Friday, September 27, 2019

Sebab Isytihar Diri Stress Semalam

Sebab Isytihar Diri Stress Semalam
sumber gambar: google

semalam aku mengisytihar diri sebagai seorang yang stress. aku terbeban dengan 'kerja'. bukan kerja lah. tapi aku letak sebagai kelompok kerja berikutan ia ada kaitan juga dalam waktu bekerja aku. aku okay nak menggalas apa yang diperintah. cuma ia menjadi beban dalam jiwa bila didesak. 

didesak benda yang aku ambil masa yang panjang untuk buat. aku ada kekuatan dan kelemahan diri. 

"hey, kau tolong lukis pelan bangunan ini dan hantar kepada yang berkenaan di negara seberang. jangan membeli tiket penerbangan. harus kau sendiri memandu kapal"

hey kau gila? hahahhaa. aku okay. tapi aku takut nak patahkan rasa takut. semua orang boleh memecahkan ketakutan dengan cara paksa berlawan. aku boleh lawan. tapi kalau aku lawan dengan rasa takut ni, apa akan jadi jika penerbangan aku tak kembali? apa jadi jika kapal kehabisan bahan bakar? apa akan jadi jika tiba - tiba langit mendung dan membawa kapal aku ke tempat asing? apa akan jadi dengan aku? bertahan hidup sendirian? kau gila? ini bukan sebuah rancangan tajaan jika meninggal di pertengahan jalan ada yang memberi perhatian. ini sendiri okay. aku orang asing yang namanya tak pernah meniti dibibir sesiapa. 


Sepetang di Tasik Shah Alam

sebelum menamatkan waktu kerja yang masih bersisa, aku berkira - kira untuk menggalas beban pulang ke rumah atau melepaskan di tempat awam. setelah waktu makin berlalu, aku memilih untuk 'terbang' seketika. harus membiarkan beban ini bebas di langit tinggi. 

ada satu port tempat aku selalu beristirehat. hampa. sedang berlaku pembinaan disitu. pagar telah ditutup. aku pusing dan masuk pagar seterusnya. berhampiran wet world. aku tak puas. tak boleh duduk bersandar. aku harus duduk di atas bangku. penat! 

aku menghabiskan sejam lamanya memandang hamparan langit diiringi kawanan burung. kiri kanan dan sekeliling aku terdapat kelompok keluarga dan pasangan kekasih. aku jadi pemerhati 'membaca' gelagat dan karenah manusia. 

waktu itu, dada aku penuh dengan rasa tak puas hati. kenapa aku harus takutkan benda bodoh? shit. entahlah. susah nak terangkan. aku ada alasan tersendiri untuk rasa takut. orang tak boleh paksa aku untuk :

"hey, kau bodoh eh takutkan semut? semua orang dengan senang hati memijak semut. tak ada apa yang nak ditakutkan dengan serangga kecil." 

begitulah perumpamaannya. aku ulang sekali lagi. ketakutan kita semua takkan sama dan takkan pernah logik. ia bergantung. 

Sebab Isytihar Diri Stress Semalam

jadi disinilah aku cuba - cuba membuka ruang dada melepas semua. masih ada yang tersisa. ini bukan tempat biasa. susah. aku tak ada kawan yang benar - benar kawan ketika ini. aku sedang sendiri. boleh dikatakan kawan yang ada sekarang sudah bekeluarga. aku tak boleh ganggu hak privasi.

yang keduanya, kawan yang sekeliling aku, tak dipanggil kawan. tapi aku gelar mereka keluarga. aku bukan yang suka menempelak rasa jiwa aku pada orang - orang begini. aku suka luahkan dengan seseorang yang aku panggil kawan, yang umur nya seusia aku. itu lebih senang. bercakap dengan keluarga atau orang agama, jawapan cliche yang aku akan terima ialah "dekat kan diri dengan tuhan." how? 

aku ni cuma manusia yang. yang bagaimana ya. jika aku berfikir dengan menghantuk kepala didinding menyelesaikan masalah, aku buat. bukan tak pernah. hahahaha. aku tidak serious pun. buat sekadar mahu rasa bagaimana yang dilalui orang lain. aku buat dilevel paling bawah. sekadar mahu rasa. dalam keadaan gawat, aku tak mencari tuhan. walaupun jiwa galau itu dicipta tuhan untuk aku mencari tuhan. 

aku cuma manusia biasa yang mahu memeluk orang lain untuk menangis dibahu. sekadar itu. aku perlu sentuhan atau setidaknya bercerita dan mengekspresi kesedihan aku didepan seseorang yang aku percaya. supaya aku rasa aku tidak sendiri. 

iya aku faham, tuhan ada di atas di sesuatu tempat yang tidak tahu dimana titik keberadaannya. malaikat juga ada di kiri kanan. aku bukan lah seorang, tapi masih berteman. aku sekadar mahu kan jasad. itu sahaja. ini kelompok untuk aku mengharmonikan jiwa. jadi siapa yang akan layankan jasmani aku yang sedang koyak? 

Sebab Isytihar Diri Stress Semalam

satu jam tak cukup untuk membebaskan beban. sumpah tak cukup. aku nak bersandar ditempat biasa di bawah pokok yang selalu aku duduk beristirehat, di tembok atas bukit. aku tahu, ada daun yang mendengar hati aku. ada langit yang sedang memandang aku. ada tembok yang sudi jadi tempat aku bersandar. 

untuk semalam. terima kasih seseorang yang ku paling orang asing kerana mendengarkan aku selama empat jam lamanya tanpa noktah. terima kasih juga tuhan yang telah menciptakan langit untuk aku bebas rasa luas. 

