Berjuang dan Kalah

Berjuang dan Kalah


ini entri pendek sekadar mengadu. satu rumah aku dah demam. punca? ayah membawa pulang virus dari rakan sekerja. isnin lalu, mereka berbual. rupanya bukan ayah sahaja yang tidak sihat. satu ofis dijangkiti demam. 

kali terakhir aku sihat ialah pagi tadi sebelum pergi kerja dan sempat membancuh dua cawan susu untuk adik - adik. waktu itu, aku dah rasa lain macam. sekarang, aku menaip entri ini dengan tangan gigil dan bakal kebas. aku makin hilang rasa tangan - tangan aku. tangan aku semakin menguning. 

sejuk nya mencucuk sehingga meyebabkan bulu roma aku sedari tadi menegak. hidung aku total tersumbat semenjak dua tiga hari ni. entah kapan kan kembali ke asal ya. 

alangkah indah, jika sekarang aku dibenar pulang dan berbaring menutup seluruh tubuh dengan gebar. semoga aku terhindar dari penyakit merbahaya dan nyamuk aedes



Post a Comment

1 Comments

terima kasih kerana meluangkan masa membaca dan meninggalkan komen.