Barang Seludup 3 Kali Ganda Lebih Bahaya!! - Mieza S Mieza S: Barang Seludup 3 Kali Ganda Lebih Bahaya!!

Barang Seludup 3 Kali Ganda Lebih Bahaya!!

October 28, 2015

Barang Seludup 3 Kali Ganda Lebih Bahaya!!



Barang Seludup 3 Kali Ganda Lebih Bahaya !! | Assalamualaikum. Selamat pagi. Harini aku nak kongsi sikit pasal barang seludup. Rakyat Malaysia ni sangat pelik. Lagi dah tahu bahaya lagi dia beli. Alasan sebab murah. Takat mana lah boleh tahan nak bergaya macam orang lain sampai sanggup korbankan diri masing - masing?

Contoh barangan seludup yang memang giler popular dekat Malaysia ni rokok, barang mekap, produk kesihatan, telefon bimbit, barangan sparepart kereta. Lebih Lanjut


Barang Seludup 3 Kali Ganda Lebih Bahaya!!


Salahnya orang Malaysia terlalu nak nampak bergaya pada pandangan mata masyarakat. Tahu tak? Rokok yang memang sedia ada ni dah bahaya? Bayangkan dalam rokok tu mengandungi 3 kali ganda tar? Esh. Tak dapat aku bayangkan. 

Bayangkan pulak, barang - barang sparepart kereta yang korang guna dekat kereta korang lepastu korang bawak pulak kereta tu jalan jauh. Nauzubillah. Tak dapat bayangkan apa jadi atas jalan. Lewat kebelakangan ni, kemalangan jalan raya memang banyak berlaku akibat kecuaian manusia. Jadi tak salah kalau kita mencegah kan? 
Sumber | Barang Seludup 3 Kali Ganda Lebih Bahaya !! 

1 comment:

  1. Yer btul tu... sbb brg seludup ni yg x dipantau dan dikawal...

    ReplyDelete

terima kasih kerana meluangkan masa membaca dan meninggalkan komen.