10 Barangan Yang Wajib Dibeli di ezbuy

10 Barangan Yang Wajib Dibeli di ezbuy

10 Barangan Yang Wajib Dibeli di Ezbuy

Sekarang ni aku memang tengah gila shopping online. Tak tahu lah apa yang menghasut aku sebenarnya. Walaupun selalu rasa tahap pembaziran tu harus disekat, tapi aku tak boleh berhenti. Setiap kali aku online, mesti tangan gatal je nak bukak website shopping online. Mula - mula tu memang lah tengok je. Lepastu buat favourite. Esok - esok tengok lagi terus beli. Aduh. Waktu beli tu memang selalu rasa membazir. Tapi bila barang dah sampai rumah rasa seronok. Bukan seronok apa pun. Sebab ada 'orang' hantar barang kita. Konon - konon ada orang bagi hadiah. Yela, dah tak ada orang nak bagi kita hadiah, belikan jela untuk diri sendiri sebagai tanda menghargai. Kan? 

Selain dari shopping online di Lazada, aku juga rajin tengok - tengok di ezbuy. Apa ada dekat ezbuy? Sama je macam online shopping lain. ezbuy ni lebih kepada barangan dari Korea gitu. Memang macam - macam ada. Aku pun tak boleh lah tengok lama - lama. Habis duit nanti -_-


10 Barangan Yang Wajib dibeli di ezbuy

Dalam berpuluh - puluh beratus barangan yang ada di ezbuy. Aku paling suka dengan 10 barangan ni. Memang berbaloi untuk aku.

Makeup

10 Barangan Yang Wajib Dibeli di Ezbuy

Ya. Aku sekarang memang suka makeup. Tengah belajar sikit - sikit. Mungkin juga sedang mengumpul koleksi lipstik mate yang jenis kabut tu kot. Nampak kering je. Mestilah pilihan aku Kylie lip Kit limited edition. Ada diskaun sebanyak 30%, harga asal ialah RM 27.58. Siap dapat lip liner lagi tau. Tu yang best. Kalau tak kena beli satu - satu susah juga. Korang boleh tengok dekat sini kalau teringin nak beli --> Kylie lip Kit limited edition.
10 Barangan Yang Wajib Dibeli di Ezbuy

Selain tu, benda wajib yang mesti ada dalam koleksi barang mekap ialah concealer. Kulit muka aku bukan jenis yang sensitif. Jadi, kalau aku pakai sesuatu produk tu dan selesa aku akan terus guna sampai bila - bila melainkan ada produk lain yang mencuri perhatian aku. Concealer  ni memang best sebab ada dua 'pen'. Pen yang aku maksudkan dia punya hujung dengan hujung tu dua dua boleh guna. Double concealer pens Face memang sesuai untuk orang yang minat mekap. Senang nak bentuk di kawasan bibir. Nak tengok? Tengok ni --> Double concealer pens Face. Amacam? best kan ? Harga hanya RM41.38 selepas diskaun.

Makeup > Eyes

10 Barangan Yang Wajib Dibeli di Ezbuy

Nak maskara murah dan longlasting? Yeahhh buat pilihan tepat hanya di ezbuy! Hanya RM5.45 je. Murah kan? Waterproof mascara curling lasting ni sesuai lah untuk orang yang suka tengok mata dia hidup. Bulu mata aku memang jenis lurus. Susah nak nampak. Kena pandai pilih dan pandai guna maskara baru jadi. Tapi ni dah murah. Alang - alang baik beli. Jimat weyh. Cepat sebelum terlambat.
10 Barangan Yang Wajib Dibeli di Ezbuy

Selain amskara, eyeshadow juga penting. Ha kelas kau. Dulu aku mana tahu semua nama mekap ni. Sekarang dah pandai sikit - sikit. Mana tahu nanti jadi pro. Hehehe. Eye shadow color shading waterproof ni macam cantik je, Selalu kan kena guna berus. Ni tak payah guna berus. Cuma sapukan di bahagian kelopak mata, kalau rasa terkurang apa, betulkan pakai jari pun boleh. Nak cuba tak? Klik sini je --> Eye shadow color shading waterproof. Senang dan mudah. Harga selepas promosi? RM 13.03. 


Makeup Tools & Accessories

10 Barangan Yang Wajib Dibeli di Ezbuy

Siapa rasa bilik dia gelap walaupun dah bukak lampu? Kalau nak terang kena tunggu langit cerah lepastu bukak langsir luas - luas baru rasa puas hati nak mekap. Baru nampak segala cela yang ada dekat muka. Ya aku lah tu selalu buat macam tu. Aku selalu tengok dekat instagram hakak - hakak femes beli cermin gajah yang siap ada lampu di keliling cermin. Harga nya pun memang mak datok. Mampu tengok jela buat masa ni. Tapi, jangan risau. sebab LED vanity mirror, ada diskaun sebanyak 81%. Gile kau tak  nak beli? Ukuran cermin pun tak besar sangat, jadi tak menyusahkan nak letak dalam bilik yang tak berapa nak luas macam bilik aku. Korang boleh tengok dekat sini kalau berkenan --> LED vanity mirror. Harga sangat tak masuk akal. Cuma RM46.21 je. Harga asal RM248.28. Wow!

