ujian ALLAH - Mieza S Mieza S: ujian ALLAH

ujian ALLAH

May 23, 2012

FROM : BUDAK TAK SEMPURNA

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM,, 
"Sesungguhnya kami milik Allah dan kepadaNya kami akan kembali, Ya Allah, Berikanlah ganjaran kepadaku di atas musibah yang menimpaku dan gantikanlah untukku sesuatu yang lebih baik darinya."


ALHAMDULILLAH, harini paper terakhir. aku dapat jawab walaupun aku yakin dengan sepenuh perasaan jiwa raga bahawa jawapan tu memang confident gilew salah -..-' . semalam aku call abang izzul, anak kesayangan puan sri hawa :) . aku mengadu dengan dia. bahawasanya aku, aku wanita lemah yang mampu mengalirkan air mata saat ALLAH SWT menguji dengan secebis ujian. aku tahu aku tak bersalah. atas dasar ALLAH itu hanya ingin menguji iman para hamba nya maka dia hadiahkan aku dengan secebis ujian.

sekali lagi, ALHAMDULILLAH. kerana DIA mengambil berat hamba nya ini yang terkadang melupakan NYA saat diri terbuai dengan keindahan palsu dunia. DIA pencinta paling setia. :) betapa kadang-2 rasa malu dengan diri sendiri. sebab cinta nya tak pernah dibalas.

air mata aku mengalir saat menulis tinta. maaf, aku bukan sengaja mencipta. sudah lama tertahan di tubir mata. aku biarkan ia mengalir agar bebas. betapa kadang-2 saat kita ditimpa ujian baru mula mengingatinya. sesungguhnya aku menyesal.

YA ALLAH, jauhkan aku dari sebarang perasaan yang pernah hadir dalam jiwa ini YA ALLAH, aku tidak mampu menanggung perasaan ini. YA ALLAH aku manusia biasa yang tak pernah lari dari sebarang PERASAAN, tapi kali ini aku betul-2 rasa terseksa. dia tinggalkan aku kerana kenangan. maafkan aku kakak. tapi aku betul-2 rasa tersentuh dengan kata-2 engkaw. betapa aku terlalu merindui kenangan kita. dan sekarang kaw tinggalkan aku kerana apa? saat lelaki itu tinggalkan aku. adakah kalian bersama kembali?

alhamdulillah. walaupun aku dikhianati tapi sesungguhnya tak akan aku mencipta dendam. dendam itu mampu memakan diri. aku belajar untuk tidak berdendam,. kerana ALLAH sentiasa ada saat aku merasa sebuah kehilangan.

sila lihat tepi >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
anda nampak lelaki itu? ye. aku pernah kata aku suka dia. *oke tak segan nak cakap yang aku suka dia. dan aku tak pernah kesah kalau suka aku tak berbalas. aku rela. :) dan itu yang aku nak.

"Aku slalu igt ulang ckp dye .. Boleyyyy .. Ouh yeah .. Hehe .. Tp skang da xde agy mcm dulu .. Hmmmmm"

kaw pon jangan risaw. betapa kalau aku berubah. aku tetap aku. dan aku tak mungkin akan menjadi orang lain. apa yang kaw perlu taw aku selalu doakan orang-2 yang aku pernah sayang mencipta kebahagian dengan insan yang dicintai. :) . aku kuad. aku gagah melawan rasa air mata biarpun kaw lambat JUJUR. hak kaw, diri kaw untuk mencintai siapa yang kaw suka.

aku cuma aku yang kadang kala diri nya mempersoal takdir atas kejadian. tak pernah aku memberontak untuk mencuri hati sesiapa. aku cuma rasa teraniaya. maaf, bukan salah kaw. semua terjadi atas kesalahan diri aku sendiri. aku puas. air mata aku dah keluar semuanya semalam walaupun time aku jawab kertas periksa aku menangis lagi.

perlu kaw tahu, air mata yang mengalir ni bukan kerana tidak mendapat kasih. tapi kerana aku rasa dikhianati atas persahabatan yang tercipta. demi ALLAH. aku terlalu mencintai nilai persahatan yang sebenar. bukan persahabatan yang terlalu banyak propa. tapi luhur nya hati dalam bersahabat. maaf, aku wanita tak sempurna.

selayaknya aku dikhianati, dan tak pernah lupa untuk aku mengucapkan terima kasih atas persahabatan itu. salam~ 

2 comments:

terima kasih kerana meluangkan masa membaca dan meninggalkan komen.