Bantu Atas Nama Kemanusiaan

Bantu Atas Nama Kemanusiaan


Bantu Atas Nama Kemanusiaan

"AKU RAYKINZOKU MERAYU TOLONG SHARE

Pandang wajah adik ni kejap, umur dia dah 2tahun, tapi hanya mampu terlantar, hati aku tersentuh pertama kali menatap wajah ini. Kes ni aku sendiri siasat dan sahkan. Aku mohon korang semua terutama yang selalu kutuk aku dan jadi Ustaz, Ulamak dan Agamawan Facebook tu, kau kutuklah aku, makilah aku tapi lepas tu kau derma lah Rm10 untuk adik ni

Bantu Atas Nama Kemanusiaan


Nama adik ni Muhammad Ziqry Aiman bin Edey Sherrey, menghidapi pelbagai penyakit seperti sakit saraf yang membawa kepada sawan, kulit menggelupas ,mulut sumbing ,asma, masalah mata serta makan susu menggunakan tiub. Memiliki kad OKU hampir setahun namun hanya pada bulan ini mendapat bantuan OKU.

Pendapatan bapanya sebagai pembantu tukang rumah sekadar Rm700 sebulan dan tidak menentu kadangkala sedikit daripada itu. Bantulah mereka dengan menyumbang Rm 10 ke akaun bapa adik ini Bank Simpanan Nasional- 0300741000178639 Edey Sherrey bin Ramli atau boleh hubungi Eddy di talian-0179670212. Juga boleh kunjungi keluarga ini di Alamat No 57 Kampung Repek 17070 Pasir Mas Kelantan.

Bagi mereka yang agak risau wang disalah guna, boleh juga Bank In ke akaun Wakil Admin Info RoadBlock Negeri Kelantan (IRDK) iaitu Abe Qlate di akaun CIMB 7610709981 yang memegang amanah untuk menguruskan bantuan kepada adik ini seperti lampin, susu, beg susu dan segala keperluan sanitasi. Nanti wakil IRDK akan ke rumah adik ini menyampaikan bantuan orang ramai. Tolong bantu terutama ketika kita dalam kesusahan, kerana bila kita membantu dalam kesusahan pada orang lain yang lebih susah rezeki akan datang kembali, aku alami sendiri."
-Raykinzoku-


Di petik dari KHK

Post a Comment

0 Comments