Perasaan Aneh di Kuala Lumpur - Mieza S Mieza S: Perasaan Aneh di Kuala Lumpur

Perasaan Aneh di Kuala Lumpur

November 23, 2015



Perasaan Aneh di Kuala Lumpur



Perasaan Aneh di Kuala Lumpur
Sumber google

Perasaan Aneh di Kuala Lumpur
Sumber google

Perasaan Aneh di Kuala Lumpur
Sumber google

Perasaan Aneh di Kuala Lumpur
Sumber google

Perasaan Aneh di Kuala Lumpur
Sumber google



Selalunya kalau saja - saja lepak Kuala Lumpur, ini lah tempat wajib pergi. Aku tak tahu kenapa, semakin aku dewasa, Kuala Lumpur ni bagi aku satu perasaan aneh untuk aku menjadi seorang perempuan dewasa yang menjadi diri sendiri. Aku bukan orang Kuala Lumpur. Tapi aku tenang tengok Kuala Lumpur sibuk dengan manusia. 

Aku suka tengok Kuala Lumpur siang dan malam. Indah. ~ Walaupun aku cuma disajikan dengan jalanan yang menjadi rumah paling sempurna untuk mereka (homeless). Sebab aku perempuan, pergerakkan aku untuk terus bernafas di bumi Kuala Lumpur agak tersekat. Selalunya dalam pukul 9 aku dah ada dekat rumah. Paling lambat pun pukul 12. Sebab tunggu teater habis dan menaiki tren terakhir. 

Perasaan Aneh di Kuala Lumpur

Perasaan Aneh di Kuala Lumpur

Jujur dari hati aku sebenarnya seronok jadi sebahagian dari kelompok manusia yang sedang berkeliaran di Kuala Lumpur yang tiada arah tuju. Ke sana boleh, kesini boleh. Entah ~ Aneh! Tapi aku bahagia.

Perasaan Aneh di Kuala Lumpur

Kuala Lumpur tak pernah membezakan aku dengan sesiapa. Dan tak pernah peduli bagaimana aku kelihatan. AKu cuma harus PANDAI hidup ditengah lautan manusia tanpa tujuan. 

Perasaan Aneh di Kuala Lumpur


4 comments:

  1. wahh syok dapat jalan KL sebenarnya.. tapi sekarang kena berhati-hati. Banyak sangat warg asing huhuh

    ReplyDelete
  2. berjalanlah kemana saja....cuma hati-hati dan sentiasa memohon perlindungan dariNya.
    aRz pernah kena pau di Central Market. tapi alhamdulillah terlepas Allah lindung.

    ReplyDelete
  3. best2 . kadang2 i need fresh air. lagi suka kampung. k.l nak lepak2 seronok

    ReplyDelete

terima kasih kerana meluangkan masa membaca dan meninggalkan komen.