Tuesday, September 24, 2019

Lirik Lagu Dont Like Me G'$QUAD ft OKLIN X FARID EGALL

Lirik Lagu Dont Like Me G'$QUAD ft OKLIN X FARID EGALL

don't like me
i don't give a shit like me
mereka asik bully bully
ku tak penah peduli
mereka bilang aku tuli

i don't give a shit
i don't give a damn
mereka anggap aku kuli aku tak pernah perduli
kan ku makan semua bully macam aku diam diri
jangan coba nilai aku but kalian bukan juri

musikku lebih keramat bahkan lebih dari jati
pandang aku sebelah mata tapi mereka lupa diri
jatuh ku masih berdiri bukan cuma soal money
cause a fuck that

coba coba cari celah tuk menghina
kalau dapat mereka sikat tak ada jeda
suka tak suka mereka bilang sama saja
jalan kita sudah beda jika tak suka ya terserah

you don't like me bukan berarti ku berhenti
mereka coba bela diri makannya harus membully
ngomong dibelakang karena memang mereka kurang nyali
its so fuck off gue gak pernah peduli

don't like me
i don't give a shit like me
mereka asik bully bully
ku tak penah peduli
mereka bilang aku tuli

kalau tak suka kau suka alhamdulillah
siapkan kata berbisa silakan komen di bawah
ku bukan aktor yang pandai sandiwara
bukan cerita dongeng ini realita
kalian hanya pandai untuk berkata
tidak beda dengan burung kakak tua

berkualitas bukan tak jelas
walau ditindas tak akan balas
nanti kau melas karna ku tebas
kau jadi alas dan cuma ampas

mereka bully karena mereka iri
mereka cuma komentar sana sini
perduli setan mereka yang membenci
semua netizen, fuck!

don't like me
i don't give a shit like me
mereka asik bully bully
ku tak penah peduli
mereka bilang aku tuli

aku kembali walau dibully
kuat hadapi tak pernah lari
mereka membenci ku tak perduli
tak masuk kuping tapi tak tuli

kalau suka mengaku
ku bukan lagi babu
bully mereka tak laku
kurang cerdik coba main cantik

nadaku unik makanya antik
bermain cantik aku tak panik
otak ku cerdik walau ku cilik
jangan mengusik bawalah asik
mereka sibuk jatuhkan tak buat berdiam diri
semangat tetap ada dan terus berapi api
diserang banyak hujatan tak akan membuat mati
tak akan ku kibarkan sehelai bendera putih

don't like me
i don't give a shit like me
mereka asik bully bully
ku tak penah peduli
mereka bilang aku tuli

don't like me
i don't give a shit like me
mereka asik bully bully
ku tak penah peduli
mereka bilang aku tuli

don't like me
i don't give a shit like me
mereka asik bully bully
ku tak penah peduli
mereka bilang aku tuli

Monday, September 23, 2019

Lirik Lagu Pride Giant Prayudha x Tulang Kata x B-Heart x Kloud$ x Izhar

PRIDE - Giant Prayudha x Tulang Kata x B-Heart x Kloud$ x Izhar

Izhar
Mana hilang kamu
Mana pergi rasa
Siapa kamu tuju
Cita atau cinta
Ghaib sudah tentu
Tapi tuhan ada
Mana hilang aku
Moga masih sama

Tulangkata
tanya mana aku?
soalkan yang nyata?
soalan dah nyata
yang didepan mata pura-pura buta,
mana cinta kamu?
tak nampak di mata
tutup lampu kamar,
mama kata buka,
mata lihat tuhan,
tak berupa

pentas sudah terang, bro,
cemas atau tenang, bro?
timbang diri dimula
penonton jadi neraca,
tutup lampu tak nak tengok muka,
aku tunduk mereka dongak kepala
aku rukuk mereka sujud pula
apa diturut mereka pun ikut sama,
weh!
ni semua ilusi!
penjara!
keliru tiada tara
tatacara dunia
dalam keramaian
atau ruang hampa,
hitam nampak buta
yang putih, putih mata, weyy

Apa arti hati?
jika kosong tiada huni?
tak mampu cintakan sorak
hati belum kenal sunyi
Hati belum kenal sunyi

Bheart
Disaat, peta tiada guna
Sejarah sita tinggal kisah,
Sekerat suratan dunya,
Hanya, bermimpi kita punya.. hmm mm
Pun ya, cuba ukir senyum bila tiada rasa.
Ruang waktu, terputus komunikasi tiap detik masa,

Lapang dada nah, lihatlah jiwa
Seakan mati nyawa ada rongga,
Tuang kasta nah, katulistiwa,
Berdingin ingin tau yang kau tu peristiwa
Masih?
Kerna barangkali aku asyik toleh,
Dolak dalih bila acapkali kata boleh boleh,
Parut kekal bila luka sudah pulih,

Berselisih antara baru & lama,
Adakah diri ini masih sama?
Trauma menyapa singgah bak coma,
Dan mama mohon restukan yang dogma,
Babak hitam silam suda kita rendam,
Hingga jari terkupas sukar mencengkam,
Apa puisi yang sudah rakam,
Genggam meskipun akan dikecam mana hilang

Izhar
Mana hilang kamu
Mana pergi rasa
Siapa kamu tuju
Cita atau cinta
Ghaib sudah tentu
Tapi tuhan ada
Mana hilang aku
Moga masih sama

Moga masih sama
Moga masih sama

Kloud$
Ya know you've been lost in a cold world
It's never any better when you're souless
These foreign feelings into you
with passports
For a couple months & bottles broke
It turned you heartless
And you gotta know it ain't love that
Filled your void with darkness
Cause it's all you when you lack
Inner strength for self love
where did you go?
You've drifted so far away now
what your momma told ya to do?

