January 2021 - Mieza S Mieza S: January 2021
Lirik Lagu Janji Manis Kugiran Masdo

Lirik Lagu Janji Manis Kugiran Masdo

Lirik Lagu Janji Manis Kugiran Masdo

Masa mula baru bercinta
Mulut manis macam gula
Gunung tinggi sanggu didaki
Lautan api sanggup direnangi

Tapi bila dah kenal lama
Baru terlihat perangai sebenar
Habis madu sepah dibuang

Janji manis tinggal kenangan

Benar kata orang dahulu
Kasih jangan keterlaluan
Sayang biarlah sederhana
Takut nanti engkau merana

Benar kata orang dahulu
Kasih jangan keterlaluan
Sayang biarlah sederhana
Takut nanti engkau merana

Lirik Lagu Kesempatan Bagimu Adira Suhaimi

Lirik Lagu Kesempatan Bagimu Adira Suhaimi

Lirik Lagu Kesempatan Bagimu Adira Suhaimi

Apakah cinta bagimu
Hanyalah satu permainan
Air mata mengalir lesu
Hanya dendam yang tertanam

Usah coba ungkapkan cinta
Walaupun kini telah kau sedar
Masihkah ada kesempatan untuk kita berdua
Kembali bersama menuju bahagia

Masihkah perlu ada ruang
di hati buat dirimu
Yang dulu pernah
menyakiti cinta ini

Tersimpan dilubuk hati
Semua kata yang kau dustakan
Kecewa dirundung sepi
Tidak tertanggung bebanan

Usah coba ungkapkan cinta
Walaupun kini telah kau sedar
Masihkah ada kesempatan untuk kita berdua
Kembali bersama menuju bahagia

Masihkah perlu ada ruang
di hati buat dirimu
Yang dulu pernah
menyakiti cinta ini

Jika cinta ini telah direstui
Ku harap ia cinta sejati
Hanya pada Tuhan ku serah kan jiwa
Dialah penentu arahnya cinta kita

Masihkah ada kesempatan untuk kita berdua
Kembali bersama menuju bahagia
Masihkah perlu ada ruang di hati buat dirimu
Yang dulu pernah menyakiti cinta ini

Apakah cinta bagimu
Hanyalah satu permainan
Air mata mengalir lesu
Hanya dendam yang tertanam

Lirik Lagu Halusinasi Syamel

Lirik Lagu Halusinasi Syamel

Lirik Lagu Halusinasi Syamel

Tak ku mengenal lagi arus waktu ini
Tak ku melihat lagi sinar janji mimpi
Aku terkubur dengan genggaman manismu
Yang mengkaburkan hasratku

Lemas…lemas ku dalam tangisan ini
Tenggelam ku hanyut
Di dasar kedung pilu
Lenyap ditelan sembilu

Lepas…lepaskanlah jiwa yang terkunci
Bebaskanlah hati yang telah lama digari
Lemas dalam halusinasimu
Takkan aku berhenti rawat luka ini

Takkan aku berpaling serahkanmu hati
Aku terkubur dengan genggaman manismu
Yang mengkaburkan hasratku

Lemas…lemas ku dalam tangisan ini
Tenggelam ku hanyut
Di dasar kedung pilu
Lenyap ditelan sembilu

Lepas…lepaskanlah jiwa yang terkunci
Bebaskanlah hati yang telah lama digari
Lemas
Aku sesal memburu lakaran janjimu
Biarku sendiri lepaskanlah pergi

Lemas…lemas ku dalam tangisan ini
Tenggelam ku hanyut
Di dasar kedung pilu
Lenyap ditelan sembilu

Lepas…lepaskanlah jiwa yang terkunci
Bebaskanlah hati yang telah lama digari
Lemas dalam halusinasimu

Lirik Lagu Sekali Lagi – Siti Nordiana & Nubhan

Lirik Lagu Sekali Lagi – Siti Nordiana & Nubhan

Lirik Lagu Sekali Lagi – Siti Nordiana & Nubhan

Di saat ku tak bisa
Di waktu bagai tidak berpihak
Apakah harus air mata
Kau katakan padaku kasih

Mana bintangmu yang hilang
Biarkan aku gantikan ia
Agar meneman harimu
Mengindahkan langit dulu

Atau inikah hujung jalannya?
Terluka sekali lagi dan terluka
Bagaimana nanti kita
Di saat engkau mencoba

Di saat ku pun sama
Diwaktu bagai tidak berpihak
Apakah harus untuk kita
Kau katakan padaku kasih

Mana bintangmu yang hilang
Biarkan aku gantikan ia
Agar meneman harimu
Mengindahkan langit dulu

Atau inikah hujung jalannya?
Kau katakan padaku kasih
Mana bintangmu yang hilang
Biarkan aku gantikan ia

Agar meneman harimu
Mengindahkan langit dulu
Atau inikah hujung jalannya?
Agar meneman harimu
Mengindahkan langit dulu
Atau inikah hujung jalannya?
Atau inikah hujung jalannya?

