Design Blog Sama

Design Blog Sama

Design Blog Sama
Sumber gambar
Dah lama nak kabo benda ni. Tapi, biar je dulu. Sebab benda kecik je kan? Masalahnya dah jumpa sampai dua pelanduk serupa. Aku yakin sebelum orang design kan blog kita, mesti lah dia akan tanya kita nak design macam mana kan? Takkan lah pemikiran kita sebijik sama macam orang kan? Aku tahu kalau blog yang diorang design is pakai template yang dah sedia ada. Tapi, sekurangnya kan. Janganlah sampai kita masuk blog orang yang 'sama' tu kita terasa macam tengah masuk blog sendiri. Rasa macam. Ini tidak adil tidak adil bagiku ~ Bak kata Yuna.

Design Blog Sama

So, yang atas ni adalah blog aku. Blog aku waktu asal sebelum aku tukar itu ini ialah bahagian background. Background asal sama macam blog bawah ni. Border blog pun sama sebijik. Lepastu aku tukar, sebab tak mahu sama. Cuma bahagian title, dan sidebar tu design nya lain sikit dengan blog macam gambar bawah ni. Icon untuk home dan back pun sama. Ah entah la. Tak tahu. Aku tak tahu siapa yang mintak dulu design serupa ni. Aku pun tak salahkan sesiapa lah kan. Cuma.

Kalau aku harap lepas ni, kalau pakai template yang sedia ada. Tukarlah warna sebanyak mungkin biar tak sama macam asal. Ni kelabu, putih sebijik. Sedangkan kalau ikut scheme warna, kelabu tu ada banyak jenis kot. Kan? Hmm. Aku memang lah tak pernah cerewet pasal design. Tapi bila nampak design sama macam orang, rasa tak best pulak. 

Design Blog Sama
http://stnrsyfh.blogspot.my/

Design Blog Sama
http://hadiahbintangjatuh.blogspot.my/
Tu je lah nak cakap. Kbye~ Entri ini ditulis bukan untuk menjatuhkan mana - mana pihak ya. Sekian~

Post a Comment

1 Comments

  1. e'eh.. byk pulak yg sama ye.. kasi tukar lagik mieza.. :)

    ReplyDelete

terima kasih kerana meluangkan masa membaca dan meninggalkan komen.