Who you gotta find when you're lost? You've gotta take a hold of your self!

So now grow and
Prove them wrong when people thought
they'd be right when you done with your life
you survived all the phase with the lies and the hatred spat to the face when death' in the head, suicidal enough when your life been depressed
in a mess a massive disgrace ain't nobody is pefectly made in this place as you know that lust is a bliss when pieces of you left on floor to be stepped on for more, and god knows
god knows it for sure, He's watchin' you hurt, so now give it a chance
You better pray for the best like you should've done it before you were known to be bruised, reused and abused by the people you loved, but now they ask
mana hilang kamu?

Izhar
Mana hilang kamu
Mana pergi rasa
Siapa kamu tuju
Cita atau cinta
Ghaib sudah tentu
Tapi tuhan ada
Mana hilang aku
Moga masih sama

Mana hilang kamu
Mana pergi rasa
Siapa kamu tuju
Cita atau cinta
Ghaib sudah tentu
Tapi tuhan ada
Mana hilang aku
Moga masih sama

Moga masih sama
Moga masih sama
Moga masih sama

Friday, September 20, 2019

HATEHUG


HATEHUG

ABC YOUTH ALBUM LAUCHING 2019 PARTY


ABC YOUTH ALBUM LAUCHING 2019 PARTY

PERAI RIVERFEST CONCERT 2019


PERAI RIVERFEST CONCERT 2019

KUALA LUMPUR SHORT FAST VIOLENCE GRINDCORE


KUALA LUMPUR SHORT FAST VIOLENCE GRINDCORE

LETS VOMIT


LETS VOMIT

SPOKEN WORD BLOCK PARTY

SPOKEN WORD BLOCK PARTY

GLISTENING REDCHAIR THERAPY SESSION


GLISTENING REDCHAIR THERAPY SESSION

BOOM BOOM KID WITH MILO DINOSAUR


 BOOM BOOM KID WITH MILO DINOSAUR

GRUNGE FEST 2019

GRUNGE FEST 2019

Lirik Lagu Diamonds Kaka Azraff

Lirik Lagu Diamonds Kaka Azraff
sumber: google


Hanya kau tahu apa yang aku mahu
Hanya kau tahu apa yang aku tahu
Kau membuat aku hidup bagai ratu
Kata-kata manismu kalahkan madu
Ku cinta padamu

I’m so in love baby
I’m so in love baby
I’m so in love
I’m so in love baby
I’m so in love baby
I’m so in love

Banyak kali hati ku pernah terluka
Dipermain lelaki yang tak guna
Semua janji yang tak boleh pakai
Ku kenal macam-macam perangai

Tapi ku tak sangka
Engkau yang aku telah jumpa
Kali ini berbeza
Cinta kau sebesar semesta

Tak kisah di mana
Aku dapat rasa
Perasaan sayang
Tak ada alasan

Tak kisah di mana
Aku dapat rasa
Ini hanya permulaan
Kami bersama

Hanya kau tahu apa yang aku mahu
Hanya kau tahu apa yang aku tahu
Kau membuat aku hidup bagai ratu
Kata-kata manismu kalahkan madu
Ku cinta padamu

Dari pertama kali ku menemuimu
Kau buatku rasa seperti ratu
Belikan aku semua kau mampu
Berikan aku segala kau mahu

Layan ku macam princess
Hadiahkan aku diamonds
Cintamu bukan preset
Penuh dengan surprises

Tak kisah di mana
Aku dapat rasa
Perasaan sayang
Tak ada alasan

Tak kisah di mana
Aku dapat rasa
Ini hanya permulaan
Kami bersama

Hanya kau tahu apa yang aku mahu
Hanya kau tahu apa yang aku tahu
Kau membuat aku hidup bagai ratu
Kata-kata manismu kalahkan madu
Ku cinta padamu

I’m so in love
I’m so in love
I’m so in love with you

I’m so in love
I’m so in love
I’m so in love
I’m so in love
I’m so in love with you
I’m so in love

Hanya kau tahu apa yang aku mahu
Hanya kau tahu apa yang aku tahu
Kau membuat aku hidup bagai ratu
Kata-kata manismu kalahkan madu
Ku cinta padamu

Tuesday, September 17, 2019

Pengalaman Telefon di Ambil Pencuri

Pengalaman Telefon di Ambil Pencuri

disebabkan aku sedang menunggu giliran kertas menghabiskan tanggungajwabnya mencetak dokumen, aku ambil keputusan untuk menulis satu entri. idea mahu menulis entri ini datang sewaktu aku menunggu lampu isyarat bertukar hijau dalam perjalanan ke tempat kerja pagi tadi. 

aku ingat, sejurus sampai ke tempat kerja. terus mahu menulis entri. namun, aku memilih untuk mendahulukan mana yang lebih paling utama. 

entri ini adalah entri mengenang benda yang tak patut dikenang. 


Telefon Bimbit Pertama

Pengalaman Telefon di Ambil Pencuri

telefon bimbit pertama yang pernah aku miliki ialah nokia 3310 pemberian arwah nenek. sangat - sangat bermakna. waktu itu aku darjah empat/ lima mungkin. kurang pasti. orang kata 3310 ini telefon magis. tidak hanya digunakan sebagai penghantar pesan dan berbual dengan saudara jauh. 

turut mampu menjadi penyendal pintu dan menjadi alat untuk melempar anjing disaat dikejar waktu pulang kerja. ketika memiliki telefon ini, aku rasa aku adalah manusia 'paling' power berbanding dengan orang lain yang baya umur aku.


