KALAU TAK MAMPU JANGAN MULA BUAT - Mieza S Mieza S: KALAU TAK MAMPU JANGAN MULA BUAT

KALAU TAK MAMPU JANGAN MULA BUAT

August 03, 2015


 


KALAU TAK MAMPU JANGAN MULA BUAT | Assalamualaikum. Harini semangat nak interview untuk praktikal. Sebab tu terpaksa ponteng. Tapi jangan risau. Aku dah inform pada Puan Pensyarah. Aku memang seorang pelajar yang baik. Aku tahu tu. Doakan aku dapat praktikal dekat tempat tu tau. Terima kasih. 





Selalu kita ditemukan dengan orang yang salah. Selalu datang dan pergi. Sehingga tidak ada satu pun yang kekal. Tapi yang datang itu bagaimana? Yang pergi itu pula bagaimana? Ada yang datang sekadar mencari tempat persinggahan. Ada yang sekadar datang untuk melepaskan lelah. Jadi anda ini seoang yang bagaimana? Dalam hidup kita mesti akan ada naik dan turun. Kita sangat berharap, yang datang itu ada lah oenyembuh luka. Tapi apa yang  jadi adalah sebaliknya. Jadi pesanan ikhlas datang juga dari hati yang ikhlas :
 Kalau tak mampu untuk memberi kekuatan kepada kepada orang lain, jangan lah dicuba - cuba untuk menjatuhkannya pula. 

KALAU TAK MAMPU JANGAN MULA BUAT. Sebab kita akan memberi harapan pada yang tak sedar. Kita akan mengecewakan orang secara tidak nyata. Dan dia lah yang akan merasa sakitnya nanti. Kau? Sedakar menghilang dan meninggalkan bayang. Tidak terlihat sesiapa. Terima kasih baca. Semoga bermanfaat. Semoga harini lebih baik dari semalam. |  KALAU TAK MAMPU JANGAN MULA BUAT


1 comment:

  1. Semoga berjaya menghadapi interview tersebut. Kecik Kuat ! :)

    ReplyDelete

terima kasih kerana meluangkan masa membaca dan meninggalkan komen.