Episod 9 : Riang Tirana (BoyKL)

Episod 9 : Riang Tirana

Episod 9 : Riang Tirana

" excuse me!".

aku menoleh.

" hi. can you show me how to get to the airport from here?".

erk.

"oh, sorry! im john. john herrick. you?".

"K. just K!". mataku sekadar memandang sahaja john di hadapan. kacak!

hatiku mula berkocak seribu. john berdiri di depanku dan kami berbual-bual seketika.

“Kenapa duduk seorang, kena tinggal dengan perempuan?”. berkerut aku memandangnya. john tersenyum. barangkali dia tahu aku terkejut.

“erm, just hang around. jalan-jalan, tengok orang.” ujarku teragak-agak.

“tengok orang ? you mean cruising ? ”. aku pantas menggeleng.

“well, ermm... not really. i’m waiting for my pet brother actually. he's meeting someone at the empress. old friends. while that, i walk around. no cruising.” jelasku.

“oohh… ok. so u're alone now huh ?”. aku angguk.

"wanna go for a drink?". eh, ke lain plak nawaitu si john ni. tadi tanya direction.

"err... sure, y not." aku tak pasti kuasa apa yg membuatkan aku pantas sahaja menerima pelawaan john. kami berjalan ke deretan cafe berhampiran...

“you're working?”. aku geleng.

“study. graphic. "

"graphic huh. cool!". john mengusap-ngusap bahuku. lembut. aku kaget.

“so what about you ? you're working here orr…”.

“well, nope. i’m on holiday now for bout two weeks. i’m working in chemical industry in germany.”

“you're enggineer ?”. john tergelak kecil.

"well, sort of... ".

"so u local eh? where u live?".

"kl. im from kuala lumpur. first time here."

"i see...".

"wanna go to my place?". terkedu mendengar john membuat tawaran. anak matanya tajam merenung ke arahku. ada rona ghairah meresap tiba-tiba. aku segera mengelak dari bertentang mata dengannya. ah, dia gay ? atau biseksual mungkin. atau sekadar... ah!

teringat kata-kata seorang temanku dulu, "ini kl la beb. siapa-siapa pun boleh dilabelkan gay. asal nampak kacak sedikit dan pandai bergaya, belum tentu dapat dijangka seleranya. lelaki? ah, sapu aja bila dah depan mata!"

karut?

kenyataan beb!

suka atau tidak kita tidak dapat menafikan hakikat yang berlaku. di mana-mana sahaja sekarang golongan minoriti ini kian menampakkan diri. malah sudah ada di kalangan mereka yang tanpa segan silu mengakui yang diri mereka gay.

gay! gay! gay!

sesiapa pun tidak perlu dipersalahkan. gay tidak pernah menyusahkan sesiapa. apatah lagi membuatkan kacau merata-rata. mungkin naluri gay berbeza namun gay juga manusia. mungkin benar kata sesetengah orang, hidup di kota adakalanya membuatkan diri kita hanyut. kota juga bisa menjadikan kita angkuh dengan kehebatannya.

K, dan kamu juga tidak terkecuali. kau juga sebahagian darinya.

kesal ?

entahlah. yang aku tahu, aku tak pernah kacau hidup orang lain.

“hey, you there?”. aku tersentak. kulihat john seakan resah memandangku.

"oh, sorry. where are we just now ?”. aku kembali bertanya seolah-olah terlupa dengan soalan si john tadi.

“i’m asking you sweety. wanna go to place? am all alone!”. john cuba mengulang kembali pertanyaannya. kali ini lebih bernada menggoda.

gila!

aku berkira-kira seketika. sebetulnya aku dapat mengagak apa yg dimahukan john. ah, sukar sebenarnya untuk aku menepis perasaan berahiku melihat lelaki sekacaknya. bisakah aku menyerah ? ayuh, K! lakukan saja! jerit hati kecilku. aku tunduk. perasaan serba-salah segera menerjah fikiranku.

namun desakan nafsu lebih kuat. ternyata aku tewas.

"breepp! breeepp...!", bunyi sms handphoneku.

"K, di mana? abg wait u kat depan entrance now."

abg man.

ah, selamat!!

"uh, sorry. i gotta go. see ya!". tanpa berdalih aku terus bangun dan meninggalkan john sendirian. bisa goyah jika aku terus berlama-lama di situ.

damn!

K.

p/s : Bukan karya aku.

Post a Comment

0 Comments