Lirik Lagu Tentu Zizi Kirana

Lirik Lagu Tentu Zizi Kirana

Lirik Lagu Tentu Zizi Kirana

Kadang ku senyum
Senyum melihat kamu
Kadang ku tak menentu
Senyum ku tak bertentu

Kadang tak senyum
Lihat masa berlalu
Perkara yang berlaku
Keadaan celaru

Tahu tapi tak putus asa
Jatuh bangkit walau ku susah
Pejam mata mula semula
Hati resah ya sementara
Harap pulih jua ya ya

Kadang ku senyum
Senyum melihat kamu
Kadang ku tak menentu
Senyum ku tak bertentu

Kadang ku senyum
Senyum melihat kamu
Kadang ku tak menentu
Senyum ku tak bertentu

Tak biasa dengan keadaan dunia
Dalam keadaan semasa
Apa yang ku lihat di massa

Banyak yang berubah
Jadi sumpah tak ku sangka
Nasib ku mula berubah
Namun semua dah dijangka

Aku mulakan langkah
Aku tetapkan arah
Biar ku melangkah
Seperti dulu kala

Kembalikan dunia ku yang dulu
Yang tak diganggu
Dunia yang ku rindu
Ku harungi waktu

Kadang ku senyum (Senyum)
Senyum melihat kamu (Melihat kamu)
Kadang ku tak menentu (Tak menentu)
Senyum ku tak bertentu (Tak bertentu)

Lirik Lagu Pasrah Damia dan Harry Khalifah

Lirik Lagu Pasrah Damia dan Harry Khalifah

Lirik Lagu Pasrah Damia dan Harry Khalifah

Berapa lama harusku menderita 
Sedangkan engkau disirami bahagia 
Sukarnya untukmu setia padaku 
 Mudahnya engkau melupakan semua 

Semua janji waktu kita bersama 
Tibalah masanya aku mengalah 
 Puisi indah kini tinggal kenangan 
Ikatan cinta yang penuh kedukaan 

Sayunya hatiku melepaskanmu 
 Berat bagiku untuk melupakanmu 
Apakan daya takkanku nak merayu 
Inilah masanya ku nokhtahkan nya 

 Aku berserah 
Jika ditakdir untuk tidak bersama 
Kerana ku mahu dirimu bahagia 
Bersama dirinya Dan aku pasrah 

Jika diriku untuk tidak bahagia 
Pergilah kau sayangku 
Pergilah kau kasihku bersamanya

Lirik Lagu Seperti Dulu Awis Spin & Khalis

Lirik Lagu Seperti Dulu Awis Spin & Khalis

 

Lirik Lagu Seperti Dulu Awis Spin & Khalis

Andainya aku bisa mengulangkan waktu
Inginku memelukmu seperti yang dulu
Ku tahu kau ada disini selalu bersamaku
Menyatukan rasa seperti dulu

Andai diizin waktu pintaku mahu kucupmu
Betapaku merindumu tak bisa ku gambarkan
Ku tahu kau ada disini selalu bersamaku
Menyatukan rasa seperti dulu

Satukan…rasakan
Ubatkan rasa rindu
Nyanyikan…luahkan
Yang kau satu tiada ganti

Lagumu…suaramu
Hanya satu tiada ganti
Ubatkanlah rasa rindu
di hatiku

Dua suara ku satukan
buat kamu
Leburkanlah luahkan
rasa rindu di hatiku

Satukan…rasakan
Ubatkan rasa rindu
Nyanyikan…luahkan
Yang kau satu tiada ganti


Satukan…rasakan
Ubatkan rasa rindu
Nyanyikan…luahkan
Yang kau satu tiada ganti

Lagumu…suaramu
Hanya satu tiada ganti
Ubatkanlah rasa rindu
di hatiku

Andainya aku bisa mengulangkan waktu
Inginku memelukmu seperti yang dulu
Ku tahu kau ada disini selalu bersamaku
Menyatukan rasa seperti dulu

Seperti dulu…

Lirik Lagu Mimpi Haqiem Rusli

Lirik Lagu Mimpi Haqiem Rusli

Lirik Lagu Mimpi Haqiem Rusli

Di saat aku pejamkan mata
Ku cuba bayangkan raut wajah mu
Doa ku agar kau hadir di dalam mimpi
Menemani aku

Mimpi yang indah kau bersama ku
Mimpi yang ngeri kau bersama dengannya
Dan jangan dikau hampiri dia
Dia pasti membawa kau pergi

Dia... dia...
Mengapa dia...

