SUBHANALLAH!!! Dua Sempadan Air Tidak Bercampur - Mieza S Mieza S: SUBHANALLAH!!! Dua Sempadan Air Tidak Bercampur

SUBHANALLAH!!! Dua Sempadan Air Tidak Bercampur

July 07, 2012
aku nak kongsi sikit apa yang aku jumpa tadi time tengah lepak-2 kat blog sorang brother ni. harap nya akan menjadi ikhtibar pada kita semua bahawasanya kita adalah makhluk ALLAH, DIA yang berkuasa menjadi kan tiap-2 sesuatu untuk membuktikan kekuasaan NYA~


“Dan Dialah Tuhan yang telah mengalirkan dua laut berdampingan, yang satu tawar lagi memuskan dahaga, dan yang satu lagi masin lagi pahit, serta ia menjadikan antara kedua-dua laut itu sempadan dan sekatan yang menyekat percampuran kedua-duanya” Surah Al-Furqan ayat 51.
Cuba anda lihat di bawah ini, ternyata benarlah ayat di dalam Al-Quran, Air sungai dan Air Laut tidak bercampur dan anda boleh melihatnya dengan jelas:



” Ia biarkan air dua laut mengalir, sedang kedua-duanya pula bertemu; Diantara kedua-duanya ada penyekat yang memisahkannya, masing-masing tidak melampaui sempadannya ; Maka yang mana satu di antara nikmat-nikmat Tuhan kamu, Yang kamu hendak dustakan?” Surah Ar-Rahman ayat 19-21.
Ayat di atas bercerita mengenai Dua Laut yang tidak bercampur airnya iaitu melalui Selat Gibraltar dan Samudra Atlantik di Lautan Mediteranian.  Cuba lihat gambar di bawah ini:



Berdasarkan ayat di atas, maka benarlah janji Allah bahawa wujudnya dua sungai yang akan terdapat dua rasa, dua warna yang akan dipertemukan dan masing-masing tidak mempengaruhi sifat dan kejadian di antara satu dan yang satu lagi. Subhanallah!!!

sesungguhnya kita hanyalah makhluk ALLAH yang masih lagi kurang ilmunya. masih banyak lagi bukti-2 kekuasaan ALLAH yang masih tidak kita ketahui. 


No comments:

Post a Comment

terima kasih kerana meluangkan masa membaca dan meninggalkan komen.