Cerita dia - Mieza S Mieza S: Cerita dia

Cerita dia

July 12, 2013

Salam ramadhan buat semua pembaca blog. Ramai yang memberi respon pada entri kecik yang lepas. Kalau ada sesiapa yang tak baca lagi sila ke sini untuk bersama-sama menghayati cerita --> s i n i. Walaupun jumlah pageview tak adalah menggalakkan sangat. Tapi masih ada yang meninggalkan respon untuk entri itu. Bukan nak mencari pengkomen tapi cuma nak tengok sejauh mana masyarakat prihatin terhadap apa yang berlaku di sekekeling. 
Mungkin kalau nak berhujah dekat sini, kecik bukan lah pendebat yang berkelulusan. Mungkin juga bukan seorang yang berpengalaman dalam kehidupan. Kecik pun baru je menginjak 18 tahun. Bak kata orang, darah masih muda. Masih jauh perjalanan yang ingin di tempuh. Tapi memandangkan kecik masih mampu bersuara, tak salah rasanya kalau nak berkongsi pendapat.
Sepanjang kecik bergelar musafir di jalan Allah ni, macam-macam dah kecik tengok. Lagi-lagi perhubungan suami isteri yang mudah sangat retaknya. Kecik tau, kita umat akhir zaman. Akan banyak berlaku perpecahan. Kemaksiatan. Zina, dan sebagainya. Tak dapat dinafikan apa yang terjadi pada hari ini adalah salah satu tanda-tandanya.
Kecik harap bagi mereka yang ingin membina masjid, pelihara lah masjid itu dengan sempurna. Memang manusia tak sempurna. Tapi belajar lah menutup kekurangan pasangan dengan kelemahan yang ada pada pasangan masing-masing. Jangan terlalu ikutkan perasaan. kata orang tua, kalau ikut hati nanti mati. Jangan lah terlalu mudah memandang pada kebendaan. Pandanglah pada cinta yang dah terhampar. Bukan nya melempar cinta saat ada yang lain.
Cuba bayangkan, kalaulah kita ditinggalkan. Mana lagi tempat bergantung harap. Jadi selama hayat ada, peliharalah cinta sampai ke syurga. Jagalah hati agar tiada yang terluka. 
Kecik online dalam kelas tadi , tengok video kekejamaan syiah. Cari kat youtube tak jumpa pulak. Masyaallah, kepala manusia dipotong hidup2. Kemudian mayatnya di angkat dan ditolak ke dalam sebuah lubang. Tersentak kecik. Macam kene muka pula. Kecik jumpa video ni. Bagi sesiapa yang lemah semangat diingatkan agar tidak melihatnya. :) Selamat berbuka. 
Moga Allah mengasihi mereka disyurga kelak. "Ya Allah ya tuhanku. kau binasakan kaum yg srring membuat kekejaman itu. Kau bangkitkanlah keamanan di seluruh pelusuk dunia. Sesungguhnya kau lah Maha Pengasih lagi Maha Penyayang."

No comments:

Post a Comment

terima kasih kerana meluangkan masa membaca dan meninggalkan komen.