Produk GKB Membantu Proses Penghadaman Perut dan Usus


assalamualaikum korang. 

korang pernah tak alami sakit perut seperti kembung perut? lepastu mula lah asyik membuang angin je. ada sesetengah angin yang keluar tu berbau. tahu tak apa puncanya? boleh jadi ia datang dari usus yang tidak sihat. sekaligus boleh juga jadi penyebab kanser usus. sebab itulah pentingnya dalam menjaga kesihatan perut dan usus. selalunya orang jarang nak ambil kisah tentang sakit perut sebab sakit perut selalunya akan hilang selepas disapu minyak. tapi makin dibiar akan menambahkan kesan lain yang korang sendiri tak perasan. 

yela sekarang tekanan kerja makin banyak, sayur pun jarang makan kan? bersenam lagi lah tak pernah (aku lah tu) menyebabkan kita ni tiba - tiba je ada masalah kesihatan. sebab tu lah pentingnya penambahan probiotik bagi membantu menyekalkan kesihatan, meningkatkan fungsi penghadaman dan meningkatkan sistem imun.

dikesempatan ini, aku nak kongsikan produk yang baik dalam membantu proses penghadaman perut dan usus untuk korang sama - sama menjaga perut dan usus. 


5 Produk Meningkatkan Proses Penghadaman Secara Menyeluruh Untuk Usus


produk yang ingin aku kongsikan ialah produk dari penjenamaan GKB. bunyi macam pelik dan tak biasa dengar kan? jangan risau sebab produk keluaran GKB telah diperakui dengan beberapa sijil antaranya sijil GMP, ISO22000, HACCP, HALAL dan beberapa sijil lain untuk memastikan jaminan keselamatan, kualiti dan standard piawaian pembuatan produk berada pada tahap tertinggi. 

bakteria yang digunakan oleh syarikat GKB dalam produk mereka dapat meningkatkan fungsi fisiologi, mengekalkan fungsi saluran pencernaan dan meningkatkan bioflora usus. 

Kelebihan Produk GKB

produk ini dihasilkan dengan teknologi paten lapisan perlindung pelbagai antioksidan dalam bentuk granul. GKB satu - satunya syarikat suplemen kesihatan yang mempunyai empat lapisan pelindung untuk probiotiknya untuk memastikan probiotik berjaya sampai ke usus dengan kadar yang tinggi. ia juga dapat membantu mengurangkan risiko tercekik. sangat sesuai dimakan terus atau dicampurkan dengan minuman. 

GKB Lactobacillus Plantarum GKM3


mengandungi lactobacillus plantarum

Kelebihan GKB Lactobacillus Plantarum GKM3

  • menyerap lemak dalam badan, asid urik dan lipid darah (kolekstrol, trigliserida)
  • membantu kurangkan penyerapan kalori
  • membantu kurangkan berat badan
  • meningkatkan tenaga
  • mrmbantu sistem penghadaman
  • menjadikan badan lebih langsing
  • meningkatkan kelembapan kulit 
  • mengurangkan kerosakan kulit oleh ultraviolet
dah beberapa minggu aku amalkan GKB Lactobacillus Plantarun GKM3. selalu dekat ofis aku selalu mengantuk. kadang - kadang rasa lemau sangat. sejak makan GKB Lactobacillus Plantarun GKM3 rasa bertenaga sikit. aku makan sebiji sebelum pergi kerja. 

bulan puasa ni, aku makan waktu sahur. dah tak risau kalau lemau. hehehe. selain tu kulit rasa lembab dan tak kering walau dalam penghawa dingin sepanjang hari.


GKB G-Pro Gold



mengandungi 10 jenis probiotik dan 2 jenis prebiotik. setiap kapsul vegetarian mengandungi 80 bilion jumlah bakteria probiotik hidup yang boleh meningkatkan flora usus. 

Kelebihan GKB G-Pro Gold

  • memperbaiki usus
  • sesuai untuk orang yang mengalami masalah sindrom iritasi usus, cirit birit teruk dan sembelit
  • meningkatkan pH dan rembesan usus
  • mengurangkan kemandirian bakteria patogen
  • meningkatkan fungsi penghalang usus
  • mengurangkan keradangan usus
aku tunjukkan produk GKB G-Pro Gold dekat adik aku yang perempuan. terus dia mintak. katanya dia dah lama alami sembelit. kalau duduk dalam toilet lama betul. dia kata susah nak keluar benda tu. banyak buang masa dalam toilet. kesian dia. sejak makan produk ni, adik aku cakap sembelit dia dah berkurang. kalau makan banyak senang je membuang.