Semalaman ku diburu mimpi
Mimpi ngeri yang menghiris hatiku
Tapi ku tahu jauh dalam sudut hati mu
Kau tak kan tinggalkan ku

Mimpi yang indah kau bersama ku
Mimpi yang ngeri kau bersama dengannya
Dan jangan dikau hampiri dia
Dia pasti membawa kau pergi

Oooooo... Yeayy...
Ooo... Ku dibuai mimpi…



Lirik Lagu Sebuah Jiwa Mucien

Lirik Lagu Sebuah Jiwa Mucien

 
Lirik Lagu Sebuah Jiwa Mucien

Kunyanyikan lagu ini
Agar terbuka isi hati
Untuk kita meniti
Perjalananku bersamamu

Tak kurancang alirannya
Membuat kita selalu bersama
Kamu segala denganku
Aku tak pernah tanpa dirimu

Hati ini tidak tertahan
Tidak terbanding intan dan permata
Semua ini yang kita fahami
Takkan ada saling membebani

Cinta bukan sekadar kata
Bukan pula sekadar rasa
Seandainya ku meminta
Inginku pinta sebuah jiwa

Di pinggir penantianku
Ku hayati erti cintamu
Perlu kau ingat
Hati ini hanya untuk kita berdua

Hati ini tidak tertahan
Tidak terbanding intan dan permata
Semua ini yang kita fahami
Takkan ada saling membebani

Cinta bukan sekadar kata
Bukan pula sekadar rasa
Seandainya ku meminta
Inginku pinta sebuah jiwa

Di pinggir penantianku
Ku hayati erti cintamu
Perlu kau ingat
Hati ini hanya untuk kita berdua

Untuk kita berdua...
Untuk kita berdua...

Lirik Lagu  Chikadun Floor 88

Lirik Lagu Chikadun Floor 88

 
Lirik Lagu  Chikadun Floor 88

Anak Pak Pandir
Dia pulang balik rumah
Dia sangat rajin cita-cita jadi profesor
Duk belakang rumah dengan kawan-kawan dia

Pergi ke bulan bukan pakai roket NASA
Lain di ajar lain pulak yang dia bawa
Salah sendiri cikgu pula yang ditampar
Dulu mata satu kini jadi mata tiga

Kau yang jadi hantu lain pula yang te te tu la la lar.
Zaman aku getah paip tali pinggang
Zaman kamu surat layang duit terbang
Ada kata ikut kawan itu confirm perangai syaitan

Pilih bukan bukan duduk Tanjung Rambutan
Tan tan tut eh keladi we we
Kau dah tersedut confirm melayang kepala
Hisap rokok eh tembakau Cina

Salah kome orang yang lain pun kena
Ikan kekek eh mak iloi iloi
Baru kau terpekik padan muka kau terkantoi
Jentik-jentik mandi dalam Kolam

Ingat adik-adik jangan buat macam macam
Kap kun kap masuk pintu keluar tingkap
Zaman aku getah paip tali pinggang
Zaman kamu surat layang duit terbang

Ada kata ikut kawan itu confirm perangai syaitan
Pilih bukan bukan duduk Tanjung Rambutan
Tan tan tut eh keladi we we
kau dah tersedut confirm melayang kepala

Hisap rokok eh tembakau Cina
Salah kome orang yang lain pun kena
Ikan kekek eh mak iloi iloi
Baru kau terpekik padan muka kau terkantoi

Jentik-jentik mandi dalam Kolam
Ingat adik-adik jangan buat macam macam
kap kun kap masuk pintu keluar tingkap

Lirik Lagu Teman Iman Troye

Lirik Lagu Teman Iman Troye

 
Lirik Lagu Teman Iman Troye

Rama-rama hinggap di bunga taman
Langitan biru ditakluk awan
Senangnya bila berdua-duaan
Saat berjauh rindu-rinduan

Mudah-mudahan ku dipertemukan
Dengan si dia yang kuidamkan
Kini aku kesunyi-sepian
Berbantal panjang sebagai teman

Oh cinta yang indah mekar
Kini gugur bila dibiar
Ku tertanya-tanya mengapa hanya sementara
Aku pilih pilih lagi

Pilih pilih hati
Puas ku mencari
Bergilir-gilir ganti
Gilir-gilir janji

Yang dimungkiri
Ku pilih pilih lagi
Pilih pilih hati
Puas ku mencari

Dan jika kau berkenan
Jadikan ku teman (teman teman teman)
Berteman dan meneman
Bukan sekadar kawan (teman teman teman)

Ku timang-menimang dalam fikiran
Haruskah ku terus mengimpikan
Adakah kita 'kan berkekalan
Mungkinkah kita tak sehaluan

Oh cinta yang indah mekar
Kini gugur bila dibiar
Ku tertanya-tanya mengapa hanya sementara
Aku pilih pilih lagi

Pilih pilih hati
Puas ku mencari
Bergilir-gilir ganti
Gilir-gilir janji

Yang dimungkiri
Ku pilih pilih lagi
Pilih pilih hati
Puas ku mencari

Dan jika kau berkenan
Jadikan ku teman (teman teman teman)
Berteman dan meneman
Bukan sekadar kawan (teman teman teman)

Huu, ku kepikiran
Aku pilih pilih lagi
Pilih pilih hati
Puas ku mencari

Bergilir-gilir ganti
Gilir-gilir janji
Yang dimungkiri
Ku pilih pilih lagi

Pilih pilih hati
Puas ku mencari
Dan jika kau berkenan
Jadikan ku teman (teman teman teman)

Dan jika kau berkenan
jadikan ku teman mu dan bukan
Bukan sekadar kawan
Oh bukan
Bukan sekadar kawan