cikgu - Mieza S Mieza S: cikgu

cikgu

May 03, 2012

mari bersama-sama kita berjuang untuk menarik nafas sedalam kedalaman 5 kaki dalam masa soploh saat. mampu? haiiyakk. tadak mampu maa, entry kali ini bertajuk CIKGU. mengapakah? -____-"
HARI GURU lambat lagi kod. walaupun sudah mencecah ke angka 16. eh? bila hari guru weyh? lupa lah. so sorry tapi ini ta bermakna aku seorang pelajar yang kejam. tolong tolong jangan hukum aku, *okay aku memang suka berdrama yang bukan-2*.

siapa cikgu? haha google je do. malas na citew banyak. *tengok jam* . erkk, jap ag ada mensyuarat dengan MENTERI . saja kasi warna merah biar terang. biar korang taw yang aku sememang nya seorang yang bizi.
*busy lah sangat, hattiuh!* wakakkaa.

sedari beberapa purnama ni memang semua cikgu sangat lah ta berpuas hati dengan sikap kemalasan kelas kitorang yang selalu sangat ta bawak buku. *pelajar sekolah. biasa lah tu*. tah kenapa tak pernah-2 cikgu BM aku mengamok gila tahap memang gila kentang lah. aku kasii 5 star kod. gila cuak. aku taw dia nak nangis tadi. dan aku sangat tau dia dah lama pendam perasaan bengang tahap gaban ngan kelas kitorang sebab sikap-2 ni bermaharaja lela. erkk, mintak maaf CIKGU. dan paling aku tahu sangat dia tak akan tahu yang aku tengah mintak maaf, aku takut je dia kene soal ngan ALLAH nanti. semoga dia dirahmati.

jadi nak buat lah satu karangan panjang pendek tadew hal. bahawasanya aku rasa bersalah. tah kenapa. aku aku aku, jap. sedih do nak cerita. bukan nak cerita. nak bagitaw yang terlalu besar kan jasa cikgu untuk kitew semua? sebab dia lah kitew mampu ada kat sini sekarang. cikgu tu terlalu banyak pengorbanan nya. tadew sape yang mampu balas. walau dengan secebis kejayaan belom tentu mampu bayar segala keringat dan segala ilmu yang pernah dicurahkan. betol tak baby?? ye betol sangat.

time sekolah jelah nak rasa kasih sayang cikgu. tarik telinga, rotan tu biasalah. cikgu nak manja-2 kan? bukan semua dapat betol tak? yang nakal je cikgu kasi. tu nak menunjukkan yang cikgu tu sayang kat hampa. taw dok? lau hang tataw hang kene taw. sebab dia ada dalam taman hidop hampa. dia tu ibarat pelangi yang memberi warna untuk langit selepas hujan. paham maksod saya? okay ta paham tengok google. kat sini aku ada buat satu sajak, senang cerita luahan hati aku lah. no more copy k? kaw copy aq ta redha. kaw copy tanpa kebenaran. aku doa kaw mati dalam keadaan yang menyayat hati. takod tak? takot la takot la. hahha
aku tak nampak. tapi ALLAH nampak apa kaw buat baby :))

sayu sayu aku melayarkan pandangan dalam anak matanya,
cuba aku menyelami hatinya terus ke dalam,
dia punya hati yang cekal,
kecekalan itulah yang membuat dia terus berada disitu,
sabarnya kadang-kadang menjangkau setiap hati,
keluhuran yang disaji sungguh suci,
aku cuba menjadi sepertinya,
tapi aku tahu aku tak mampu,
aku hanya pelajar sandaran,
yang selalu direndah rendah martabatnya,
aku cuma budak hingusan,
yang masih belum sepenuhnya mengenal dunia,
ketabahannya dicemburui,
sehingga dia leka,
dia hanya seorang guru biasa,
kewajipannya memberi ilmu yang di damba,
walaupun lelahnya menyapa, 
dia tetap tegar untuk terus berjuang mencurah ilmu,
sehingga budak berhingus dulu,
kini gah mencapai citanya,
kerana dialah seorang guru tegar ...

hahaha, sudah siap. aku tak hebad macam hampa dalam bersastera. kalau ada silap salah mohon maaf. walaupun raya lambat lagi. hahah. okay baby. mummy na out. ngantok sudah. :)


No comments:

Post a Comment

terima kasih kerana meluangkan masa membaca dan meninggalkan komen.