Sue

sue



teruntuk sue,

aku menulis disini lantaran call tak berjawab (call satu kali) dan whatsapp aku dua kali ditinggal bluetick. aku bukan tak boleh call kau banyak kali. aku boleh. cuma aku tak mahu dianggap seorang yang annoy bilamana orang sedang marah sedang tak mahu diganggu, aku menggesa mahu dilayan. aku faham. 

marah kau masih ada, masih belum hilang. aku pernah rasa apa kau rasa. cuma, aku tahan kau pergi dan kau kembali. untuk kali ini, aku 'tinggalkan' kau tanpa ucapan apa - apa. dalam keadaan kau tak menerima, kau 'biarkan' aku. aku yang sendiri merawat hati. 

aku okay, cuma ralat sikit bila kena palau. marah betul kau dekat aku kan? dulu aku halang kau pergi, sekarang aku sendiri menjauhi semua. tak ada yang bertanya khabar. taklah, aku tak minta. cuma aku nampak beza, yang aku bukan siapa - siapa. hahhaha. 

bila aku whatsapp ali untuk 'pergi', ali kata "Aku bukan tanak personal tnya kenapa, sbb aku thu kau tk tenang lg aku malas kacau". kalau aku positif memungkinkan yang semua orang sedang bagi aku ruang yang panjang untuk aku 'berkelana' mencari makna disebalik apa yang terjadi sebelum ni. mesti semua orang ingat aku gila kuasa? tak, bukan. aku tak gila kuasa. cuma aku tak nak beriya iya, sudahnya terpaksa tarik diri. padahal aku kan cuma tolong daftar nama. kalaulah aku boleh daftar nama menggunakan akaun anonymous mungkin aku okay. sebab kena daftar nama menggunakan akaun whatsapp aku, jadi aku sedikit segan bila kena tarik diri. 

aku dah pun explain panjang dekat kau, kenapa dan mengapa aku left group admin. aku memang tak ada niat nak tinggal kau. aku ada, tak pergi mana - mana. cuma aku rasa aku tak patut ada ditempat yang tak sepatutnya aku ada. 
sue

ali kata semua yang terjadi adalah proses kematangan kita semua. betul. cuma, buat masa sekarang aku tak rasa aku perlu ada dimana mana. tempat aku cuma di tempat tempat yang semua orang tak ada. cuma ada aku dan diri sendiri. aku dah mula rasa, aku tak diperlukan lagi semua. for sure, ada takde aku sama saja. 

aku ikut ali; untuk stay. sebab aku sayang KITA semua. aku rasa almost 3 months? aku dengan CJ. aku tak mahu buang sesiapa atau dibuang. cuma aku undur diri dari menjadi orang - orang penting. aku akan tetap ada jadi supporter! dan juga melihat dari jauh sahaja. entah. kalau keadaan memaksa sebab aku kena menagih layanan, aku undur diri. aku masih tetap ada, cuma tidak duduk dalam kalangan korang lagi. tu je. tengok sampai mana aku mampu bertahan begini. :(

aku juga takkan lupa siapa yang pernah ada. atau siapa yang tetap tinggal dengan aku. 


teruntuk sue,

terima kasih sebab pernah sudi kenal aku. terima aku apa adanya. aku tahu susah untuk orang terima dan berkawan dengan aku. tapi kau sudi. semoga tuhan jaga kan kau untuk aku. hiks. 

berapa lama entah kau akan marah, aku tak tahu. cuma takut kau buang aku. entahlah tak tahu macamana. harap tuhan lembutkan hati kau. aku tak pandai nak jaga hati orang dan tak pandai nak pujuk kau bagaimana. 

aku harap kau masih sudi :) eh maafkan aku lagi sekali. 


Post a Comment

1 Comments

terima kasih kerana meluangkan masa membaca dan meninggalkan komen.