Belajar Meng Composer Ringtone

setiap hari aku belajar bagaimana mahu meng - composer ringtone selepas pulang dari sekolah. kononnya satu hari nanti aku bakal jadi komposer terkenal yang hanya dimulai dengan nokia 3310. cita - cita itu bakal menjadi perbualan dalam media cetak dan seangkatan.

setiap hujung minggu, aku menantikan abang sepupu aku untuk datang ke rumah atuk bercuti. aku mahu belajar dengan dia. ketika aku, aku memandang dia sebagai orang yang paling bijaksana. huhu

selepas beberapa ketika menggunakan telefon ini, aku dapat rasakan beterinya semakin mencabar kesabaran. setiap hari harus di cas. ah sudah. sehinggalah pada suatu hari --


Nokia 2300

Pengalaman Telefon di Ambil Pencuri
sehinggalah pada suatu hari -- 
ayah aku dengan rasa gembiranya menghadiahkan aku sebuah telefon bimbit nokia 2300. waktu itu aku didarjah enam. ayah aku ni jenis suka beli benda merepek yang membazir. setiap kali dibawa pulang sesuatu ke rumah, ada satu perasaan gembira di wajahnya. aku ingat lagi. masatu --

ayah baru pulang kerja. masih lagi dengan baju kerja nya. bau besi masih ada. aku ingat lagi.

"aja, sini kejap."

aku datang ke ayah.

ayah memberikan aku sebuah kotak telefon bimbit yang masih baru. dibeli dari kawan kerja. harganya aku tidak ingat. 

aku dengan rasa teruja terus pasangkan tefefon bimbit pemberian ayah dengan tali gantung warna merah jambu yang dibeli dari cameron highland. sumpah aku tak pernah suka warna merah jambu. entah kenapa, aku teruja pasangkan tali gantung tersebut. *rujuk gambar dibawah

Pengalaman Telefon di Ambil Pencuri

keesokkan hari atau pada malam tersebut, aku mengikuti makcik ke dataran shah alam menyambut hari kemerdekaan. waktu itu aku sedang rancak bermain sms dengan seorang laki - laki dengan nickname wan scorpion, kenal di majalah starz. 

sebelum acara dimulai, aku dan makcik ku duduk di kerusi kedai makan berdekatan dataran. aku hanya memakai seluar slack besar bewarna khaki dan baju tak ingat lah. waktu aku berdiri di dalam keramaian (belakang ku kosong. berjalan 1 meter mungkin dengan orang selepas ku). 

aku dengar ada benda jatuh. sumpah aku dengar. selepas bunyi benda jatuh aku dengar orang macam sedikit hinggar dibelakangku. bukan bersorak merdeka, tapi sesuatu. sesuatu yang aku tak peduli untuk berkalih pandang. sebelum bunyi kejatuhan itu berlaku, aku dapat rasa ada sesuatu yang bergerak halus dipoket. 

aku hanya abaikan. 

dalam kereta baru aku perasan. didail banyak kali, tapi hampa. 

aku pulang dengan membawa berita kecewa. emak membebel tak sudah. ayah redha. itu lah. terkesan. telefon bimbit pemberian ayah pertama kalinya tak lekat ditangan aku tidak sampai seminggu. 


telefon kedua pemberian ayah. yang ini aku campur bersama duit raya. nokia c3. tak hilang. tapi kebaikan dibalas tahik. kah. 

aku memberi pinjam telefon bimbit kepada yang tersayang ketika itu (kini sudah dibenci) untuk digunakan mencari pekerjaan baharu. ternyata ditipu ya. sampai ke sudah tak dipulangkan. katanya tertinggal diloker lah, hantar kedai lah itu lah inilah. 

akhirnya dia menggantikan aku dengan telefon baharu. entah telefon apa. aku meluat nak ambil. sekali aku benci, sampai bila - bila aku benci. telefon yang diganti baru takkan sama kenangannya dengan pemberian ayah. 

melainkan dia menggantikan dengan telefon yang sama. aku katanya pada adiknya yang aku panggil intan "takpe lah. intan ambil je telefon tu. kak miza taknak. lagipun intan kan tak ada telefon."

sampai ke hari ini. aku ralat. langsung tak tahu menjaga barang pemberian orang. hm. 

Lirik Lagu Selamanya Usop

Lirik Lagu Selamanya Usop

Puas aku utuskan surat cinta
Namun kau balas dengan derita
Mengapa tidak kesampaian
Untuk aku milikimu

Mengapa kita
Kasih yang terpisah
Bersatu cumalah hati
Menangis sedih biarlah

Kutemui di taman fantasi
Hasrat aku hanya memilikimu
Berkejar di alam fana cinta
Senyummu tiada ternilai

Tapi semua hanya dusta
Tapi ...
Malam-malam indah kian bercelaru
Mendoakan agar kau temui cinta

Sampai hujung nyawa
Mengapa kita
Kasih yang terpisah
Bersatu cumalah hati

Menangis sedih biarlah
Kutemui di taman fantasi
Mengapa kita
Kasih yang terpisah

Bersatu cumalah hati
Menangis sedih biarlah
Kutemui di taman fantasi
Tapi ...
Malam-malam…

https://www.youtube.com/watch?v=0XQajoeSLzM

Sunday, September 15, 2019

Lirik Lagu Naluri Tujuloca

Lirik Lagu Naluri Tujuloca


Tuju 
Dalam naluri gangguan gangguan,
Tolak tepi,
Tujuan kawalan,
Hati Hati,
Di bawah tekanan,
Hati Hati,

Loca
Fab u,
Tiada pusing patah balik,
Fab u,
Sampai habis tak terbangkit,

Silap mata,
Silap siapa,
silap silap,
Punca mata silap silap siapa silap,

Tuju
Fab u,
Tiada pusing patah balik,
Fab u,
Sampai habis tak terbangkit,

Silap mata,
Silap siapa,
silap silap,
Punca mata silap silap siapa silap,

Loca
Silap hati silap naluri,
silap bagi muka bnyk kali
Say salute to that OG, LOCA salut OG
Salut tiada kaki, salut OG tinggal baki
Uuu’ cant handle me flow LOCA gila babi!

