Sifoo dot com






Dah lama nak share benda ni tapi masa tak mengizinkan. Banyak benda nak kena settle. Sabtu yang lepas aku ada join program yang Sifoo dot com anjurkan. Ada 4 program. Aku pilih photoshop memandang kan illustrator dah penuh. Tak sangka juga sebab program yang penganjur anjurkan tu sangat bagus. Rata rata yang datang tu semua nya memberi komen positif. Untuk orang yang macam aku zero level dalam bidang photoshop ni memang aku rasa tak sia sia aku join.



Walaupun aku cuma belajar asas tapi tu dah cukup untuk aku belajar banyak benda. Selama ni kalau aku bukak PS secara zahirnya aku cuma mampu tengok tanpa buat apa apa . Sebab aku tak tahu nak mula dari mana. Atau nak menggunakan macam mana hatta memasukkan sebarang gambar pun. Alhamdulillah, aku dah pandai sikit. Cuma perlu berlatih lebih lagi untuk jadi terror :')


Jadi aku rasa tu je kod yang aku nak kongsi untuk enrti kali ini. Serba ringkas dan padat. Insyaallah. 


** ELERT !! hadiah GA aku masih belum pos. Jangan risau aku bukan penipu. Aku menghadapi sedikit masalah. Barang korang akan sampai. Tapi akan mengambil sedikit masa untuk aku selesaikan semuanya. Maaf ye. Aku menghilang bukan sebab aku lari tapi sebab internet quota aku habis. hahahha. Benda normal bila dah akhir2 bulan macam ni kan. 





Post a Comment

2 Comments

  1. seronok nya dapt masuk kelas asas..

    saya asas pun belajar sndri je.. huhu

    ReplyDelete
  2. @Qarr Jalil Okay la tu, dapat jugak belajar sendiri. sy ni dah cuba banyak kali tapi mampu bukak and tengok je. tak mampu nak buat pape lagi. hahaha. tu yang pergi kelas. :)

    ReplyDelete

terima kasih kerana meluangkan masa membaca dan meninggalkan komen.