Keling Murtad - Mieza S Mieza S: Keling Murtad

Keling Murtad

December 25, 2012
Kecik tak tahu lah dah kenapa kecik tak tidur-2 dari tadi. Serios ngantuk. Padahal semalam penat sangat kemas rumah disebabkan air bah yang melimpah dalam rumah. Treett, lepas je kecik balik rumah, kampung pulak banjir. Mak aihh. 3 jam hujan, bandor terus dilanda bah. Sedangkan sebelum tu baru je lepak-2 dengan ayah , atuk, makcik, adik-2 kat tapak "fear factor" di Teluk Cempedak. Alaaa yang ada Aaron Aziz tu. *gojez!

Takpe. yang penting, aku dah selamat sampai rumah meskipun ayah hanyalah bawak kereta dalam kelajuan selaju kura-2 berlari. Maklumlah, tiba-2 je gear kereta rosak. Ape adehal. Kecik tak peduli pOn. Sebab not my business. Kecik tak tahu apa-2 pon pasal kereta.Kecik tau, kecik masuk kereta, pasang air cond, kecik tido. Heee, kesopanan kecik terserlah ye disitu.

Berbalik kita kepada tajuk diatas "Keling Murtad" . Disebabkan kebosanan kecik yang melampau-lampau tahap lava meletus kat Gunung-2 yang disahkan masih aktif tahap berapinya. Maka, kecik hanya menunggu dearest sahabat ngapdate status di facebook jela. Keje nye like sampai lebam. Sampai facebook tu bosan lalu mengeluarkan kata-2 yang agak mengecik kan hati kecik yang kecik ni -_________-


okayy, memang dah menyimpang jauh. Maka dipendekkan cerita ada mamat kacak ni post pasal keling murtad. Tergamam ta tergamam la aku baca status dia yang agak rasa macam nak bakar dia ngan api yang diambil dari neraka yang kepanasannya yang masih asli tanpa disejukkan. *Sumpah! Nak kata meluap-lupa tu tak adalah kan. Tapi kita kan Islam. Memperjuangkan hak sebagai seorang Islam itu kan dituntut dalam agama.

Sedangkan membunuh cicak pun dikira sunat. Hadis nabi :


Daripada Abu Hurairah RA katanya Rasulullah SAW bersabda: Sesiapa yang membunuh cicak dengan satu pukulan baginya seratus kebajikan, jika dua pukulan baginya tidak sebagaimana yang pertama dan jika tiga pukulan tiada baginya sebagaimana dua pukulan.(HR Muslim)

Dari Ummu Syarik radhiallahu ‘anha; Nabi shallallahu ‘alaihi wa sallammemerintahkan untuk membunuh cicak. Beliau menyatakan, “Dahulu, cicak yang meniup dan memperbesar api yang membakar Ibrahim.”
(HR. Muttafaq ‘alaih). 

Maka, berbalik kita pada keling murtad tadi. Bagi sesiapa sahaja umat islam tidak kira sembahyanag atau tak, jika agama kita dipermainkan lantas kita akan bersama-2 menentang apa yang dipermainkan. Betul tak?


~Adlin 


Adlin yang bermaksud "KEADILAN" . Tetapi apa yang dilihat sekarang dia hanya menghancurkan. Kecik tiba-tiba malu dengan dia. Sebab dia wanita yang kekuatan fizikal dan mentalnya sangat kuat untuk menanggung segala cacian dan makian dari sang sahabat yang ingin dia berubah. *kasar bahasa* 











-________- , dah tataw nak buat muka apa lagi untuk menunjukkan kebiadapan beliau. Semoga Allah memberi hidayah pada beliau. Sebab tak guna kita maki hamun ciptaan Allah yang memang tak pernah reti bahasa. Hanya doa je yang mampu kita salurkan agar hatinya terbuka menerima Allah. Kecik bukan Mak Jemah yang kerjanya menyampaikan fitnah, tapi hanya ingin berkongsi sekadar peringatan dan pengajaran dalam kehidupan yang dilalui. Sekian saja entry busuk kali ini

Terima kasih kerana singgah :) 


3 comments:

terima kasih kerana meluangkan masa membaca dan meninggalkan komen.