Selamat Hari Lahir, Mak

Selamat Hari Lahir, Mak

ikutkan makan malam di atsky telah terbatal dan tak wujud. ini semua gara - gara ayah yang waktu itu kengkonon malas dan ingin memenuhi jemputan dari rakannya untuk makan malam di mana entah. hasil desakan aku dan pujuk rayu akhirnya ayah mengalah dan tewas! hahaha.


Sesi Memujuk Makan Bersama Keluarga

Selamat Hari Lahir, Mak

pada hari kejadian, aku dan iwan singgah rumah mak. aku pun tak ingat kenapa. mungkin masa tu saja singgah kot? memang unplanned gila. dalam masa yang sama aku cakap "weyh harini hari jadi mak, jom tong tong belanja makan family nak?" kebetulan semua adik aku dah kerja. hahaha ini lah masanya nak guna duit diorang. diorang onz jah. termasuk syazwan yang tak dapat join makan malam bersama keluarga. semoga rezeki beliau murah murah.

Ayah Menolak Ajakan Aku

aku tanya mak aku. harini ada buat apa - apa tak? mak aku balas "tak ada". aku ajak makan dekat luar. mula - mula mak aku cakap "malas lah. duduk rumah lagi bagus." (lebih kurang gitu lah ayatnya). aku cakap lah "alah jom lah. makan sama - sama. dekat atsky tempat yang cu pernah belanja dulu tu. kan cantik". terus mak aku laju je onz. 

tapi ayah aku pula, dia taknak. hahahaha. penat aku pujuk. aku cakap dengan ayah aku. "kalau ayah tak ada dekat majlis tu pun, diorang tak heran. ayah cuma sebesar kuman dipandangan diorang." taktahu lah ayah aku terasa ke apa. tapi dia senyum kambing dan beralah. hahaha. biasalah gurauu. sebab ayah aku pun kadang bergurau macam tu. 


Berbaloi dan Murah Makan di ATSKY

Selamat Hari Lahir, Mak

macam aku pernah cakap sebelum ni di entri aku yang lepas - lepas. makan di atsky memang berbaloi dan murah. portionnya juga banyak. jenis aku yang memang makan cepat kenyang, 1 pinggan boleh berkongsi 2 orang tau. tapi kalau jenis macam boleh habis 1 pinggan memang perut tu rasa nak pecah. 


Selamat Hari Lahir, Mak

antara menu yang dipesan ialah fish and chip ( rm19.80 ), lamb chop ( rm28.80 ), mushroom soup + garlic bread ( rm9.80 ), chicken finger ( rm14.80 ), lamb chop aglio olio ( rm22.80 ), meatball cabonara ( rm17.80 ), chicken pop corn ( rm14.80 ), strawberry daigury ( rm9.90 ), kopi o ais ( rm3.00 ), nescafe panas ( rm3.30 ), horlick panas ( rm3.30 ), apple ais ( rm8.90 ), sprite float ( rm7.90 ), apple mojito ( rm9.90 ). selain tu ada tambahan menu lain seperti nasi putih + daging black pepper (kot?) sebab ada menu yang diorder pada hari tu tak available seperti cucur udang dan pizza. 

Selamat Hari Lahir, Mak

adik aku yang kecil ni mengada - ngada tahap dewa. order air macam mampu habiskan. katanya dia mampu. sudahnya air dia tak habis. sebab awal - awal dia setuju kongsi air dengan adik aku yang lain (ayuni). tapi buat alasan air tu tawar lah apa lah. padahal aku dah rasa, sedap je mana ada tawar. biasa lah mojito. ada rasa gas sikit tapi sedap. dia buat alasan masamlah apa lah. sudahnya dia pergi order float chocolate ke apetah. tak habis pun. lepastu dia buat alasan air tu cair la tawar lah rasa susu lah. nak je aku sekeh dahi. dah lepastu air dia pula kitorang kena habiskan. punahhh ~

Selamat Hari Lahir, Mak

makan malam bersama keluarga ni, bersempena hari lahir mak yang ke xx. sajalah berkumpul meriahkan suasana. lagipun macam dah lama sangat tak makan ramai - ramai macam ni dekat luar. hehehe. atuk dan nenek pun ada sekali. tengok lah atuk aku tu, sibuk nak buat gaya rockers. menyampah~ ahahhaa. matanya hilang lepas senyum. 


Bergambar Keluarga

Selamat Hari Lahir, Mak

sebelum balik tu, macam  biasalah. bergambar kenangan di depan pintu masuk atsky (depan lif). nasib tak ada orang. dalam gambar ni sebenarnya tak lengkap. syazwan, shira, dan safa tiada dalam gambar. diorang masa ni balik kampung tak silap aku. disebabkan syazwan pun ada menyumbang, aku ucapkan terima kasih! 


Karoke Sampai 1 Pagi

Selamat Hari Lahir, Mak


masa ke atsky adik - adik aku naik kereta dengan aku. atuk nenek naik dengan ayah. masa nak gerak balik tu, aku tanya budak - budak ni. "apamacam. jom karok?" uiss apan laju setuju. ayuni pun setuju. lepas hantar nenek dan atuk balik, aku khabarkan ke ayah. nak sambung lepak tak? ayah aku onz je. tapi aku suruh ayah aku contribute sekali hahahahaha. ayah aku jawab "okay".

Selamat Hari Lahir, Mak

karoke dekat ole - ole ni macam tak best sangat. pusat karoke tutup pukul 1pagi. kitorang sampai je dah pukul 11.10malam macam tu. walaupun 10minit dah berlalu, tetaplah kena bayar full dan lagu terakhir ialah pada jam 1pagi. membazir!

disebabkan ahli yang nak nyanyi agak ramai, memang kena tunggu giliran. hahahha. 6 orang nak nyanyi dalam 1 masa ya. kelakar. dengan dah pilih lagi tiba - tiba tekan next ada lagu hilang. tak pasal kena cari balik. sistem tak padu. hehehe. 

dah habis nyanyi, aku ajak ayah aku lepak mamak. mak aku dah tak larat, nak tidur katanya. hahahah okay lah kita semua pun berpecah dan pulang ke rumah masing - masing. 

itu sahajalah entri untuk kali ini. terima kasih adik - adik, atuk nenek, mak ayah yang turut serta. terima kasih kepada semua adik - adik kecuali adik yang dua orang tu sebab sudi berkongsi rezeki untuk semua orang! kakak/ aku doakan korang selalu murah rezeki selalu.

Selamat Hari Lahir, Mak

semoga mak berbahagia selalu bersama ayah tanpa ada orang ketiga.
semoga mak dirahmati allah selalu. 
semoga rezeki mak melimpah ruah. 
semoga mak diberikan kesihatan yang baik selalu. 
semoga kaki mak cepat sembuh. 
semoga mak diberikan kekuatan dan kelapangan hati. 
semoga mak itu dan ini. 

terima kasih, mak. selalu masak sedap - sedap <3
ily, MAK.

Post a Comment

0 Comments