terima qada' qadar ALLAH - Mieza S Mieza S: terima qada' qadar ALLAH

terima qada' qadar ALLAH

May 26, 2012
FROM : BUDAK TAK SEMPURNA






tiap detik yang berlalu itu kadangnya mengajar aku untuk terus gagah dalam melawan rasa hati. semalam sumpah heppy dengan dia. hahhaa. tak tahu lah kenapa. tapi, tah. dia baik kod~ tak-2 bukan sebab dia baik. tapi sebab aku yang suka dekat dia, so bila dia ada dengan aku mesti lah rasa happy kan? tercalit jugak rasa bersalah sebab anggap dia macam apa yang aku nak. sebab dia dah berpunya.

aku cuba didik hati aku untuk belajar menerima dia sebagai kawan biasa. aku tak rasa aku perlu menangis sebab  bila aku da anggap dia lebih air mata ni akan menggedik paksa untuk keluar bila dia jauh. padahal dia bukan aku punya. kan macam gedik tu aku. hahaha. oke lawak~ biar lah. janji aku gelak-2 tak nak sedih-2.

dia bukan hak aku jadi mana boleh buat dia lebih-2 . kan kan? biar jelah dia jadi kawan aku. bukan mati pon kan. cuma hati retak sikit je. ahaha. menggedik sungguh bermadah! sukahati dia nak layan aku ke tak nak ke nak kawan aku ke tak nak ke janji aku taw yang dia tengah BAHAGIA. tu je aku nak. kan kan?

bukan senang nak paksa hati sendiri untuk terima ketentuan ALLAH yang satu ni. kadang-2 menguji IMAN bilamana dia bahagia dengan orang lain. tapi aku tak rasa aku perlu point dia BAHAGia dengan orang lain. kan dia tengah BAHAGIA? macam lah aku dapay bahagia kan dia macam yang orang tuh buat dia kan? so, biar, lepaskan. dia bebas dengan insan tu. tak perlu aku nak kongkong-2 jiwa dan hati dia :)

pertemuan itu ada perpisahan ..

aku taw bende ni akan jadi jugak satu hari nanti. dan aku redha. apa pun yang jadi. ~ 

1 comment:

terima kasih kerana meluangkan masa membaca dan meninggalkan komen.