3 Hari 2 Malam di Kuala Lumpur - Mieza S Mieza S: 3 Hari 2 Malam di Kuala Lumpur

3 Hari 2 Malam di Kuala Lumpur

November 21, 2019
3 Hari 2 Malam di Kuala Lumpur

tiga hari dua malam di kuala lumpur adalah rancangan aku. konon nak mengulang rasa di kota metropolitan secara total bersama tasya dan mengenang sambutan tahun baru. mula - mula aku memilih untuk bermalam di the bed klcc/ container kuala lumpur. dah lama rasanya teringin menutup mata dalam kubikel kecil semacam tube. seringkali saja, aku menolak keinginan aku dan memilih hotel/ hostel yang lain. tak ada rezeki barangkali. ah entah. semoga ada rezeki lainhari. 

eh ada selingan sekejap. waktu aku menaip entri ni, aku tengah dengar lagu jiwa kota raya. hhahha. syial -ah. 



Common Grind dan Lunchios di Roast and Grill 

tergerak hati nak jumpa akid sebab ada rindu yang tak terbendung. aku pergi dm dia di instagram dan tanya, "kau dah lupakan aku eh.?". halah halah soalan bodoh. yelah, aku nampak dia travel ke sana sini. bergambar dengan kawan baru. jadi aku stereotaip lah kata dia lupa aku dengan keadaan dia yang dah lama tak contact. 

aku mana boleh lupa dia. aku tak boleh. sebab dia baik dengan aku. siapa yang baik dengan aku, memang aku sayang nak hilang. tapi kalau dah kata takdir tuhan lebih maha kuat, aku terima jela. selagi boleh 'jaga', aku jaga

gigih juga dia meng - google cafe hipstur dan tak ramai orang di sekitar kuala lumpur. dah nama kuala lumpur, tempat viral harus lah ramai kan? jadi setelah tiba hari yang ditunggu, kami berjumpa di common grind yang terletak di jalan doraisamy, chowkit. 

aku ke situ dengan menaiki lrt, turun di stesen dang wangi. cafe hisptur memang sesuai untuk berlepak santai. cuma nak gelak over tu kena behave sikit sebab cafe tengah lengang. heee. 


setelah lepak minum dan lapar, kitorang gerak pula ke roast and grill yang terletak di quill city mall untuk makan tengahari. tomyam dia sedap weyh, aku suka. next time kalau datang kedai ni lagi, aku nak makan tomyam! (walaupun berlambak kedai tomyam dekat luar). 

kalau dikira tolak tambah, hampir 5 ke 6 tahun juga aku tak jumpa farisya. masa wedding cyra pun dia tak ada, sebab kerja. ni rezeki aku sebab jumpa akid, akid ajak farisya lepak sekali. thanks to akid. dari cafe sampai ke sini, isu sekolah memang takkan habis. 

kata akid, kita semua suffer dekat sekolah. mengenangkan aku yang di'anak tirikan sebab budak luar, mengenangkan akid yang keluar masuk bilik kaunseling dan 'motivasi' mengarut, dan farisya ada 'kawan' aneh. 

jujurnya aku dulu anti sangat dengan farisya. tapi aku lagi anti dengan dayah kamarudin! haha. sebab diorang mpp. jadi budak sekolah kalau tak jadi 'jahat' sikit, zaman sekolah macam tak ada makna. 'jahat' aku takla jahat mana pun. cuma tak ikut peraturan sekolah je. aku bawa telefon, aku pakai kasut tak de tali, aku ponteng kelas add math, aku tak fokus masa kelas sains. biasa je ni. seanti aku dengan farisya, aku masih okay dengan dia. sebab dia jenis rilek je tak gelabah. 

3 Hari 2 Malam di Kuala Lumpur

selain tu, kitorang juga membincangkan tentang masa depan yang masih samar kelam. masih tak tahu hala tuju yang lebih adil untuk diri sendiri. sekarang ni lebih kepada, follow the flow. tak ada rules, tak ada 'itinerary' untuk menjejak masa depan. doakan kita semua dapat survive hidup dengan jayanya. 

waktu nak pulang, ada sedikit rasa berat. boleh macam ni lagi tak? walaupun masa tu dah kawin dan ada anak lima? 


Bermalam di Ceria Hotel

3 Hari 2 Malam di Kuala Lumpur

takut betul kalau pilihan aku salah. jauh dari tempat yang aku nak pergi. jauh dari kedai. nah! belakang times square je rupanya. hehehe. sebaris dengan ceria hotel ada 7eleven, dan kk mart kalau tak salah. berhampiran dengan kedai mamak dan juga kedai melayu (sebelah times square). 

kalau waze kena taip ceria hotel bukit bintang. tapi kalau naik teksi kena mention jalan changkat thambi dollah. 

Review Ringkas Ceria Hotel

3 Hari 2 Malam di Kuala Lumpur

kebersihan tiptop, bilik selesa, pelayan di meja depan tak lokek senyum melayan karenah aku, penghawa dingin berfungsi dengan baik, rekaletak perabot yang kemas, hairdryer disediakan didalam laci, boleh minta kopi/ teh kalau nak tambah, peralatan di bilik mandi cuma tuala sabun mandi dan shampoo sahaja, bilik lawa T_T

iron disediakan diluar, channel tv ada basic sahaja ya (tv1,tv2,tv3,tv7,tv8,tv9, beberapa channel radio), sarapan pagi tidak disediakan, toilet tak ada kunci HAHAHHA.