Atas bawah hulur tangan aku nampak jelas
Terlalu ramai fame seeker, aku mula rimas
Rambang mata, mula hilang focus
Real kenal real, kenal dalam sepintas

Lihat LOCA limpas semua kaki tindas
We dont like no Gang gang,
SDN BHD enterprise,
No fake friends
Mia familia, back on back on track
Jari tengah pada dunia ay ayyy

Tuju
Habis barang aset di beri di tayang (WOW)
(LUCAH) wayang tak pergi,
Hati asyik membenci,
Mata perhati,
langkah kiri ku lansi,
kanan ku pergi,

Mah clique Conquer,
Berapa HIT rendah diri Told yaa,
Look a round,
Revolver,
Tepat tembakan ikut oder

Tuju
Masa ku selama ni selami,
Mata mata ku berlari tak terlari,
Hala TUJU ku tersusun, membangun,
Mana jalan ku selari ku terangi,

give me the bag, aku nak loot,
Jangan mula terkejut,
Lawan arus jangan ikut,
Kalau berteman takut,

Loca
Agenda agenda agenda
Music dana alter realiti,
Ego teliti
Alter-ego realisasi,
Berlagu dalam badan sendiri
Biar tumbang di luar tapi juang tetap diri

Loca
Berapa tindasan ?
Di luar kawalan ?

Tuju
Terlari dari landasan laluan lorong,
apa ganjaran ?

Loca
Style tak menentu ku tarik sekali BOM,
Style ku beratus tak terkira sekali ONG,

Tuju
Flow Iler iler larian talian ni,
Back ada mica ku tarik sekali jon,

Lirik Lagu Selamanya As'ad Motawh

Lirik Lagu  Selamanya As'ad Motawh


Pernahkah engkau rasakan yang sama
Indah bermimpi dan takkan
Ingin yang nyata
Terdiamku terpaku kerananya
Setiap langkah yang kau beri aku kecewa

You got me thinking bout us every single day
My friend said move on but you always be inside my head
And now i'm lonely cause you push me far away
And this feeling just won't fade away

Ku rela dibenci dari diri dipersia
Kecewa dengan dunia
Disini aku kecewa
Biarlah hati terus terluka

Adakah ini cinta yang kau beri
Cintamu dalam tetapi pedih dihati
Percayalah kan ku beri segalanya
Kita bersama untuk selamanya

You got me thinking bout us every single day
My friend said move on but you always be inside my head
And now i'm lonely cause you push me far away
And this feeling just won't fade away

Ku rela dibenci dari diri dipersia
Kecewa dengan dunia
Disini aku kecewa
Biarlah hati terus terluka

Ku rela dibenci dari diri dipersia
Kecewa dengan dunia
Disini aku kecewa
Biarlah hati terus terluka

Kau rela dibenci dari di persia
Tak usah engkau berduka
Kau masih ada Yang Esa
Ooo ooo

You got me thinking bout us every single day
My friend said move on but you always be inside my head
Now i'm lonely cause you push me far away
And this feeling just won't fade away ooo

Ku rela dibenci dari diri dipersia
Kecewa dengan dunia
Disini aku kecewa
Biarlah hati terus terluka

Ku rela dibenci dari diri dipersia
Kecewa dengan dunia
Disini aku kecewa
Biarlah

Kecewa selamanya

Friday, September 13, 2019

Lirik Lagu Aku Tenang Fourtwnty

Lirik Lagu Aku Tenang Fourtwnty

Denganmu, tenang
Tak terpikir dunia ini
Karenamu, tenang
Semua khayal seakan kenyataan

Berlari-lari di taman mimpiku
Imajinasi telah menghanyutkanku
Mimpiku sempurna
Tak seperti orang biasa

Karenamu, tenang
Semua khayal seakan kenyataan

Berlari-lari di taman mimpiku
Imajinasi tak menghanyutkanku
Mimpiku sempurna
Tak seperti orang biasa

Aku berbeda
Aku berbeda

Berlari-lari di taman mimpiku
Imajinasi telah menghanyutkanku
Mimpiku sempurna
Tak seperti orang biasa

Pikirkan indah tentang surga
Seakan-akan di sana
Berkhayal semua tentang jiwa
Ku tenang

Lirik Lagu Perih Senja

Lirik Lagu Perih Senja

Waktu perlahan menuntunku
Berjumpa lagi denganmu
Seseorang yang dulu bersamaku

Takdir tak ingin kita bersatu
Kini kau bersamanya
Tak ada ruang untukku dihatimu

Terlambat kusesali semua yang terjadi
Disaat kutahu kau tak mungkin kembali
Tak kusangka sedalam ini ku terluka
Karena cinta yang ku ingkari

Takdir tak ingin kita bersatu
Kini kau bersamanya
Tak ada ruang untukku dihatimu

Terlambat kusesali semua yang terjadi
Disaat kutahu kau tak mungkin kembali
Tak kusangka sedalam ini ku terluka
Karena cinta yang ku ingkari

Andai saja aku bisa merubah sang waktu
Tak akan pernah kuberpaling meninggalkanmu
Mencoba sekuat hatiku merelakanmu dengannya
Meski ku takkan bisa

