September 2020 - Mieza S Mieza S: September 2020
Lirik Lagu 300 saat Bunga & Amzar

Lirik Lagu 300 saat Bunga & Amzar

Lirik Lagu 300 saat Bunga & Amzar

Aku tarik nafas pejamkan mata kenang yang indah,
5 minit sendu,
Aku tarik nafas pejamkan mata kenang yang lalu,
Tenang ku hirup nafas 300 saat,
So 300 lu,
300 saat ku mengenangkan mu.

Verse Bunga:
Setiap detik waktu
Dan di saat ku buntu
Yang bantu cuma kamu
Dan tak pernah jemu

Tiada yang lain
Kau yang satu
Seputih kain
Ku corak kau atur tu sudah tentu

Merata mencari di mata ku buta
Diberi segala tiada satu pun kau dusta
Demi masa kita dalam rugi
Jadi 300 saat ku sedar ku diuji

Pre Chorus:
Dan sepertinya
Kita mengalah
Bukan kerna menangkan siapa
Selagi ada, jaga
Selagi mana hidup kita bersama

Chorus:
Aku tarik nafas pejamkan mata kenang yang indah,
5 minit sendu,
Aku tarik nafas pejamkan mata kenang yang lalu,
Tenang ku hirup nafas 300 saat,
So 300 lu,
300 saat ku mengenangkan mu.

Verse Amzar:
Kita sadar ingin bersama
Tapi tak bisa apa apa
Terasa lengkap bila kita berdua
Terasa sedih bila engkau tiada

Di dekatmu
Walau seinci terasanya jauh
Dan bila berlakunya sesuatu
Lagi buat aku rindu padamu

Pre Chorus:
Dan sepertinya
Kita mengalah
Bukan kerna menangkan siapa
Selagi ada, jaga
Selagi mana hidup kita bersama

Chorus:
Aku tarik nafas pejamkan mata kenang yang indah,
5 minit sendu,
Aku tarik nafas pejamkan mata kenang yang lalu,
Tenang ku hirup nafas 300 saat,
So 300 lu,
300 saat ku mengenangkan mu.

Chorus:
Aku tarik nafas pejamkan mata kenang yang indah,
5 minit sendu,
Aku tarik nafas pejamkan mata kenang yang lalu,
Tenang ku hirup nafas 300 saat,
So 300 lu,
300 saat ku mengenangkan mu.
(2x)

Lirik Lagu Tanpa Rela Misha Omar

Lirik Lagu Tanpa Rela Misha Omar

 

Lirik Lagu Tanpa Rela Misha Omar

Saat engkau pergi
Dan tinggalkan cintaku
Terbiar hatiku
hanyut tak terpujuk

Semua terjadi atas kemahuanmu
Memadam hatiku dan
hadiahkanku sepi
Sayang tak pernah ku duga

Keegoan mu mematikan rasa
Cinta yang ku puja
Terhapus dimamah dusta
Tegarnya kau mengakhiri
Dan memilih dia

Hanya aku dan diriku
Sendirian didera waktu
Melara dihukum kecewa
Tanpa relaku

Semua terjadi atas kemahuanmu,
Memadam hatiku dan hadiahkanku.... sepi
Sayang tak pernah ku duga
Keegoanmu mematikan rasa

Cinta yang ku puja
Terhapus dimamah dusta
Tegarnya kau mengakhiri dan memilih dia
Hanya aku dan diri ku

Sendirian didera waktu
Melara dihukum kecewa
Tanpa relaku
Berakhir kisah duka antara kita
Hanya tuhan yang tahu segalanya

Sayang tak pernah ku duga
Keegoan mu mematikan rasa
Cinta yang ku puja
Terhapus dimamah dusta

Tegarnya kau mengakhiri
Dan memilih dia
Hanya aku dan diri ku
Sendirian didera waktu
Melara dihukum kecewa
Tanpa relaku

Stress dengan Resdung

Stress dengan Resdung

 

Stress dengan Resdung

dah beberapa hari hidung aku buat hal. aku ada resdung, sejak kecil. aku selalu imaginasi yang ada penyedut macam vakum yang akan menyedut lubang hidung aku, kemudian semua hingus - hingus yang memenuhi lorong hidung aku akan ditarik keluar. kemudian aku akan bebas. tapi itulah, itu hanya imaginasi kanak - kanak yang mahukan kebebasan.

entahla. bila nak baik resdung aku. penat. ke mana - mana sahaja kena pegang sapu tangan kalau makan kena ada tisu. sentiasa ada air yang mengalir. sentiasa kena letakkan kain dalam hidung. supaya tak keluar. mcam itu lah. hmm. kadang - kadang malu, tapi. aku buat tak tahu je korek - korek idung sebab taknak ada basah - basah hingus. tak selesa! 

sesiapa ada cadangan untuk selamatkan hidung aku? 

aku penat dah nak hadap. rasa macam nak tukar hidung dan cabut. 

aku tak boleh ter bersin lebih dari 3 kali. kalau tidak aku akan selsema teruk atau hidung tersumbat. ni sebab aku dah bersin lebih dari 3 kali, lepastu sampai berhari - hari. memang aku akan pening kepala apa semua. penatttt tolong aku :( macam nak mati dah rasa dia. 

