Menang Buku Filosofi Kopi

Menang Buku Filosofi

Menang Buku Filosofi Kopi

Tak sangka aku terpilih dan dipilih dalam Peraduan Tag dan Menang yang dianjurkan oleh Susano Books Malaysia. Alhamdulillah. Rezeki aku. Susano Books Malaysia merupakan salah satu akaun instagram yang menjual buku dari Indonesia. Ada tak dekat sini penggemar buku Indonesia? Aku salah satu nya. Tapi bukan peminat tegar. Sebab terpaut dan tercinta dengan kulit buku yang bersahaja ditambah dengan tajuk yang aku kira sangat segar untuk dibaca. Bagi aku lah. Aku kira ini juga pertama kali aku mendapat hadiah buku dari mana - mana giveaway yang aku join. 

Filosofi Kopi merupakan sebuah buku dari Indonesia. Merupakan kumpulan cerita dan prosa satu dekad. Terdapat 18 buah tajuk cerita yang dikumpulkan di dalam buku Filosofi Kopi ini. Aku baru baca 8 buah cerita. Antara lapan - lapan buah yang aku baca, paling best ialah Filosofi Kopi. 

Menang Buku Filosofi Kopi

Kopi Yang Anda Minum Hari Ini :
BEN's PERFECTO

Artinya :
Sukses adalah
Wujud kesempurnaan Hidup

Pak Seno titip salam. Dia juga titip pesan, kita tidak bisa menyamakan kopi dengan air tebu. Sesempurna apa pun kopi yang kamu buat, kopi tetap kopi, punya sisi pahit yang tak mungkin kamu sembunyikan. Dan di sanalah kehebatan kopi tiwus..., memberikan sisi pahit yang membuatmu melangkah mundur, dan berfikir. Bahkan aku juga  telah diberinya pelajaran," napasku harus dihela agar lega dada ini, "bahwa uang puluhan juta sekalipun tidak akan membeli semua yang sudah kita lewati. Kesempurnaan itu memang palsu. Ben's Perfecto tidak lebih dari sekadar ramuan kopi enak."

Kopi Yang Anda Minum Hari Ini :
Kopi Tiwus

Artinya :
Walau tak ada yang sempurna,
Hidup ini indah begini adanya. 



Kalau berasa nak beli buku Indonesia terjah sini --> Susano Books Malaysia 

Post a Comment

3 Comments

  1. Wahhhh. Menarik and mcm best je buku ni!!!

    ReplyDelete
  2. macam menarik jer, tapi bahasa memang kena teliti betul2 ni

    ReplyDelete
  3. ni lebih kurang mcm buku.. apa pulak.. apa sentap tu ekk..

    ReplyDelete

terima kasih kerana meluangkan masa membaca dan meninggalkan komen.