Lirik Lagu Pelukan Yang Salah Singgah

Lirik Lagu Pelukan Yang Salah Singgah


Aku Tak pernah menyangka
Tiba-tiba saja kamu hadir
Orang terindah yang tak pernah
Kubayangkan sebelumnya

Yang kini membuat hariku menjadi indah
Dan bila terjalin terlalu lama
Aku takut bosan
Dan kau jatuh pada pelukan yang salah

Dan aku takat rela bila kau terjatuh pada pelukan yang salah.
Aku. Sadari takkan mudah mengaja dirimu
Yang sepenuhnya belum milikku
Ohohoho, dan aku tak rela
Bila kau dengan yang lain.
Dan bila…

Lirik Lagu Suaramu Syairku Harry

Lirik Lagu Suaramu Syairku Harry

Pandanglah aku
Hembuskan nafasmu
Kerana aku amat rindukanmu
Janganlah jangan kau jauh dariku

Tanpa wajahmu kelam duniaku
Bisikkan aku katakan cintamu
Kerna suaramu bersyair laguku
Dendangkan aku dengarkan padaku

Dakaplah aku wahai kekasihku
Bila bermimpi kamu
Jaga dari tidurku
Aku sebut namamu

Aku seru cintamu
Engkaulah kekasihku
Hanya engkau nyawaku
Akulah perindumu

Akulah pencintamu
Bawaku bersamamu
Agar hilang resahku
Eratkan dakapanmu

Dekatlah padaku
Cinta berpadu
Bila bermimpi kamu
Jaga dari tidurku

Aku sebut namamu
Aku seru cintamu
Engkaulah kekasihku
Hanya engkau nyawaku

Akulah perindumu
Akulah pencintamu
Bawaku bersamamu
Agar hilang resahku

Eratkan dakapanmu
Dekatlah padaku
Bisikkan aku katakan cintamu
Kerna suaramu bersyair laguku
Dendangkan aku dengarkan padaku
Dakaplah aku wahai kekasihku


Lirik Lagu Kamu Okay K-Clique

Lirik Lagu Kamu Okay K-Clique


Aku okay, kamu okay
Kamu okay, aku okay
Kami okay, semua okay
Semua okay, Kami okay

Hands Up
Hands Down
Budak baru nak blow, blow up
Hands Up
Hands Down
Hola bila nak show, show up

(GNELLO)
Jangan kejar takkan mampu,
Frequency beza teliti rumi,
Jangan angkuh tunjuk jaguh,
forensik ku lagi pantas dari bunyi,
senang cakap senang sapu,
baris aku boleh buat bisu,
kurang menyalak sifat membunuh,
Jangan tambah tolak asas aku,
Flow macam AK ya 47,
Barang aku boom jangan sentuh,
Yang macam ni ya yang macam tu,
Tak kisah ni dengan pena aku bunuh,
Jangan banyak bising nanti makan uppercut,
Bro,
Mana cuba jadi rambo kita kasih,
K.O,
Cara ku berfikir kamu tak dapat jangka,
So,
Movement aku mula merebak kamu masih,
Slow, Bro

(NASTY NA$)
Perangkap,
Ni budak baru masuk pengakap,
Kap kun kap,
Siapa dapat tangkap,
Bodohnya bertempat,
Anggap rangkap lengkap,
singkap,
Yang macam mesyuarat tingkap.
Hidup bawah tempurung,
Macam seekor katak,
Si kata rasa murung,
Jadi purung mula retak,
Yang lemah pula tarung,
Patah,
Batak,
Cuba berontak,
Matinya dalam karung sebab,
Salah ikut rentak,
Lompat,
Lompat,
Lompat Si katak lompat,
Everybody,
Orang bilang jangan halang,
Lain ladang lain belalang,
Lain dalang lain datang,
Tunggu kami turun padang,

Aku okay, kamu okay
Kamu okay, aku okay
Kami okay, semua okay
Semua okay, Kami okay

Hands Up
Hands Down
Budak baru nak blow, blow up
Hands Up
Hands Down
Hola bila nak show, show up

(NOKI)
Ayy
Baru masuk ini Line Line,
Kena backup sikit sudah rasa diri
Fine Fine,
Wa remind kan lu boy,
Jangan rasa diri Fly High,
Sembang macam raja bawah tanah
Bro kau tak sesuai,
Ku abai yang rasa diri sudah power,
Dalam ini game kau rank yang paling power,
Kau slowwoo,
Oh budak kejar nama ,
Dont act so pro way kau tak kemana,
Banyak brag benda yang tak Real Real,
Konon dia Kill Kill,
Lagu kau jujur aku tak Feel Feel,
Baik diam focus satu tujuan,
Cari jalan untuk kejar impian.