Makeup Brushes & Tools

10 Barangan Yang Wajib Dibeli di Ezbuy


Suka mekap tapi tak ada berus? Berus ada tapi macam tak cukup ? Hahahah Rileks. Aku pun selalu gak macam tu. Kalau beli lebih - lebih karang macam tak pakai. Kalau tak beli nanti susah pulak nak main mekap - mekap. Maklumlah aku masih dalam pembelajaran. Kalau nak guna mana yang ada dah cukup puas rasanya. Jadi, nak lah bertukar angin guna peralatan yang belum pernah guna. ezbuy memang baik hati weyh. Murah - murah je dia jual. Makeup brush set professional  ni memang selalunya digunakan untuk orang yang dah profesional. tapi apa lah salahnya kalau kita cuba guna kan? Makeup brush set professional pun ada diskaun. Tak sampai seratus pun, cuma RM 51.72. Selalunya orang jual macam mentedarah kan? Kali ni boleh senyum sebab harga sangat berbaloi.
10 Barangan Yang Wajib Dibeli di Ezbuy
Tak sempurna rasanya kalau tak ada set brush loose powder. Pakai fondation tapi tak sekata sebab tak ada berus yang sesuai. Memang boleh je guna berus yang ada, tapi tulah. Tak best kan? Murah - murah je ni, harga RM 27.52. Klik sini untuk beli --> set brush loose powder.

Handbags

10 Barangan Yang Wajib Dibeli di Ezbuy

Selain dari mekap, aku juga sangat rambang mata kalau tengok beg ni. Koleksi beg aku pun dah sangat banyak. Nak kata pakai semua tu tak lah. Pakai untuk masa - masa tertentu je. Maknanya setiap beg aku pakai cuma tak selalu. Sebab nak sesuaikan dengan majlis. Aku ni rider. Cewah. G mana - mana memang naik motor. Beg yang sesuui untuk aku ialah beg galas dan beg silang. Menjadi masalah bila aku dijemput ke majlis dinner atau majlis yang memerlukan aku nampak kewanitaan tapi tak ada beg yang sesuai. Baju dah lawa, tengok beg terus gagal. Jadi aku akan beli handbag ladies untuk aku gunakan pada majlis majlis tertentu yang boleh buat aku nampak kewanitaan. Murah tau. Siap diskaun lagi. Memang kena beli. Rugi tak beli! Harga selepas diskaun RM 25.86. Klik pautan di atas untuk melihat harga sebenar. Jangan pengsan.

Baby Clothing

10 Barangan Yang Wajib Dibeli di Ezbuy

Aku memang tak ada baby. Tapi aku ada adik. Hehhee. Aku suka tengok baju baby dan belikan untuk adik aku. Bila dia pakai baju yang aku bagi tu terasa kecomelan dia. Hhahaha. Aku ada dua oranga dik yang berumur 8bulan dan 3 tahun. Budak 3 tahun kan dah boleh pakai  baju yang jenis ada style gitu. Jadi aku rasa baju girls short sleeve memang sesuai sangat untuk adik aku. Kan kan? Oh lupa bagitahu, dua - dua adik aku perempuan. Harga tak sampai sepuluh ringgit pun. Hehehe. Cuma RM 8.62 sahaja. Murah gile.

Blouse & Shirts

10 Barangan Yang Wajib Dibeli di Ezbuy

Tak lupa juga, baju untuk aku. Mana boleh beli baju untuk adik aku je. Mesti kena beli baju untuk aku sekali. Tak aci lah kan, adik aku je dapat baju tapi untuk aku tak ada. Baju yang sesuai untuk aku gayakan? Aku suka aju kemeja dan tshirt. Kan aku cakap, aku rider. Kihkih. Baju feminin ni memang sangat tak sesuai untuk perempuan yang bawak motor (mungkin boleh tapi aku tak minat). Mungkin kalau aku bawak kereta aku boleh la nak pakai feminin ni. Belum masanya lagi lah. Aku suka baju besar - besar, sebab seluar aku jenis ikut kaki. Kau faham kan? Kalau baju atas punggung nanti buruk pulak gaya aku. Korang boleh klik sini --> chiffon long sleeve kalau nak tengok. Harga hanya 48.28 je.


Pakej PRIME 

Apa kelebihan yang engkorang dapat bila membeli belah di ezbuy? Yeah tentunya kos penghantaran yang tersangat murah. Yeke? Macam tak percaya. Ya ya kena percaya lah. Sebab Pakej PRIME menawarkan kos penghantaran sebanyak RM8.80 walaupun beban barang yang kau beli tu beratnya mencecah sampai 50kg. Wah! Berita baik.

Macammana nak tahu barang yang kau beli tu termasuk dalam pakej PRIME atau tidak?
Mudah je.


1. Langkah Pertama > Klik Prime macam dalam gambar. 


2. Langkah Kedua > Pastikan kau nampak logo prime di bawah produk yang dibeli. Kalau tak ada maknanya produk tu bukan dalam kategori PRIME dan kos penghantaran adalah seperti biasa. Tadaaaaa. Senangkan? 

Sign Up di ezbuy untuk mendapatkan Shopping Voucher sebanyak RM15 menggunakan link ini --> Shopping Voucher RM15.


Membeli belah dengan potongan harga sebanyak 50% di link ini --> 50% OFF


>/a>

Ada yang kata barangan ezbuy mahal. Yeke? Cuba tengok link ni --> Everything Under 19.90 :)


Yeay. 10 barangan yang wajib dibeli di ezbuy! Berbaloi kan? Siap ada potongan harga lagi. ezbuy bukan hanya memfokuskan kepada makeup sahaja tau. Aku pilih banyak mekap sebab aku suka mekap. Selain tu ada juga untuk kamera, kereta, rumah, aksesori, baju, beg dan banyak lagi. Tak tahu nak kata lah. Banyak sangat. Apa kata korang pergi tengok sendiri, jangan penat sudah. Klik sini --> https://ezbuy.my/ untuk shopping!


Post a Comment

2 Comments

terima kasih kerana meluangkan masa membaca dan meninggalkan komen.