Episod 5 : Inikah Cinta (BoyKL)

Episod 5 : Inikah Cinta

Episod 5 : Inikah Cinta

can't sleep!!

huh...

dari tadi aku tekun mengadap buku.

"K, make sure score kali nie. abg tak mau K gagal lagi. yg lepas, lepas la. dah ada peluang nie, blaja betul2. ini masa depan K. abg nak K happy." itulah kata-kata DA sebelum aku keluar dr kereta tadi. kami ke hartamas. sama seperi malam2 sebelumnya, aku menemaninya supper selepas balik terawih.

"Jangan lupa besok. nanti tunggu abg depan kolej ya!". aku angguk. gembira. gembira kerana mempunyai seseorang yang begitu baik dan penyayang seperti DA.

"hey, K! lama tak nampak. mimpi?". tegur mawar, receptionist bertugas. aku cuma tergelak.

"busy la, kak mawar...". ringkas sahaja jawapanku.

aku bergegas ke changing room. nasib baik tak ramai. aku memilih locker yg masih kosong. on the way nak keluar, aku terlanggar ngan seseorang.

too bad, mmg tak bleh nak elak coz dia nyer pintu time nak kuar mmg tak nampak sapa yg masuk. duh, aku pantas memohon maaf.

"it's ok...". ringkas sahaja jawapan that guy. aku terus berlalu cepat2. segan beb.

jam hampir menunjukkan ke pukul enam setengah petang. dah sejam lebih aku workout. dah biasa ar. puasa tetap puasa beb.

aku kembali ke locker dlm changing room untuk mengambil handphone. mana tau abg man ke or sesapa call. masa nak ke locker tue la aku terpandangkan seseorang. sey, mamat tadi rupanya. cam ok gak. tadi cam tak perasan sgt. erm, not bad. kacak. maybe dlm umo awal 30-an kot, agakku. paling aku suka part bodynya yang... uh, sexy! seriously, aku aim sgt org body camtuh. fit dan slim. kena la rajin pas nih. masa nak selisih tue, aku buat-buat tak tahu je dan terus berjalan menuju ke changing room.

ada beberapa sms kuterima.

"K, abg kat picnic. buka sini. wait u here. quick!".

aiseymen, cepat la pulak abg aku nie hari nie. ingatkan kat gym bawah tue lagi. potong stim betul. aku cepat2 mengambil towel. mandi.

tak sampai dua puluh minit aku bersiap, tiba-tiba mataku kembali terpandangkan that guy yang kat luar tadi. sekali lagi aku buat cam tak perasan. walhal dlm hati tuhan je yg tau perasaanku. sempat gak aku curik2 pandang. mintak2 dia tak perasan...

"err, excuse me. you new here?". erk! bagai nak gugur jantung aku bila tiba-tiba aje dia menegur. gelabah jap. aku pakai angguk je.

"erm, no wonder lah. i tak pernah nampak you before. nak balik dah dah ke?". aku angguk lagi. kelu beb.

"shall we?". angguk. eh, dia ajak aku saing ker...

dari hari dan detik itulah aku mula kenal ngan DA. mula2 tue aku rasa cam bodoh jer. yer lah... terangguk2 jer bila dia tanya. bila dah rasa comfortable sikit, mula la aku berani buka mulut. he's a nice guy anyway. to be frank, aku senang berkawan dengannya. DA membuatkan aku selesa dan senang bila berada disampingnya. aku sedar, masih terlalu awal untuk aku menilai dirinya. but so far takde masalah. dia juga banyak menasihatiku. baik soal study atau yg berkaitan ngan life aku. kata orang, kalau dah suka, semua pun nampak sweet jer. tapi aku tau, aku bercakap dr apa yg aku nampak dan alami la.

"K, khayal ek? ingat study...". aku tersentak. abg man senyum sinis.

"K, risau la bang...".

"risau napa? kan dah seminggu K study paper tuh. abang sure K boleh buat nanti. kan dah ada yg motivasi?". perli la tuh...

4.35pm

aku mampu menarik nafas lega. akhirnya selamat juga aku buat paper typo tuh tadik. tak la susah sgt. especially bahagian esei. aku bantai masuk apa yg terlintas. byk giler info yg aku taruk. tak lulus gak tak tau ar. hehehe...

aku mengerling jam. takpe, awal lagi. janji kul 5pm. aku berborak2 seketika ngan beberapa orang teman sekolej.

"K, buka sama jom?". pelawa zafir, teman sekelasku. dia memimpin erat tangan aina, girlfriendnya.

"sorry ar, fir. aku dah janji ngan kawan ler."

"hai, kawan ke... ehem.. ehemmm...", celah ema di sebelah pula.

belum sempat aku menjawab, kelihatan honda civic hitam milik DA menghampiri perkarangan kolej. aku mula meminta diri. duh, habis la besok aku kena usik ngan perli dalam kelas. huh.

"itu kawan2 K?". aku angguk. DA cuma senyum.

"how's the exam?".

"cool...".

"cool jer?".

"erm, boleh buatlah... thanks!".

"eh, napa thanks kat abg lak? itu kan usaha K sendiri...".

"takder la. pasal abg selalu kasi K motivate...".

"ouhh...". sekali lagi dia tersenyum kacak seraya melirik kepadaku. duh, mau gugur jantungku dibuatnya. kalau hari2 dia buat camtuh, mau masuk spital agaknya aku nanti...

K.

p/s : Bukan karya aku.

Post a Comment

0 Comments