(KDEAF)
Move along,
Satu lencana dan juga one blood,
Satu aliran sedarah G ini true blood,
Conquer hood ni bukan easy,
Sila move away,
2 Gun jari pecah code me bullet proof wey,
Prove wey,
Letupan boom dah berbunyi,
Tercetus wabak dalam scene ini,
Merebak rabak bawa flame now,
Boomerang spin switch flow,
G Now,
Mana – mana G kita hit tha hood,
Lai pacu hingga overlimit had pecutan tarik picu,
To G kita overtake jadi baik go pack son,
Better ready,
Back up plan homie,
So take you gun back G and save your shot homie

(BOSKY)
Dulu dipandang tepi alternasi
ku diperhati,
Aci aci ku berbunyi acap kali ku berapi,
Peneliti meneliti mentaliti salah arti,
Ada sampai antipati belakang hari makan hati,
Masih budak baru tapi level dekan,
Tidak perlu biasiswa aku tetap keemasan, kemaskan
Diriku tidak pernah rasa cemas,
Emas masa ku tolong jangan kebas,
Labelku kan budak jahat,
Kirim salam budak baik,
Gua tetap diatas ini kan sistem monarki,
Jemput salam sua pada orang macam fasik,
Hadam dalam otak pesanan dari bosky,

Aku okay, kamu okay
Kamu okay, aku okay
Kami okay, semua okay
Semua okay, Kami okay

Hands Up
Hands Down
Budak baru nak blow, blow up
Hands Up
Hands Down
Hola bila nak show, show up

Wednesday, September 11, 2019

Kehendak yang Masih Terbengkalai

Kehendak yang Masih Terbengkalai

aku ada banyak benda nak dibuat. oleh sebab serabut, aku hentikan dulu kerja - kerja dan biar dulu. sementara sahaja. saja lah nak share. mana tahu, bila berduit. aku scroll2 blog terbaca entri ni kan? hahaha. boleh la aku laksanakan kehendak aku. 

entri ini adalah entri tentang kehendak aku yang masih belum terlunas.

Laptop

tadi aku saja gatal tangan tengok - tengok laptop terpakai. nak beli, tapi pikir jauh merata. dulu ada laptop masa belajar. bila dah habis belajar, laptop tu jatuh ke tangan adik aku yang sedang sambung pengajian. jadinya, aku dah tak memiliki laptop. 

dah lama sangat aku nak. kat rumah ada je laptop, kepunyaan ayah. tapi penggunaan aku sangat limited. tak boleh simpan fail, tak boleh itu, tak boleh ini. kelajuannya juga sangat minima. silap haribulan aku jadi hulk. serious. terlalu sangat perlahan. lebih perlahan dari siput ya. bayangkan on sahaja 5-10 minit. itu belum lagi dia jammed. fuhh. 

sesungguhnya aku akan jadi ustazah ya duduk depan laptop tu. berzikir sementara menunggu dia stabil danboleh digunapakai secara sempurna. 


Passport

Kehendak yang Masih Terbengkalai

ini benda paling bodoh. hahaha. benda bukan mahal pun. tapi aku tangguh lama. sebab aku fikir dengan nilai sebuah passport tak mungkin akan menggembirakan aku dalam jangka masa dekat. contohnya : lepas passport siap, tak mungkin aku akan terus travel. paling tidak masih menunggu giliran wang simpanan cukup untuk terbang dan berbelanja. 

banyak kali kawan - kawan suruh buat. aku selalu rasa, ini kehendak yang sia - sia. travel dalam negara juga masih kesempitan wang. one day, aku tetap akan memiliki passport yang sah jika rezeki datang. 

Kereta

Kehendak yang Masih Terbengkalai

kereta ni aku letakkan dia sebagai keperluan ringan. kalau dulu memiliki sebuah kereta ada keperluan sahaja, sebab penting. kini ia adalah sebuah kehendak aku. kenapa nak ada kereta? tah. senang la kot. sebab aku tengok semua orang senang nak gerak dari satu titik point ke satu titik point yang lain (jauh). 

sedangkan buat masa ni, aku cuma ada motor. motor yang pernah susah bangun jatuh aku. terima kasih. cuma tulah, sesekali teringin nak memiliki kereta supaya langkah aku lebih jauh. 

kereta? ada je dekat rumah. bapak aku belikan cash. iswara lama. dah tukar nama aku. aku tak rasa itu kepunyaan aku. hahahah. sebab bapak yang bayar (later aku akan bayar dekat bapak aku). itu dah macam kereta 'keluarga'. hahahha. semua orang pakai ikut suka tanpa minta kebenaran. huhu. 

nak marah pun macam, yela. bukan aku yang bayar. bukan aku yang berhabis duit baiki. so aku lantakkan je dan aku malas nak ambil tahu apa yang rosak. biar bapak aku yang settlekan sendiri. sebab tu kereta keluarga, bukan aku. cuma bila ada duit lebih, aku hulur hulur sikit. aku nak kereta sendiri yang lain yang memang total hak aku. peribadi aku sahaja. permudahkan urusan aku. 

Rumah

Kehendak yang Masih Terbengkalai

rumah juga aku letakkan sebagai keperluan. benda ni penting duh. umur dah dua puluh empat, masih menetap satu bumbung dengan keluarga. nampak sangat kerja tapi sia - sia. tak memiliki rumah. kerja untuk apa? untuk enjoy. sedih. jadi, aku niatkan sedikit wang gaji adalah kepunyaan 'rumah' yang bakal aku miliki. 

biarlah kalau sehari cuma seratus sahaja, dari tak ada langsung. itu lebih baik. kecik pun tak apa. syarat untuk memiliki sebuah rumah bukan perlu besar dan mewah. asal cukup makan pakai dan berteduh dari panas hujan. sudah memadai hidup yang sempurna dan sederhana. itu adalah makna hidup.

kalau rumah besar dan mewah, itu rezeki. doakan urusan aku semua dipermudahkan.

lagi satu, aku perlukan bilik untuk privasi. sebab sekarang aku berkongsi bilik. 

