Pelukis

 
Pelukis

assalamualaikum korang. sajalah nak share. aku punya noob english ni tahap budak tadika yang baru nak belajar english. memalukan. hahahaha. tapi aku tetap tak pernah upgrade diri aku untuk english. sebab bagi aku english cuma bahasa tambahan yang kau boleh guna untuk berada lebih tinggi dari orang lain. 

aku duduk dimalaysia. kenapa english perlu jadi bahasa rasmi untuk terlihat tinggi? aku tengok indonesia okay je. lagilah, orang bangsa cina cakap indonesia macam memang lahir dari rahim warga indonesia. punya power. lepastu lagi satu korea. haha. ada jelah yang pandai english tapi bahasa utama diorang bahasa ibunda. bukan bahasa lain. 

aku tak cakap salah la. ni pendapat peribadi aku. hahaha apa pun english adalah bahasa yang baik untuk dipelajari. 

Kamus Otak Lambat Gerak

tadi aku nak tulis perkataan pelukis dalam entri. nasib baik aku google dulu. otak aku translate lah perkataan pe (lukis) = (draw) er . bijak tak? hahahaha. buat malu jela. yang terpapar di crome ialah almari baju tu ha. lepastu aku google translate. ohh painter. 

tapi paint tu bukan warna ? cat?. macammana boleh jadi paint (er) sebagai pelukis eh. 

Post a Comment

1 Comments

terima kasih kerana meluangkan masa membaca dan meninggalkan komen.