Air Kelapa Ajaib



Air Kelapa Ajaib



Air Kelapa Ajaib | BUAH TAL (Borassus flabellifer) atau di Malaysia dipanggil sebagai KELAPA LAUT AFRIKA atau Buah Tai adalah sejenis tumbuhan yang terdapat di kawasan utara Semenanjung Malaysia seperti di Kedah dan Perlis. Pokok Tal adalah tumbuhan dari keluarga ARECACEAE atau sama dengan Palmae yang tumbuh dikawasan panas kering seperti di India, Afrika, Kemboja, Indonesia dan banyak kawasan tropika lain. Pokok ini adalah dipercayai berasal atau native di Afrika dan menjadi pokok kebangsaan bagi negara Cambodia. Di Malaysia buah tal lebih dikenali sebagai Kelapa Laut Afrika kerana sejenis ubat batuk berjenama popular iaitu 'UBAT BATUK KELAPA LAUT AFRIKA' semenjak dulu.


Air Kelapa Ajaib


Air Kelapa Laut di Malaysia merupakan satu produk minuman sangat popular dimana ianya telah di komersilkan dengan dijual digerai-gerai di tepi jalan. Air Kelapa Laut kebanyakkannya dijual dengan menggunakan mangkuk atau gelas dengan air batu yang sejuk. Wow, enaknya ketika kita sangat minum semasa kehausan! Eh lupa. Puasa puasa ^_^ Lazimnya penjual akan meletakkan satu tandan buah kelapa laut Afrika di hadapan sebagai satu tarikan pembeli.


Air Kelapa Ajaib



Khasiat kelapa laut :

  • Melegakan kesakitan hempedu dan limpa
  • Mengatasi masalah kencing tak terkawal
  • Menyegarkan nafas, menyihatkan gigi dan gusi
  • Mengatasi masalah pernafasan dan paru-paru
  • Mengubati luka-luka



Air Kelapa Ajaib


Mana nak dapat Air Kelapa Ajaib ni??? Macam tak pernah nampak je. Jangan risau lah. Nah, ada pati Air Kelapa Ajaib. Nak jadi agent pun boleh. Tak ada masalah. Air Kelapa Laut ni dah lama dah popular dekat Malaysia. Kalau korang perasan, dekat bazar, pasar mesti ada jual Air Kelapa Ajaib ni. Cuma kita yang tak perasan sebab tak pernah didedahkan dengan kebaikan Air Kelapa Ajaib ni. 



Air Kelapa Ajaib


Bila korang dah tau, ramai ramai boleh cuba dan tengok hasilnya sendiri. Memang power Air Kelapa Ajaib ni. Ni antara testimoni yang sempat di screenshoot. 



Air Kelapa Ajaib


Air Kelapa Ajaib


Air Kelapa Ajaib


Air Kelapa Ajaib



Air Kelapa Ajaib


Air Kelapa Ajaib




** Air nira yang segar, jika dipanaskan hingga berbuih pekat dan disejukkan sangat elok menjadi ubat sapu luka-luka pada bahagian tubuh. Ia juga sangat mujarab untuk mengubati ulser.

Man Java Kelapa Laut
Man Java
012 5854998/ 012 5844736
Email : skabdy@yahoo.com



Berminat nak cuba keberkesanannya? Boleh lah hubungi nombor yang tertera. Semoga bermanfaat ya. Jangan lupa share dekat kengkawan dan jiran tetangga | Air Kelapa Ajaib

Post a Comment

4 Comments

  1. bilaaa laa boleh rasaaaa air kelapa laut kak sue ni hehehee

    ReplyDelete
  2. memang sedap ni.... yummm terasa sejuk ditekak

    ReplyDelete
  3. akak pernah tengok orang jual kat pasar ramadhan..tapi blom cuba beli..hihihi..

    ReplyDelete
  4. Memang air tu dalam tu hitam macam tu ya?

    ReplyDelete

terima kasih kerana meluangkan masa membaca dan meninggalkan komen.