Jadi Diri Sendiri dengan Muzik

Jadi Diri Sendiri dengan Muzik
Sumber: Google
Semenjak zaman myspace dulu, muzik indie mencanak - canak naik. Sana sini flyers terbang untuk menemui peminatnya yang tersendiri. Indie masih wujud sekarang? Wujud. Tapi masih tak secara meluas. Indie merujuk kepada band yang berkarya secara bebas. Kau tahu tak? Walaupun diorang ni independent, diorang tetap mampu menghasilkan karya unik walaupun tak bernaung dibawah label - label terkenal. 

Logiknya siapa pun yang mendengar rentak dan lirik muzik indie, mesti kau akan cakap "bosan." Cuba ulang - ulang dengar dan kau akan jatuh cinta tanpa sedar dan kau akan berkhayal dengannya. 

Indie Mengajar Kita tentang Jujur

Kalau kau perasan, lirik lagu indie tidak hanya berkisar tentang cinta. Ia lebih kepada kemanusiaan, budaya sosial bahkan tentang kafe dan kopi juga turut termuat dalam tulisan lirik lagu. Pelik? Tak. Sebab tu muzik indie sangat susah nak masuk TV. Mereka tidak mengejar trend yang sedang hangat. Mereka tak peduli tentang lagu apa yang sedang menjadi buah mulut atau yang paling tinggi duduk dalam carta. Mereka tak pernah kisah langsung.

Mereka hanya mainkan muzik kerana muzik adalah jiwa mereka. Cuba kau dengar - dengarkan lagu indie. Kau dengar dan kau akan terus hanyut dalam dunia kau. Hahaha

Jadi Diri Sendiri dengan Muzik
Sumber: Google

Post a Comment

6 Comments

  1. never tried to listen to indie genre before. mcm nak try je

    ReplyDelete
  2. zaman study dulu suka layan lagu indie
    dah bekerja nih layan lagu2 lama pula
    hahaha

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. lagu indie banyak je est. cuma kita yg tak tahu. hehe

      Delete

terima kasih kerana meluangkan masa membaca dan meninggalkan komen.