

Puisi Supernova: Inteligensi Embun Pagi oleh Fiersa Besari Karya Dee Lestari

Mieza S | 4/17/2019 10:14:00 AM | 1Comments |
Puisi Supernova: Inteligensi Embun Pagi oleh Fiersa Besari Karya Dee Lestari

engkau lah getar pertama
yang meruntuhkan gerbang tak berujungku mengenal hidup
engkau tetes embun pertama
yang menyesatkan dahagaku dalam cinta tak bermuara
engkaulah matahari Firdausku
yang menyinari kata pertama di cakrawala aksara
kau hadir dengan ketiadaan
sederhana dalam ketidakmengertian
gerakmu tiada pasti
namun aku terus di sini
mencintaimu
entah kenapa

engkaulah gulita yang memupuskan
segala batasan dan alasan
engkaulah penunjuk jalan menuju palung kekosongan
dalam samudra terkelam
engkaulah sayap tanpa tepi yang membentang
menuju tempat tak bernama namun terasa ada
ajarkan aku,
melebur dalam gelap tanpa harus lenyap
merengkuh rasa takut tanpa perlu surut
bangun dari ilusi namun tak memilih pergi
tunggu aku,
yang hanya selangkah dari bibir jurangmu

engkaulah kilatan cahaya yang menyapulenyapkan
segala jejak dan bayang
engkaulah bentangan sinar
yang menjembatani jurang antara duka
mencinta dan behagia terdera
engkaulah terang yang ku dekap dalam gelap
saat bumi bersiap diri untuk selamanya lelap
andai kau sadar arti pelitamu
andai kau lihat hitamnya sepi di balik punggungmu
tak akan kau sayatkan luka
demi menggarisi jarakmu dengan aku
karena kita satu
andai kau tahu

engkaulah keheningan yang hadir
sebelum segala suara
engkaulah lengang tempat ku berpulang
bunyimu adalah senyapmu
tarianmu adalah gemingmu
pada bisumu, bermuara segala jawaban
dalam hadirmu, keabadian sayup menyecup
saput batinku meluruh
tatapmu sekilas dan sungguh
bersama engkau, aku hanya kepala tanpa rencana
telanjang tanpa kata - kata
cuma kini tinggal sunyi
dan waktu perlahan mati
dimensi tak terbilang dan tak terjelang

engkaulah ketunggalan
sebelum meledaknya segala percabangan
bersatu denganmu menjadikan aku mata semesta
berpisah menjadikan aku tanya
dan engkau jawabnya
berdua kita berkejaran tanpa pernah lagi bersua
mengecapmu lewat mimpi
terjauh yang sanggup ku jalani
meski hanya satu malam dari ribuan malam
sekejap bersamamu menjadi tujuan peraduanku
sekali mengenalimu menjadi tujuan hidupku
selapis kelopak mata membatasi aku dan engkau
setiap napas mendekatkan sekaligus menjauhkan kita
engkau membuatku putus asa dan mencinta
pada saat yang sama
bara yang membakar nadiku kini
magi yang menyulap semestaku ini
hanya singgah untuk musnah
tersihir, tersiksa, tersia - sia
diantara angkara

dua kutub yang berbeda
kita meregang
tak berkesudahan
di ufuk engkau terbenam
aku terbit di teluk engkau tenggelam
aku pasang
sejauh apa pun garis waktu yang engkau tempuh
hadirku selalu di balik matamu
seluas apa pun ruang yang engkau rengkuh
cintaku selalu diluar sadarmu
akulah awal dan engkaulah akhir
meniadakan kita berdua
adalah satu - satunya cara kita bisa bersama

Thursday, April 4, 2019

Lirik Lagu Takkan Pernah Hilang Amylea dan Kaer Azami

Mieza S | 4/04/2019 12:32:00 PM | 1Comments |
Lirik Lagu Takkan Pernah Hilang Amylea dan Kaer Azami

Tiada siapa yang pernah tahu
Tiada siap yang pernah rasa
Biar mereka cuba mahu, cuba ada denganku

Mestikah kau perlu menjauh
Mestikah kau perlu menghalang
Perasaan yang pernah datang
Yang tak pernah hilang

Aku yang merindumu
Selalu menantikan dirimu
Yang selalu memahami
Tiap getar hatimu

Aku yang merindumu
Selalu menantikan dirimu
Yang selalu memahami
Tiap getar hatimu

Jika aku yang engkau ingin
Ku nantikan satu jawaban
Perasaan yang pernah datang
Yang tak pernah hilang

Aku yang merindumu
Selalu menantikan dirimu
Yang selalu memahami
Tiap getar hatimu

Aku yang merindumu
Selalu menantikan dirimu
Yang selalu memahami
Tiap getar hatimu

Aku yang merindumu
Selalu menantikan dirimu
Yang selalu rindu
Yang selalu menantimu