Lirik Lagu Entah Apa Sarah Suhairi & Aepul Roza

Lirik Lagu Entah Apa Sarah Suhairi & Aepul Roza

 

Lirik Lagu Entah Apa Sarah Suhairi & Aepul Roza

Berikan aku waktu
Untuk aku ceritakan
Apa rasanya hati ini
Kau tinggalkan perlahan

Berikan aku raung
Untuk aku meluahkan
Rasa yang mendalam
Rasa yang takkan pernah kau faham…

Entah apa lagi harus ku cuba
Untuk memiliki seluruh hatimu
Seluruh cintamu
Entah bila

Akan aku temukan semua bahagia
Walau bukan dengan kamu
Walau perit harus ku lepaskan
Haruman ini melemparku pergi

Kembali pada bila
Ku cuba melepaskan semua
Entah apa lagi harus ku cuba
Untuk memiliki seluruh hatimu
Seluruh cintamu

Entah bila
Akan aku temukan semua bahagia
Walau bukan dengan kamu
Walau perit harus ku lepaskan

Berikan aku waktu
Untuk aku meluahkan
Apa rasanya hati ini
Yang kau bunuh perlahan

Lirik Lagu Semesta Syuhada

Lirik Lagu Semesta Syuhada

Lirik Lagu Semesta Syuhada
Sepi sendiri pendamkan duka
Dalam sembunyi memencilkan diri
Jiwa meronta luahkan rasa
Sarat amarah di sebalik resah

Tertulis di semesta
Walaupun apa yang berlaku
Ku kan tetap menunggumu
Aku perlukan cinta kamu

Tuk memadam bara yang membakar
Jiwa menusuk jantungku
Aku perlukan cinta kamu
Temani duniaku selalu

Untuk selama-lamanya
Tertulis di semesta
Walaupun apa yang berlaku
Ku kan tetap menunggu

Aku perlukan cinta kamu
Tuk memadam bara yang membakar
Jiwa menusuk jantungku
Aku perlukan cinta kamu

Temani duniaku selalu
Untuk selama-lamanya
Kau dan aku takkan terpisah oleh waktu
Biarku setia, biar kau merasa

Ku tanpamu bagaikan darah yang berhenti
Kasih sempurna hanyalah dengar namamu
Aku perlukan cinta kamu
Tuk memadam bara yang membakar

Jiwa menusuk jantungku
Aku perlukan cinta kamu
Temani duniaku selalu
Untuk selama-lamanya

Yang membakar jiwa menusuk jantungku
Temani duniaku selalu selama-lamanya

Besday Tasya di Genting Highlands

Besday Tasya di Genting Highlands

Besday Tasya di Genting Highlands

pada 22 ogos yang lepas, aku berpeluang ke genting highlands bersama tasya. menyambut hari lahirnya yang ke dua puluh empat. aku ke genting dengan menaiki bas yang bergerak dari terminal bas bersepadu dengan kadar rm10 sahaja untuk tiket pergi dan rm14 untuk tiket pulang. ini merupakan pengalaman pertama menaiki bas ke genting highlands. sebelum ni pernah ke sana dengan menaiki kereta (loya berpanjangan). aku tak jangka, aku 'sihat' sepanjang perjalanan ke sana tanpa ada gangguan rasa loya dan muntah. syukur tuhan jaga. 

entri ini tak ada apa yang menarik. cuma perkongsian gambar sahaja sebagai kenangan di masa akan datang. 

selamat ulang tahun tasya. semoga panjang umur kali ini diberkati dan lebih bahagia. semoga murah rezeki. semoga hubungan kita kekal sampai habis nyawa. terima kasih sudi ada dengan aku, untuk ulangtahun kali ini. 

sambut hari lahir disana tidak ada kek. cuma kami shopping bertiga! semoga lepas ni lagi jauh kita dapat travel ya bersama. 

Besday Tasya di Genting Highlands

Besday Tasya di Genting Highlands

Besday Tasya di Genting Highlands

Besday Tasya di Genting Highlands

Besday Tasya di Genting Highlands

Besday Tasya di Genting Highlands

Besday Tasya di Genting Highlands

Besday Tasya di Genting Highlands

Besday Tasya di Genting Highlands

Lirik Lagu Dendam Simpati Aiman Tino

Lirik Lagu Dendam Simpati Aiman Tino

 

Lirik Lagu Dendam Simpati Aiman Tino

Ku tahu aku mengerti
Ku sedar ku bukan mahu mu
Tapi Tuhan lebih mengetahui
Kita berdua disatu

Ku sedar dosaku yang lalu
Ku harap maafkan diriku
Moga perjalanan ni sampai ke destinasi
Untuk kita abadi kan bersama

Satu masa nanti
Janganlah sering diungkiti
Dan juga didendami
Tak sanggup aku diuji lagi

Kernamu ku sanggup pergi
Bukan mudahku untuk terima dugaan ni
Tak sanggup aku diundang duka lagi
Sungguh mudah bagimu

Melukai hatiku
Biarlah dendam menjadi simpati
Janganlah sering diungkiti
Dan juga didendami

Tak sanggup aku diuji lagi
Kernamu ku sanggup pergi
Bukan mudahku untuk terima dugaan ni
Tak sanggup aku diundang duka lagi

Sungguh mudah bagimu
Melukai hatiku
Biarlah dendam menjadi simpati