GKB Lactobacillus Rhannosus Plus



mengandungi probiotik lacobacillus

Kelebihan GKB Lactobacillus Rhannosus Plus

  • mencegah penyakit usus bocor
  • mengurangkan masalah kulit kering
  • mengurangkan sensitiviti kulit
  • mencegah jangkitan alat kelamin wanita
  • meningkatkan imuniti
produk ini sangat sesuai terutamanya untuk wanita. aku suka dengan teksturnya yang senang dan mudah dimakan. ia perlu makan selepas makan. jadi aku akan bawa 1 sacket ke pejabat. selepas aku bersarapan aku akan terus makan produk ni. sangat sesuai dibawa kemana - mana kerana saiznya yang kecil. 

boleh dimakan dengan cara bancuh ke atau terus dimakan begitu sahaja. rasanya juga sedap seperti buah peach + biskut manis. kalau malas nak bancuh dalam air, terus je makan. lepastu minum lah dengan air kosong. 

GKB Probio+



mengandungi 5 jenis bakteria probiotik yang berfungsi aktif serta 4 jenis prebiotik yang membantu pencernaan dan kurangkan sembelit serta cirit birit.

Kelebihan GKB Probio+

  • memberi perlindungan kepada saluran usus
  • membantu penceranaan dan penyerapan nutrien daripada makanan
  • mengekalkan keseimbangan mikroflora usus
  • meningkatkan imuniti
setiap sachet mengandungi 20 bilion jumlah bakteria probiotik hidup. sangat sesuai untuk penjagaan harian usus. kalau korang kerap sebelit ringan dan senak perut, amatlah digalakkan untuk amalkan GKB Probio+.

yang ini pun aku bagi pada adik perempuan aku untuk penjagaan perut dan usus memandangkan dia alami sembelit yang agak kerap sebelum ini. sekarang adik aku dah kurang merungut. perut dah jarang sakit dan masuk angin walaupun makan banyak. 


GKB Probizymes



mengandungi probiotik, prebiotik, enzim karbohidrat, enzim protein, dan enzim lemak. 

Kelebihan GKB Probizymes

  • menangani masalah kembung perut berpanjangan 
  • mengelakkan sakit perut akibat gastrik
  • mengurangkan simptom asid gastrik dengan berkesan

produk ni memang sangat sesuai untuk adik aku. aku ada adik yang sejak dulu suka sangat alami gastrik; adik lelaki aku (dah besar tapi malas makan dan makan tak ikut masa). masalah dia ialah dia suka tangguhkan makan menyebabkan selalu sangat gastrik. jenis tak jaga makan itulah. pernah juga masuk hospital sebab kan hal ini. 

aku syorkan dia makan produk GKB Probizymes untuk menguruskan perut dia dari alami gastrik berulang kali. alhamdulillah dah jarang sakit perut atau kembung perut walaupun makan terlambat sikit.



Produk GKB Meningkatkan Kesihatan Usus dan Perut Secara Berkesan

korang kena tahu yang semakin tinggi kadar bakteria probiotik dalam saluran usus manusia, semakin kurang toksin didalam usus menjadikan usus akan lebih kuat. kebanyakkan pengguna GKB mengakui keberkesanan produk ini dalam membantu penghadaman. untuk kekalkan gaya hidup sihat, pilihlah GKB dan amalkan didalam kehidupan seharian. 

produk GKB boleh dibeli secara atas talian atau di semua cawangan Farmasi besar di Malaysia, termasuk Alpro Pharmacy.


GKB Official Selling Platform:
All major pharmacies in Malaysia, including
Central: Alpro Pharmacy, M CARE Pharmacy, Leo Pharmacy         
Melaka: Alpro Pharmacy, Farmasi Big Tree, Farmasi Limbongan, Farmasi Tanjung Minyak        
Penang: Alpro Pharmacy, MEDS & VITS Pharmacy, Pure Pharmacy, NuCare Pharmacy, Bliss Pharmacy, Guan Pharmacy, Island Retail Pharmacy        
Perak: Alpro Pharmacy, HTM Pharmacy        
East Coast: Alpro Pharmacy, Lau & Tan Pharmacy, Farmasi Nazen, Farmasi Ehsan         
Southern: Alpro Pharmacy, The One Pharmacy, You Pharmacy, AcePro Pharmacy        
Sabah: Alpro Pharmacy, LifePlus Pharmacy, Pearl Pharmacy        
Sarawak: Alpro Pharmacy, Trinity Pharmacy, Hometown Pharmacy, Mana Pharmacy

For latest list of pharmacies, please see https://www.mygkb.com/Article/Detail/1188 


Jom tonton video dibawah




info lanjut GKB Bio International Sdn Bhd
Laman web - www.mygkb.com 
Facebook - www.facebook.com/mygkb 
Instagram - www.instagram.com/mygkb 
Tiktok - www.tiktok.com/@gkbmsia
RED ID: 1318211221 (GKB 集康宝)
YouTube: https://www.youtube.com/@mygkb01

Post a Comment

0 Comments