Tips Hilangkan Bosan

Tips Hilangkan Bosan


Hari ni aku rasa sangat bosan (baca: semalam), bila diterjah dengan kerja kerja yang automatiknya jadi beban. Jadi, aku nak berkongsi sedikit tips bagaimana menghilangkan rasa bosan. Ni pada pendapat aku lah. Disebababkan hobi aku ialah membaca, menulis, dan mengambil gambar. 



Jadi, setiap kali aku punya kelapangan atau dilanda bosan aku akan cuba buat ketiga - tiga benda diatas. Walaupun boleh dikatakan membaca bukanlah hilangkan bosan. Malah menambah bosan yang sedia ada. Tapi tidak pada aku. Sebab aku minat membaca. Jadi, sebenarnya untuk hilangkan bosan, senang je. Korang kene bergantung pada hobi sendiri. Contohnya suka masak. Kebetulan rasa bosan sangat. Tapi, tak boleh nak masak sebab dekat ofis. Jadi perkara terbaik ialah cuba baca buku masakaan atau tengok gambar - gambar masakan. Ia mampu meransang minda untuk kelegaan bosan yang berpanjangan. 

Post a Comment

1 Comments

  1. Setiap org ada hobi yang tersendiri untuk hilangkan bosan :)
    salam jumaat :)

    ReplyDelete

terima kasih kerana meluangkan masa membaca dan meninggalkan komen.