Bukan Sengaja Untuk Lupa

Bukan Sengaja Untuk Lupa

Harini kecoh selepas viralnya kisah seorang kanak - kanak mati didalam kereta akibat kecuaian seorang ibu. Aku tidak akan membawang dalam entri kali ini. Aku terkesan ya. Selepas mendengar perkhabaran sedih tentang kisah itu, aku macam speechless. Aku terus membayangkan dua orang adik kecil aku dirumah.

Peristiwa itu terjadi bukan kerana kelalaian seorang ibu. Tapi kerana Tuhan mahu mewujudkan penyebab bagaimana si kecil itu mati. Dan dia mati dalam keadaan begitu. Dan dunia sedang menyalahkan dia pada ketika ini.

Entahlah. Aku tak tahu bagaimana lagi nak mengkritik manusia begini dalam media sosial. Aku dah bersuara dengan mengkritik orang - orang bodoh macam ni. Tapi tak ramai yang duduk dibelakang aku. Semua mahu berdiri sendiri memberi pendapat. Sudahnya bercanggah, gaduh tak sudah. 

Aku doakan ibu itu tabah kehilangan seorang anak. Sentiasa tahu dan sedar Tuhan itu ada pada orang - orang yang sabar. 

Post a Comment

5 Comments

  1. takziah buat ibu dan bapa bayi tersebut.

    ReplyDelete
  2. sedih sangat dengar

    hi jemput la join n meriahkan segmen GA kt sini

    http://www.raydahalhabsyi.com/2018/02/wonderful-march-giveaway-by-raydah.html

    ReplyDelete
  3. Saya pun ada dengar kes ni.. memang terkejut besar gak. Sebab kita biasanya cuai dengan benda2. Tapi kalo baby..bunyinya memang sangat pelik. apa boleh buat bila ajal da macam tu.. moga keluarga bersabar dengan tragedi ni

    ReplyDelete
  4. ain datang terjah blog sini.-farahain zfa-

    ReplyDelete
  5. kita pula jadikan ia sebgai satu peringatan supaya tak repeat the same thing... follow sini #1662

    ReplyDelete

terima kasih kerana meluangkan masa membaca dan meninggalkan komen.