pengemis - Mieza S Mieza S: pengemis

pengemis

April 24, 2012
So sad. Untuk kali kedua kitew nak cerita pasal cikgu HEM kesayangan kitew. Kitew bukan pengemis lah cikgu. Nape cikgu campak kan kertas tu? Kitew bukan peminta sedekah yang ta bermaruah. Napew cikgu ta de sikit pun perasaan untuk jaga hati kitew.? Cikgu tahu tak? Kitew dah lama pendam rasa ngan cikgu. Kecik sangat hati. Cikgu layan kitew macam pengemis yang terlalu hina untuk dipandang. Pengemis yang malas untuk mencari rezeki tapi tak tahu malu nak tumpang rezeki orang lain. Kitew bermaruah cikgu. Kalau ye pon cikgu BENCI sangat dengan kitew, jangan la sampai kitew rasa cikgu BIADAB dengan anak murid HINA macam kitew cikgu. Kitew ni ade perasaan cikgu. Kitew sedih kenapa cikgu tak pernah layan anak murid macam kitew dengan baik macam cikgu layan anak murid yang berpangkat tinggi dan pandai dengan sangat baik. Kitew tak faham, kitew tanya cikgu, cikgu jeling-2. Kitew dengan jujurnya nak mengaku yang kitew ade kutuk cikgu sebab pelik kenapa cikgu macam pilih kasih. Sorry to say kalau kitew samekan diri kitew macam pengemis sebab tu lah yang kitew pikir bila cikgu buat macam tu. Kitew taw cikgu hebat. Ade pangkat tinggi. Ade kelulusan tinggi. Apa salah nya cikgu kasi pelajar macam kitew ni lebih sikit fokus. Lagipun asik gagal je. Kitew ta salahkan cikgu, tapi kadangkala cikgu ajar tapi kitew ta faham. Na tanya malu. Takut cikgu marah lagi PENGEMIS HINA ni. Cikgu kitew ego, kitew ta akan menangis. Kitew keraskan hati untuk terima apa yang cikgu buat. Sebab kitew taw kitew umpama pengemis tegar yang mendesak diri untuk meminta 20sen pada seorang yang hebat macam cikgu. Kitew nak nagis, tapi kitew pikir balik. Untuk apa aku nak nagis. Cikgu kan dibayar gaji sama. Tapi cikgu tinggi la. Sebab cikgu hebat. Mak kitew kata harta bende tak bawa ke mati cikgu. Sebelum ALLAH tarik nyawa kitew, kitew nak pesan kat cikgu. janganlah kedekut ilmu dan berkira dengan pelajar yang diumpamakan PENGEMIS TEGAR macam kitew cikgu. Padahal penegmis tegar tu la yang lebih dikasihi ALLAH kerana teraniaya. Sekian.

No comments:

Post a Comment

terima kasih kerana meluangkan masa membaca dan meninggalkan komen.