Tiga - Mieza S Mieza S: Tiga

Tiga

March 15, 2021

 
Tiga

kenapa tajuk tiga? sebab bulan tiga merupakan bulan - bulan dimana aku mengait kebahagiaan aku lebih dari bulan - bulan biasa. 3 orang kawan baik sehati sejiwa, lahir pada bulan yang sama. berjarak tak lebih dari tujuh hari. kebetulan sungguh. senang. tuhan susun cantik dah hidup aku. tiba - tiba semua jadi penting. 

padahal selama ni aku selalu merungut ke dada langit, dengan harapan tuhan mendengar keluh kesah aku yang sunyi, jiwa bebal, tak ada teman. tuhan dah bagi jalan dah padahal. aku buta. sedar tak sedar dah lebih 5 6 tahun mereka bersama aku, kekal dengan aku. 

prinsip aku satu. kalau kau mampu jadi kawan aku, berkorban untuk aku. apalah sangat kalau aku nak buat benda sama. mungkin aku akan buat lebih dari tu. kalau kau sanggup pegangkan aku payung waktu hujan lebat, apalah sangat kalau aku teman kau redah banjir membantu kalau perlu. serious. kau jaga aku, aku jaga kau lebih dari tu. tapi sedaya aku sahaja sebagai manusia biasa. dan mengikut kemampuan aku. heee. 

Selamat Hari Lahir 

8 Mac

aku selitkan juga hari lahir emak. tapi aku tak post gambar emak disini. privasi kata kau. aku cuma post di instagram dan facebook, tapi muka diconteng. HAHHA. selamat hari lahir emak. semoga panjang umur, murah rezeki dunia akhirat, selalu masak sedap - sedap, rajin layan anak kesayangan, diberi kesihatan yang baik, terus jadi jiwa muda. kahkah. sayanggg emak! 


10 Mac 

Tiga

yuyin. juga tak perlu diperkenalkan lagi. kawan puisi. antara kawan terbaik. ini pun sama. aku curious macam mana tuhan susun atur hidup aku jadi kawan dia. masa sekolah tak pernah tegur. tiba - tiba jadi kawan. gila - gila. cari je dia kalau aku nak terbang membelah awan. dia pasti akan setuju! walaupun perlu memijak duri - duri tajam. 

11 Mac

Tiga

aku tak perlu kenalkan siapa perempuan ni. biskut paling berjaya. jarang ada. tapi duduknya paling tinggi dalam hati. diri sendiri tahu itu. hhaha. aku sambut hari lahir cyra awal beberapa hari. sebab aku menyusun jadual aku, supaya semua kawan - kawan aku menikmati hal yang sama. lepak di central icity. sarapan pagi dan tengahari bersama. weyh, kami tak ada gambar bersama. sebab budak kecik tu tak bagi peluang. hahahha 

geyam betul aku. dah balik baru teringat. terpaksa lah guna gambar lama. kasihan. 


14 Mac

Tiga

satu - satunya kawan lelaki paling rapat. paling sudi nak terima aku walau buruk macammana pun. aku ajak dia lepak hari sabtu petang. nak sambut awal kononnya. tapi akid sibuk dengan kawan lain. jadi makan - makan waktu hari lahir dia jela (tunggu giliran dengan sabar). nasib member ada masa. aku lepak dengan dia dekat subang empire. bukan buat apa pun. just makan - makan and pass hadiah. heee. 

Tiga

aku tak perlu kenalkan siapa akid. semoga 10 tahun usia persahabatan ini akan bertambah pada tahun - tahun selepas nya. hari lahir mereka, tapi entah kenapa semua ingat hari lahir aku. aneh ya. aku terlalu beria barangkali. hahahhaa. untuk mengetahui tentang mereka, pergi sahaja ke butang carian dan taip nama mereka; akid, cyra, yuyin. 

Tiga


Stay! 

walaupun hari itu adalah hari kelahiran kalian, tapi aku yang bersungguh berterima kasih sebab kalian masih sudi stay dengan aku. yang pernah ada sepanjang 5 - 10 tahun menerima segala kebaikan dan keburukan tanpa prejudis, semoga tuhan selalu menjaga kalian. terima kasih sudi membesar menjadi dewasa bersama.

hari yang sangat panjang untuk melukis bahagia dan mencorakkan hidup aku dimasa kedepannya bersama kalian. walaupun banyak cacat cela, tapi kalian masih sudi ada sehingga entri ini terbina. banyak juga yang kita telah lalui bersama. dakwat pena juga takkan mampu menulis segala kenangan dan kebaikan kalian. 

aku juga, rasanya tak mampu nak membalas tiap satu saat yang pernah kalian habiskan untuk aku dalam menjalani hidup yang penuh liku. begitu bersabar dengan karenah - karenah aku, impian - impian aku dan harapan - harapan kecil aku. menjadi pendorong waktu jiwa aku mulai jatuh dan lemah. menyokong aku diam - diam untuk hal - hal yang aku tak mampu nak juang. 

terima kasih jadi kawan terbaik dan kenangan terindah. terima kasih juga masih tetap tinggal dengan aku untuk melalui sekali lagi tahun tahun kedepannya. aku doakan kalian semua diberi kesihatan yang baik, umur panjang untuk melalui hal - hal yang indah, selalu kuat melawan payah, rezeki mencurah - curah. semoga kita ada masa yang lebih panjang untuk bersama mengukir rasa. 

terima kasih kerana sudi berbagi.

semoga aku juga tak pernah berhenti dalam memberi apa yang pernah aku ada dan berkongsi semua pada yang sudi. 

terima kasih tuhan. 
disadari atau tidak, setiap lelah perlu
lebih banyak mengucapkan terima kasih
untuk sebuah rumah dan relah

No comments:

Post a Comment

terima kasih kerana meluangkan masa membaca dan meninggalkan komen.