Lirik Lagu Tetap Kamu Amylea x Megat

Mieza S | 4/04/2019 12:29:00 PM | 2Comments |
Lirik Lagu Tetap Kamu Amylea x Megat

Benarkah yang derita
Sulit untuk aku bertahan
Ada hati yang tersimpan
Menginginmu

Ternyata dan teruntuk
Buat diriku hanya kamu
Yang tak mudah meruntuhkan
Setia ku

Janjikan aku
Tak pernah kehilangan mu
Biar beribu jalan
Menghapus semua rasaku
Takkan hanyut

Janjikan aku
Takkan pernah menjauh
Bagai larutnya malam
Pekat menghidupkan bukah
Terangi ku

Mungkinkah jalan kita
Kan terpisah dan berlalu
Ku janji akan selalu
Merindumu haa

Janjikan aku
Tak pernah kehilangan mu
Biar beribu jalan
Menghapus semua rasaku
Takkan hanyut

Janjikan aku
Takkan pernah menjauh
Bagai larutnya malam Pekat menghidupkan bukah
Terangi ku

Janjikan aku
Tak kehilangan mu
Biar beribu jalan
Menghapus semua rasaku
Takkan hanyut

Senarai Pemanang Random Giveaway Mieza S

Mieza S | 4/04/2019 12:20:00 PM | 10Comments |
Senarai Pemanang Random Giveaway Mieza S

terima kasih kepada 24 orang peserta yang sudi support giveaway yang aku buat. diharapkan dimasa akan datang korang akan support lagi. tahniah juga kepada para pemenang. yang tak menang, jangan putus asa, mungkin bukan rezeki korang.

Searai Pemenang dan Hadiah

Sheet Mask
Senarai Pemanang Random Giveaway Mieza S


Senarai Pemanang Random Giveaway Mieza S


Senarai Pemanang Random Giveaway Mieza S



Dry Shampoo
Senarai Pemanang Random Giveaway Mieza S


Senarai Pemanang Random Giveaway Mieza S



Topap
Senarai Pemanang Random Giveaway Mieza S


Senarai Pemanang Random Giveaway Mieza S


Senarai Pemanang Random Giveaway Mieza S


Senarai Pemanang Random Giveaway Mieza S


Senarai Pemanang Random Giveaway Mieza S


untuk pemenang yang mendapat hadiah sheet mask dan dry shampoo, sila pm aku di facebook Mieza S dengan memberi butiran berikut: 
link entri;
nama;
alamat;
no tel;

untuk pemenang yang mendapat topap, sila pm aku di facebook Mieza S dengan memberi butiran berikut: 
link pemenang;
no tel;
maxis/digi/cel/umobile

untuk yang tidak claim hadiah, hadiah akan dikira burn dalam masa seminggu sahaja. terima kasih. sebarang penambahan masa tidak akan dilayan. 

Random Giveaway Tamat

Mieza S | 4/04/2019 11:57:00 AM | 1Comments |

akhirnya tamat juga giveaway yang aku adakan sebulan lepas. cuma aku lambat update entri sebab aku sedang bergelumang dengan kerja. event di hotel grand hyatt untuk program antarabangsa. itulah. harini baru sempat buka blog.

aku dah update senarai peserta giveaway. boleh semak kot aku terlepas pandang. hadiah boleh rujuk sini ya, senarai hadiah. senarai pemenang akan menggunakan tools random.org ya. :) sebanyak 10 orang dari 24 orang yang akan menerima hadiah yang berupa topap, dry shampoo dan sheet mask. nantikan pemenang dalam masa terdekat ^_^

Lirik Lagu Mencuba Sufian Suhaimi

Mieza S | 4/04/2019 11:41:00 AM | 2Comments |

bercinta, mengapa setiap percubaan tiada
seperti peluang pertama, pada mulanya bahagia
bahagia, semua yang ku rasa tak pernah sempurna
mungkin masih belum masanya tetap ingin mencuba

mencuba, hampir mati aku mencuba
jadi yang kau pinta, tapi tak sempurna lagi
mungkin sudah tak bahagia mungkin sudah takdirnya kita
tak mampu bersama untuk selamanya

bahagia, semua yang ku rasa tak pernah sempurna
mungkin masih belum masanya tetap ingin mencuba
mencuba, hampir mati aku mencuba
jadi yang kau pinta, tapi tak sempurna lagi

mungkin sudah tak bahagia mungkin sudah takdirnya kita
tak mampu bersama untuk selamanya
oh pergilah cintaku selama - lamanya
aku bahagia

mencuba, hampir mati aku mencuba
jadi yang kau pinta, tapi tak sempurna lagi
mungkin sudah tak bahagia mungkin sudah takdirnya kita
tak mampu bersama untuk selamanya

oh pergilah cintaku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© Copyright 2017 | ALL Right Reserved to Owner. Re-edit by Sehijau Blog RA.