Suami

Kehendak yang Masih Terbengkalai

aneh ya? meletakkan 'suami' dalam senarai kehendak. hahahha. kenapa tidak keperluan? sedangkan tuhan telah nyatakan manusia itu hidupnya berpasang - pasang? entah. mungkin sebab aku terlalu rasa aku useless menjadi seorang manusia di mata manusia lain sebagai seseorang yang sempurna dalam memaknai hati. 

jadi untuk orang macam aku yang tak pernah memiliki 'kaya' dan 'sempurna', seorang suami bukanlah keperluan aku (maksudnya benda ni di 'takdir' kan tak wajib untuk aku ada - dalam pemikiran aku). sebab tu aku letakkan suami ni dalam senarai kehendak. sebab aku nak! 

untuk tahun 2020, berkahwin diusia senja - 40tahun bukan lagi satu perkara yang 'kejam'. sebab semua manusia sedang berlumba - lumba mengejar harta dan wang untuk kelangsungan hidup yang lebih menarik dari biasa. sebabkan persekitaran aku penuh dengan perkahwinan, aku jadi ikut terfikir. "ah sudah, bila masa aku nak sampai ni." lama betul. bila duduk sorang, aku struggle betul nak melayan diri aku yang sering sedih kenapa aku terlahir tak sama macam orang lain. aku okay, cuma ada waktu - waktu aku down. tidak hanya isu kahwin, tapi juga isu kehidupan yang lain. 

akhirnya aku muhasabah diri selepas melihat satu video dan seseorang yang menyedarkan pandangan aku.


"kalau nak dapat suami yang baik, kau kena jadi baik dulu."

kalau dah jadi baik, tapi dapat suami yang jahat?
"itu akan jatuh sebagai ujian (mana tahu sikit hari lagi dia akan berubah) atau tanggungjawab kita untuk merangkul dia jadi lebih baik dan sama sama baik."

macammana nak tahu itu jodoh?
"bila kau berkahwin dengan dia"

kalau dah kawin lepas tu cerai. adakah itu namanya juga jodoh? jodoh dah ditetapkan?
"ya dan punya tarikh luput. jika dapat bersama satu hari, maka satu hari itulah saja jodohnya. paling penting, kita boleh usaha untuk dapat yang lebih baik."

ya aku perlu usaha. tidak hanya untuk sebuah jodoh tapi perjalanan menjadi aku yang lebih baik dari sebelumnya.

tidak lah menjadi seorang ustazah, tapi cukup untuk aku rasa aku menutup lurah dosa yang aku selalu pamerkan pada orang. sikit - sikit aku buat. insyaallah.

berat juga sebab bukan benda yang aku praktik. hmm.

"hey. tunggu tau. tunggu aku berubah. jangan mengalah dan terus sabar. duduk diam dengan aku okay. doa banyak - banyak."

terima kasih.


Lirik Lagu Terlerai Kasih Tercipta Rindu ResQ

Lirik Lagu Terlerai Kasih Tercipta Rindu ResQ

Pernah aku kau rindu
Juga akulah di hatimu
Dan dikaulah permaisuriku
Potretmu kutatap di kala kau kurindu

Hilang semua yang dicipta
Menjelma hanya duka lara
Kini aku kehilanganmu
Tak pernah terduga tapi kau memutuskannya

Kau khianati cinta ini
Kau mungkir segala janji
[ Terlerai Kasih Tercipta Rindu
Hanya dengan tiba-tiba tanpa sebarang petanda

Terlerai kasih setia atas pintamu jua
Sungguh kutak mengerti apakah helahmu
Sebak di dadaku dengan keputusanmu
Kehilanganmu kurasakan pilu

Kini aku sendiri lagi
Menongkah nasib yang tak pasti
Kan ku bawa jiwa yang lara
Nun jauh di sana
Walaupun ke mana kulupakan segala buat selamanya

Tuesday, September 10, 2019

Lirik Lagu Ku Ingin Bersamamu Okay

Lirik Lagu Ku Ingin Bersamamu Okay

Tiada terkata... tidak terkira
Gembira rasa di hatiku ini
Kerna dipertemukan gadis impian
Selama ini kuimpikan

Sekian lamanya... diriku menyepi
Kini kau hadir di depan mataku
Mengubati segala kedukaan hatiku
Pedih pilu tak terkata

Tuhan ku meminta...
Ingin bersamanya
[ Ku Ingin Bersamamu Hidup bahagia hingga akhir hayatku

Restukanlah aku...
Usah dileraikan
Cinta yang telah ku bina

Kasih dan sayangku
Hanyalah untuk dirimu
Tiada insan lain
Di hatiku selainmu

Kita kan tetap bersama
Bermesra... bermanja

Friday, September 6, 2019

TAPAU FEST 2019


TAPAU FEST 2019

60'S HIT THE TOWN


60'S HIT THE TOWN


TRAGEDY III


TRAGEDY III

HOUSE OF VANS KUALA LUMPUR 2019


HOUSE OF VANS KUALA LUMPUR 2019

KK WARHEADBANGERS


KK WARHEADBANGERS

CYBERJAYA MULTIMEDIA FESTIVAL 2019


CYBERJAYA MULTIMEDIA FESTIVAL 2019

MARS ATTACT


MARS ATTACT

ORIGINAL ONLY OPEN MIC #14


ORIGINAL ONLY OPEN MIC #14

ANTIFA FEST


ANTIFA FEST

SANTANG BOOMBONG


SANTANG BOOMBONG

API - API MUSIC FESTIVAL 2019


API - API MUSIC FESTIVAL 2019

SARANG FEST 2019


SARANG FEST 2019

SUNDAY SESSIONS


SUNDAY SESSIONS

TF VS JS WITH EUSENG SETO & KENT LEE


TF VS JS WITH EUSENG SETO & KENT LEE

ACOUSTIC ANGKASA


ACOUSTIC ANGKASA

COUNTRY MUSIC NIGHT PRESENT SIX IN THE CITY

COUNTRY MUSIC NIGHT PRESENT SIX IN THE CITY