Review Laknat - Fahmi Mustaffa - Mieza S Mieza S: Review Laknat - Fahmi Mustaffa

Review Laknat - Fahmi Mustaffa

November 20, 2015
Review Laknat - Fahmi Mustaffa



Review Laknat - Fahmi Mustaffa


"Alev menunjukkan rasa syg dan cinta y memuncak melalui pembunuhan kerana tiada yang salah dalam mengembalikan org y dicintainya unt bertemu dgn tuhannya sendiri."


Semua watak di dalamnya mati. Jadi siapa yang kekal hidup sebenarnya?

Finally, aku dah habis baca lama dah buku ni. Cuma aku tak pernah berkesempatan nak menulis. Aku tak pasti dengan cara penulisan aku ni mampu menarik minat pembaca lain atau tidak. Kali ni akud ah nekad. MESTI ! Aku nak orang pun rasa pengalaman yang aku rasa. Memang terbaik dari ladang. Aku kasi 5 bintang. Kalau kau baca mesti kau rasa seram dengan membayangkan yang bukan - bukan diluar jangkaan. Dah macam final destination + saw. Memang gile punya gile. Ni kalau jadi movie, memang thriller habis. Sampai sekarang aku still imagine bagaimana rasanya bila bebola mata yang kenyal dipijak dengan tumit tinggi? Mesti rasa macam jelly. Woooo. ~

Tahniah kepada penulis @fahmimustaffa sebab berjaya hasilkan buku yang sangat hebat dengan gaya penulisan yang mantap. Jujurnya aku memang dah jatuh cinta dengan gaya penulisan beliau. Seronok bila baca. Aku dapat pengetahuan baru tentang perkataan - perkataan yang aku tak pernah tahu.
Semua status - status beliau di dalam facebook dan wattpad memang hebat gila. Aku bukan nak agungnya. Tapi, yelah. Sekarang orang terlalu mengejar cerita cinta yang sampah. Banyak sangat longgokan novel cinta yang cerita nya seakan - akan sama oleh penulis perempuan yang berimaginasi indah. Eh, benci aku nak ulas.

Walaupun ramai haters fixi, tapi satu yang aku puji. Setiap kali baca novel fixi mesti aku perlukan kamus dewan untuk menterjemah perkataan perkataan baru yang aku tak pernah dengar dan nampak. Sedikit sebanyak menambahkan pengetahuan. Selain tu penulis juga ada selitkan sejarah, teori dalam penulisan. Kalau nak dibandingkan dengan novel cinta yang tak habis habis adegan asmara, memang bosan. Tu budak sekolah rendah pun dah pandai cari jodoh, demand lagi.  Kau ado? 

Btw aku still tak dapat nak tangkap siapa Anita? Mungkin aku kena repeat balik novel ni kot? Mungkin....



Review Laknat - Fahmi Mustaffa

3 comments:

terima kasih kerana meluangkan masa membaca dan meninggalkan komen.