3 Hari 2 Malam di Kuala Lumpur
3 Hari 2 Malam di Kuala Lumpur

hotel ni aku duduk sorang pun tak la rasa takut, cuma laluan bilik tu agak gelap sikit. hahha. 

overall aku puas hati dengan harga yang ditawarkan. 3 hari 2 malam cuma rm114 + rm50 (deposit akan dikembalikan). 


Lepak dengan Tasya 

selepas lepak dengan akid, aku check in hotel dalam jam 5 macam tu. sementara menunggu tasya pulang dari kerja, aku menghabiskan masa dengan  berbual dalam talian untuk mengurangkan rasa bosan. lama juga, sampai nak tertidur. 

3 Hari 2 Malam di Kuala Lumpur

malam tu hujan. redah juga la gerimis yang ringan tu. kalau lebat kena tunggu je dalam bilik. makan malam kitorang adalah nasi arab yang terletak area bukit bintang. yang ni berbaloi makan sebab boleh makan dua orang. 

cuma hahahhaha. nasi tambah dia harga rm17 rasa macam, membazir amalan syaiton. nasi dia sedap weyh! 

kat sini macam biasa lah gosip dan rentetan hidup yang memang tak kan pernah habis. sebenarnya dah berapa bulan tak jumpa tasya. mampu whatsapp dan like gambar dekat instagram je. kesian kan? sebab cuti tak sama. dia cuti hari biasa, aku cuti sabtu ahad. 

3 Hari 2 Malam di Kuala Lumpur

lepas dah habis borak tu, kitorang pusing - pusing area bukit bintang dan bergambar dua tiga keping. seterusnya pulang ke hotel dan tidur. kalau ikutkan, aku ada buat senarai nak bergambar area kuala lumpur. hakikatnya, tak mampu pun nak kejar semua. hahhaa. nasib baik aku ada banyak gambar lawa tau! so, tak kisah sangat kalau banyak tempat tak sampai. next time okay. 

Lorong Panggung

3 Hari 2 Malam di Kuala Lumpur

keesokkan harinya aku dan tasya ke lorong panggung yang terletak berhampiran dengan petaling street. ni idea akid. ada event anjuran @urbanscapes berkaitan arts. ada puisi, teater dan pelbagai lagi. event tu diadakan beberapa hari di lokasi yang berlainan. aku cuma pergi dua je. lorong seni dan satu lagi di mana ya. ah lupa. nanti aku update balik dekat sini. boleh tengok hashtag #urbanscapes2019

(lupa. sebelum sampai lorong panggung, aku dan tasya pergi ke masjid jamek untuk membeli tudung dan lipstik baru. hahahhaa)

aku jumpa wani ardy, yang pernah famous kerana dialah perempuan tanpa rahim. dia ni macam 'idola' dalam arena 'seni' sepanjang aku 'berkecimpung dengan 'puisi' walaupun sekadar menulis entah apa - apa tak de makna. kak wani, kak fazleena dan kak fynn ni macam 'kekuatan' aku. ada jiwa yang diisi mereka dalam senyap. diorang banyak menyebarkan 'kasih sayang'. ah engkau tak faham. 
tuhan bagi kita ujian yang sama tapi dengan corak berbeza. terpulang jalan mana kita pilih, dan bagaimana kita menyusun laluan yang telah dipilih.
3 Hari 2 Malam di Kuala Lumpur
wani ardy

sempat aku tengok kak wani perform sekejap. lepastu aku ke satu lagi lokasi yang aku lupa namanya. yang tu kena berjalan sikit. nanti aku update lah gambar dekat sini. hahha. nasib baik gerak awal, sebab hujan turun sebelah petang. 

terima kasih kak wani. sebab wujud dalam hidup secara tak sengaja. 

--

malam kami makan di mamak je. hahaa. makan nasi goreng, nasi dan tomyam. ah tomyam lagi. senang je menu aku kalau pergi mana - mana. tak payah nak fikir lama - lama buang masa. mesti sesetengah orang akan bosan dengan aku. 

lepas makan, kitorang jalan sekitar kuala lumpur dan bergambar macam biasa.

3 Hari 2 Malam di Kuala Lumpur

sepatutnya aku tidur awal sebab aku penat jalan, macam kaki nak patah. tapi sebab tak dapat oncall dengan 'kau', sampai pagi tak boleh lelap. barai T_T . mungkin aku patut cari orang lain yang sebisanya menyamankan aku untuk mengganti kan tempat 'kau'. ha gitu. 

Sarapan Bersama di Hari Terakhir

mula tu ingat malas nak makan sarapan, nak terus balik. dah tasya mengajak, on jela. tak la lapar masa dalam perjalanan nanti. so ni jela sarapan pagi. makan roti canai dan teh tarik. tipikal sarapan pagi. hahhaha. 

3 Hari 2 Malam di Kuala Lumpur

Tengok Wayang Charlie's Angels

jam 11lebih aku checkout dan menuju ke monorel times square. turun di stesen bukit nenas. menapak sehingga ke unikl. nak lunch dengan kawan. jadi makan lah area unikl tu kot. lepastu habiskan masa sekali lagi di quill city mall menunggu kawan siap kerja. 

sebabkan bosan, kitorang tengok la wayang. lepas tengok wayang tu lepak sekejap sebab hujan lebat. 

oh aku tak ada gambar berdua dengan dia. hahhaa dia tak suka amik gambar dengan aku, sebab aku bukan artis dan buruk. tak secantik makwe dia. hahhaa. sejenis memilih sikit. 

thanks tau teman makan tengahari, tengok wayang, berbual dan hantar sampai lrt :* semoga hidup kau baik - baik saja sepanjang masa.

No comments:

Post a Comment

terima kasih kerana meluangkan masa membaca dan meninggalkan komen.