jadi diri sendiri itu lebih baik


facebook, twitter, myspace, blog, ape lagi kejadahnya semua mereka kebanyakkan nya hanya mengejar HOT semata-2. selalu sangat lah menghupdate status pasal HOT HOT HOT sampai aku naik bosan dengan sandiwara sandiwara yang cuba mereka tonjolkan. kadang-2 naik kematu bontot layan status vangang mereka. 

HOT? tak jadi masalah. cuma yang jadi masalah bila ada orang lain yang dengki dan cuba menjatuhkan kita dan cuba mencarik jalan untuk buat kita down. betul tak anak-2 mama sekalian? 

kenapa RAMAI sangat lah yang jadi FAKE orang lain? susah sangat ke nak jadi diri sendiri? perlu ke ambil gambar-2 orang lain yang kelihatan HOT, lalu meletakkan didalam akaun masing-2 untuk kelihatan bergaya HOT sekali atau dalam erti kata lain "kerana lembu, sapi dapat nama". erk. *tah la ape peribahasa ni betul ke tak. bedai je. 


memetik kata-2 diatas, bak kata nya, kita gembira tak bermakna kita ni nampak perfect. ni bermakna kita telah memutuskan untuk hidup walaupun dalam ketidaksempurnaan. so, gembira je lah sebab segalanya akan nampak baik. so, dapat lah aku simpulkan dekat sini. PERLULAH menjadi diri sendiri biarpun diri tak sempurna.

MANUSIA mana lah yang sempurna selain BAGINDA SAW? sedangkan BAGINDA sendiri selalu mengakui kesalahannya. kita ni manusia biasa beb.

bangga lah jadi diri kita. kita mungkin tak cantik. tapi kita ada kelebihan lain yang orang cantik tak ada. common. ALLAH dah cipta kita ni dengan pelbagai kelebihan dan kekurangan. kita masih ada kelebihan yang mampu menutup kekurangan. 



mesti selalu sangat rasa tertekan dengan segala kekurangan yang ada kan? sep! sama macam aku. tapi sejak aku join partner BLOGGER tak bertauliah ni, aku mampu lah mencungkil sikit-2 kelebihan yang aku ada yang orang lain tak ada.

aku cuba carik diri aku sebenar. aku tahu dan aku sedar, walaupun RAMAI sangat orang yang suka perlekehkan aku, bodoh-2 kan aku, ejek-2 aku. lek. aku dah tak pernah kisah. kalau dulu mungkin aku rasa terhina dan rasa dihina. tapi sekarang aku diam dan senyum. 

aku bangga. bukan bangga dihina. tapi bangga jadi diri aku. ALLAH bagi aku ujian yang orang lain tak mampu nak pikul. ALLAH mengasihi aku dan akus angat bersyukur. mereka-2 yang sokmo la hina-2 aku tuh adalah manusia buta yang masih pekak hatinya dalam mengenal MAHA PENCIPTA.

aku tak rasa dorang patot nak hina orang lain padahal kita dilahirkan dari PENCIPTA yang sama. ye dak? ahahha. vangang gile lah. 

susah kan nak carik diri sendiri dan bangga dengan diri sendiri. jadi. buat yang terbaik dalam mencari diri sendiri. BANGGA lah menjadi diri anda :)



Post a Comment

4 Comments

  1. jadi jelah diri sendiri kan ?

    saya berbangga jadi diri saya ^^

    ReplyDelete
  2. bagus entry nih , nak buat apew kejar hot dek , api neraka tuh lagik hot , jadik diri sendiri ckop kan , macam2 owg nih , macam nih larr kalaw tak bersandarkan pada pemikiran yang matang , pergh , ayat ! hahaha ~

    salam singgah dari CP ...

    ReplyDelete
  3. @nuha ahmad NUHA, meh sep. hahha. jauh-2 jelah tapi

    ReplyDelete
  4. @cweet pinkysis CP boleh jadi cikgu kaunseler. cayelah same awak :p

    ReplyDelete

terima kasih kerana meluangkan masa membaca dan meninggalkan komen.