TOLONG jangan salah faham - Mieza S Mieza S: TOLONG jangan salah faham

TOLONG jangan salah faham

June 14, 2012
SESUNGGUHNYA,  demi ALLAH yang menciptakan segala kejadian langit dan bumi, belum pernah sekali pun seumur hidup aku melakukan perbuatan yang menyumbang ke arah kemaksiatan apatah lagi nak bercium, peluk-2, raba-2, isap-2, jilat-2 bagai. MAAF! sikit pun aku tak dapat nak sensor. sebab aku rasa tak baik biarkan orang lain berterusan menyebarkan  FITNAH tentang aku. berdosa aku biarkan dia terus dihanyut dengan bisikan syaitan.

mintak sangat sapa-2 yang suka sangat nak sebarkan FITNAH bende bodoh macam tu, HARAP sangat kaw tarik balik dengan apa yang kaw cakap. sedikit terkecik hati bila ada orang kata aku ni macam-2. aku bukan PEREMPUAN murahan ye adik-2. aku masih memelihara MARUAH diri. aku tak terdesak pun nak buat macam-2 tu. aku masih ade otak untuk fikir yang mana baik yang mana buruk.

JANGAN-2 lah nak buruk-2 kan aku. aku ni kan manusia biasa yang selalu sangat buat salah dan memang langsung tak akan terlepas dari melakukan dosa. maafkan kesalahan aku tapi tolong jangan buat aku malu .

nak tegur aku biar tegur dengan cara berhemah. RASULULLAH sendiri pun berdakwah dengan penuh kasih lagi berhemah inikan lagi kita manusia yang memang tahu tak pernah perfect kan?

kalau nak orang yang nak tegur aku tu kata 'beliau' bukan BAGINDA yang punya kesabaran. dah tu kalau tak mampu, JANGAN lah menyebarkan fitnah dan perli memperli. tau kan? meyakitkan hati tu dosa.?
BAGINDA sendiri menjaga setiap kata tatkala memberi nasihat betul tak? kemain lagi sebab tak nak orang berkecik hati, ni TAK. memang siap-2 memang hati aku kecik gila lah. ta dapat nak terima lah hakikat macam tu.

tak salah kalau nak menegur tapi biar berhemah ok? ni aku RANDOM je. sapa terasa ALHAMDULILLAH. ingat taw,        :) 

13 comments:

  1. mulut orang yang berkata memang susah nak ditutup. doa je lah semoga dia diampunkan Allah.

    :)

    ReplyDelete
  2. amboi , bukan maen orang tuh yerr , sabar dek , tuhan tuh sentiasa adew untuk kiterr , sampai mase tuhan nak tunjuk , tahu la dye langit tuh tinggi kew rendah ..

    ReplyDelete
  3. @nuha ahmadyelah, mudah-2 han ALLAH bagi keampunan dekat dia

    ReplyDelete
  4. @cweet pinkyCP, langit memang selalu rendah. hehhe, oke berguraw manje dengan sis CP je ;p

    ReplyDelete
  5. @kekapas berceloteh : amboi2 dye , macam penah gi langit jerr , hahaha ~

    ReplyDelete
  6. @cweet pinky KOMPEM la penah. CP ta pernah pgi? kesian-2. hahahah :p
    dalam mmpi ken? ingat ta kite g same-2 haritu?

    ReplyDelete
  7. @kekapas berceloteh toolong jangan salah paham , hahaha ~ saje kopi paste tajuk entry nih , hahaha !

    ReplyDelete
  8. @cweet pinky nak kopi pasta pegi kedai mamak la deyy, hahhaa

    ReplyDelete
  9. @kekapas berceloteh mamak tuh katerr pasta takde , hahaha ~ kena mintak kat sini jugak , hahaha !

    ReplyDelete
  10. @cweet pinky ala, tanak-2 g kedai mamak. sini habes stok la. haish. CP ni rotan karang degil die

    ReplyDelete
  11. @cweet pinky ala, tanak-2 g kedai mamak. sini habes stok la. haish. CP ni rotan karang degil die

    ReplyDelete
  12. @cweet pinky ala, tanak-2 g kedai mamak. sini habes stok la. haish. CP ni rotan karang degil die

    ReplyDelete
  13. @kekapas berceloteh memang penuh komen CP jerr kat sini nanti , hahaha ~

    ReplyDelete

terima kasih kerana meluangkan masa membaca dan meninggalkan komen.