Pendaratan Manusia Di Bulan Satu Pembohongan - Mieza S Mieza S: Pendaratan Manusia Di Bulan Satu Pembohongan

Pendaratan Manusia Di Bulan Satu Pembohongan

July 08, 2012
Untuk pengetahan korang apa yang kita ketahui jarak antara Bumi dan Setelit Semula Jadi Bumi(Bulan) ada sejauh 384.403 km. Pendaratan manusia di Bulan masih lagi menjadi keraguan bagi umat manusia berikutan gambar yang disebarkan National Aeronautics and Space Administration (NASA) boleh di bahaskan.

Manusia pertama yang mendarat di ialah Neil Amstrong pada 20 Julai 1969 dengan menggunakan pesawat Apollo 11. Berikut gambar yang diambil semasa pendaratan manusia di Bulan.


Ada beberapa kemushkilan di sini. Kita diajar bahawa di Bulan tiada udara (vakuum) tetapi bagaimana bendera AS boleh berkibar di permukaan Bulan? Cuba perhatikan betul-betul kapal yang berada di belakang angkasawan dikatan digunakan untuk mendarat di Bulan tapi di manakah kesan hentaman semasa proses pendaratan, keratan tanah permukaan Bulan berada dalam keadaan mendatar dan sedikit pun tidak tenggelan.

Gambar ini diambil secara lansung dari Bulan dan di hantar ke Pusat Angkasa di Bumi tetapi tahukah anda bahawa pada tahun 1969 teknologi Wireless belum wujud? yang ada hanya gelombang radio yang mempunyai frekuensi seperti yang digunakan untuk alat yg dipanggil kod morse. Pada gambar tersebut juga cuba perhatikan langit di Bulan. Langit di sana sangat pekat hitamnya di mana bintang-bintang? Kita di Bumi mempunyai Udara dan lapisan Atmosfera tetapi kita masih boleh melihat bintang-diangkasa, tetapi bagaimana ia boleh menjadi gelam gelita di Bulan? Tidakkah ia menjadi suatu misteri??

Ok, sekarang cuba perhatikan gambar ini pula. Kita semua tahu bahawasanya di Bulan mempunyai tarikan graviti yang amat rendah iaitu 1/6  daripada bumi tetapi bagaimana tapak kaki angkawasan ini boleh menjadi begitu dalam dan jelas di permukaan bulan?? Sedangkan kapal angkasa Apollo 11 pun tidak tenggelam??(cuba perhatikan gambar)



Begitu banyak kemushkilan pada gambar yang telah disebarkan oleh NASA, Jadi pendaratan manusia di Bulan menjadi tanda tanya sehingga sekarang. Walaubagaimanapun terpulang kepada korang sebagai pembaca untuk menilai sendiri. Sekian. :)

*mushkil tahap panda ni O.o

3 comments:

  1. Aah lah Baru perasan. Haha O_o

    ReplyDelete
  2. Ada gak terbaca pasal benda nih. Lol.
    Jika pasal kapal mendarat tu, dia akan contradict dengan pasal tapak kaki. Kecuali bulan adalah kawasan berpasir jenis debu, jadi tapak kasut itu adalah mungkin. Tntg bendera dan juga bintang, rasanya teori ni mcm betul lak. Lol. Kecuali.. pnjg sngt nak jelaskan sebab.
    Apa yang pasti, pendaratan Neil Armstrong ke Bulan telah membuktikan kisah pembelahan bulan oleh Nabi Muhammad saw.
    bak kata admin, terpulang nak percaya or tak. Lol.

    ReplyDelete
  3. ayu ada buat segmen,jemputlah join ;-)

    http://coratcoretkuini.blogspot.com/2012/07/segmen-ayu-saya-blogger-dari.html

    ReplyDelete

terima kasih kerana meluangkan masa membaca dan meninggalkan komen.