Tetap Busuk - Mieza S Mieza S: Tetap Busuk

Tetap Busuk

September 03, 2015



 
 
 
 
Tetap Busuk | Assalamualaikum. Percaya atau tak.
 
 
Ternyata sampah memang tetap akan busuk meskipun sudah dituang dengan 1 gelen minyak wangi anti busuk

 
 
Saja aku buat pepatah baru. Semalam aku tidur pukul 7 petang. Sampai lah tak sedar rupanya dah pukul 11.45pm. Menggelabah bangun. Malam tadi aku tak dapat nak tidur. Dekat pukul 3 baru boleh tidur. Dipendek kan cerita, dalam pukul 6 lebih macam tu aku dengar ada mesej masuk. Tapi rasa macam malas sangat nak bukak mata. Sekali akud ah bukak mata, memang payah sangat lah nak tidur balik. Jadi aku biarkan.
 
Nak pergi kelas pagi tadi baru aku bukak. Ada lah hamba Allah ni anta mesej dekat aku. Ayat macam merayu. Dulu dia yang kacau hubungan aku dengan lelaki tu. Dia yang terhegeh - hegeh suruh aku belah. Sekarang aku dah belah, perempuan tu pulak minta maaf suruh aku get back. Eh pergi mati lah.
 
Bersyukur juga lah sebab masih wujud perempuan gila macam dia. Kalau tak, sampai bila pun aku tetap bodoh dengan lelaki tu. Bersyukur sangat. Aku pernah cakap, kalau Tuhan tak pernah cakap membunuh tu adalah satu dosa dah lama orang - orang amcam dia aku bunuh. Biarlah aku terbunuh sekali. Sekurang - kurangnya pengorbanan aku membawa kedamaian untuk masa hadapan. Ya, ni entri panas. Aku tak printscreen text dia. Aku malas. Biar jela. Kalau nak di tunjuk, banyak sangat. Dengan mesej - mesej ugutan. APa pun sampai harini aku tetap terhutang budi dengan ahlli KBBA yang banyak nasihat aku.
 
Jadi betullah apa yang aku cakap :
 
Ternyata sampah memang tetap akan busuk meskipun sudah dituang dengan 1 gelen minyak wangi anti busuk.

 
Walaupun kita bukan tuhan untuk menghukum neraka dan syurga seseorang, tapi sebagai manusia yang ada perasaan, hati dan akal yang membolehkan kita membuat keputusan bijak. Dia dah pun tunjukkan hasil negatif setiap kali aku bagi peluang. Jadi, selayaknya aku panggil dia sampah. Selayaknya !
 
Aku mungkin bukan sesiapa pada orang sekeliling aku, tapi aku mash manusia biasa bagi mereka. Dan mereka menghargai kewujudan aku. | Tetap Busuk


No comments:

Post a Comment

terima kasih kerana meluangkan masa membaca dan meninggalkan komen.