Pembedahan

Sumpah doe aku rindu sangat nak join contest, blogwalking blog-2 sahabat handai. Malangnya tak pernah berkesempatan. Masalahnya bila dah berkesempatan, aku pulak yang gedik takmo hupdate. Gedik toi. Semenjak aku amek MC dari berblogging, aku semakin malu dengan teratak sendiri. Idak tahu lah kenapakan? erkk.

Huh! Maaf merepek. Tadi aku ada appoiment dengan doktor kat hospital KL. Bismillahirrahmanirrahim. Aku tak tahu lah nak mula dari mana. Tadi aku g sane naik motor dengan mak aku. Aku merempit bhai. Hahaha. *opss sory. TerpOyo suudaaa. maap maap !

Lame doe kene tunggu. Mentang-2 mak aku bayar 5 ringgit Malaysia je. Hahha, Mengeluh sat jah. Tak sampai 5 minit pon. Aku teruskan sesi menaip aku. Aku dapat kertas kaler-2. Macam kat sekolah rendah dulu. Ok kenangan maaa. Nak tahu apa kertas tu tulis? *tayah tanya lah. memang aku nak kongsi dengan korang pon. heee :)

PAPER KUNING

1 - Persediaan sebelum pembedahan

*maklumat tentang pembedahan
(aku tataw pape. aku redha je. Sebab aku memang tanak amek peduli pon.) 
*keizinan untuk pembedahan
(erk, mereka setuju. disebabkan aku tak nak amek tahu, aku ikutkan je. -__-" )
*cara pemberian bius
(ni  tadi da jumpa doktor, mak aku bagi kebenaran untuk bius aku. aku diam je)
*persediaan mental
( ??.. ?? pasrah ) 
*faktor yang menambahkan risiko
(aku sihat kod. tak amek sebarang bahan yang membahayakan kesihatan)
*persediaan fizikal
(.. insyaallah) 
*persediaan di hospital
(ni belum terjadi, jadi aku tak pk pape pon pasal ni)
*sebelum masuk dewan pembedahan
*ketibaan di dewan pembedahan
(doakan aku guys. =) . thanxx ) 

PAPER HIJAU

2 - Penjagaan selepas pembedahan

Yang ni tak penting pon aku baca. Lagipon aku dah buang kertasnya. Tak de funtion apa pon aku baca. 

So, bermula esok, aku akan balik kampung, Selama seminggu. Mungkin dalam sebulan tak de cerita dari aku. Sebab lepas aku balik kampung, aku bizi dengan perkahwinan sepupu aku. Aku tidor uma dia. Lepastu sebelum pembedahan adalah dalam seminggu aku akan rehat kod. Heee, dok uma. Eh tak. Aku akan sebok dengan kerja. Balik malam. So, memang jarang sangat lah na online ke ape ke. Lau online pon tengok-2 je.

Nak mintak maaf kat semua kalau kecik ada buat salah kat korang-2. Maafkan kecik k? Lepastu, kepada siapa yang sudi lagi singgah teratak buruk kecik ni thanx sangat. Gila appriciate kat korang. Sebab sudi luangkan sedikit masa membaca catatan aku yang serba membosankan tahap fizikal. :) 

Paling special sekali, untuk SWEET PINKY. *maaf lame ta blogwalking blog aOk. After semua da selesai kecik bogwalking blog aOk eyh sayang :) . love u guys. 

doakan kecik taw. Assalamualaikum, Gudnyte. 


Post a Comment

0 Comments