Saturday, December 31, 2016

Lirik Lagu Ziet Geist May

Mieza S | 12/31/2016 04:30:00 PM | |

Lirik Lagu Ziet Geist May

Lirik Lagu Ziet Geist May

Ratapan asmara
Yang merindukan kasih
Jauh disana melagukan syahdu

Kesengsaraan
Merawani jiwaku
Pun mengheningkan suasana malam

Seiya sekata
Menyemarakkan impian
Menyalahkan latera
Ke puncak maha
Terbanglah sang helang
Dan meledak lautan pawaka

Seiya sekata
Menggelorakan mantera
Mendaulatkan panjinya
Salam sejahtera
Terbanglah sang helang
Dan meledak lautan pawaka

Ziet giest demi cinta
Nafas dan nadi
Bak busana sita ku
Disulam indah
Kalimah sakti perkasa

Lirik Lagu Wira Cyborg May

Mieza S | 12/31/2016 04:00:00 PM | |

Lirik Lagu Wira Cyborg May

Lirik Lagu Wira Cyborg May

Waran tangkap diisukan kapitan lanun
Unutuk dia wira cyborg yang merbahaya
Kerana kesan kasih sayang
Yang ketinggalan kaos kaos

Tak ada cara atau senjata bisa diguna
Tak ada teman atau perawan bisa ditawan
Tak ada lawan atau panduan bisa dirancang

Jangan berfikir
Tembaklah saja bila ditemui
Pastikan dia betul betul mati

Tembaklah saja bila ditemui
Pastikan dia betul betul mati
Tembaklah saja bila ditemui

Waran tangkap diisukan kapitan lanun
Unutuk dia wira cyborg yang merbahaya
Kerana kesan kasih sayang
Yang ketinggalan kaos kaos

Tembaklah saja bila ditemui
Pastikan dia betul betul mati
Wira cyborg yang merbahaya
Kaos kaos kaos kaos ( wira cyborg wira cyborg )
Kaos kaos kaos kaos ( wira cyborg wira cyborg )

Lirik Lagu Visions Of Emotion May

Mieza S | 12/31/2016 03:30:00 PM | |

Lirik Lagu Visions Of Emotion May

Lirik Lagu Visions Of Emotion May

Lirik Lagu Tiada Lagi Berseri May

Mieza S | 12/31/2016 03:00:00 PM | |

Lirik Lagu Tiada Lagi Berseri May

Lirik Lagu Tiada Lagi Berseri May

Tak bisa ku lupakan saat teristimewa
Di antara engkau dan aku memadukan cinta
Sungguh ku tak menyangka cinta bawa bahagia
Mendamaikan keseluruh jiwa membara di dada

Di kala itu kasih kaulah ratu hatiku
Beribu cinta hadir kau tetap satu
Kini tiada lagi segalaya telah berakhir
Cinta yang dulu mekar mewangi sudah tidak berseri

Cintamu kini tak beerti hanya menyakitkan hatiku
Manis yang telah aku beri hempedu kau balaskan

Di kala itu kasih kaulah ratu hatiku
Beribu cinta hadir kau tetap satu
Kini tiada lagi segalaya telah berakhir
Cinta yang dulu mekar mewangi sudah tidak berseri

Cintamu kini tak beerti hanya menyakitkan hatiku
Manis yang telah aku beri hempedu kau balaskan
Oh tuhan berikan harapan agar aku dapat berdiri
Aku serahkan kepadamu tentukan arah hidup

Kini tiada lagi segalanya telah berakhir
Cinta yang dulu mekar mewangi sudah tidak berseri

Lirik Lagu Suci May

Mieza S | 12/31/2016 02:15:00 PM | |

Lirik Lagu Suci May

Lirik Lagu Suci May

Alangkah indah kehidupan ini
Jika saling mengasihi
Kita hulurkan persahabatan
Dengan niat suci

Alangkah indah oh jiwa nurani
Jika saling menyayangi
Tuhan tidak memandang wajahmu
Tapi di hatimu

Bersihkanlah jiwa dengan amalan
Yang mendekatkan kita kepada yang Esa
Aku redha apa yang ditakdirkan-Nya

Bersamalah kita berdoa
Semoga cinta kau dan aku
Bisa tembus ke pintu syurga
Berkat rahmat-Nya

Cinta yang berlandaskan suci
Tidak pernah mungkiri janji
Sama-sama menanggung rindu
Dan jujur selalu

Hingga ke akhirnya
Suci dan setia

Lirik Lagu Strategi May

Mieza S | 12/31/2016 02:00:00 PM | |

Lirik Lagu Strategi May

Lirik Lagu Strategi May

Arah ini aku meredah
Berlumba lumba aku dgn diri sendiri
Bujur lalu melintang patah
Langkah terus melangkah

Menurut rasa hati
Sekian Lama Alam mencelah
Nafas Makin Kencang
Hakikatnya aku terima

Strategi bermula..
Ooo.. yeah.. yeah..
Rahsia alam terbongkar kini
Rupanya aku lena hilang dalam dunia

Hari esok mendatang lagi
Hari-hariku kini pasti akan ku cengkam
Semua pasti sedia hadapi
Diri menyaksikan

Ku merinta lelah menghilang
yang tiba ku terima

Lirik Lagu Steel Warriors May

Mieza S | 12/31/2016 01:45:00 PM | |

Lirik Lagu Steel Warriors May

Lirik Lagu Steel Warriors May

Lirik Lagu Senjata Gila May

Mieza S | 12/31/2016 01:30:00 PM | |

Lirik Lagu Senjata Gila May

Lirik Lagu Senjata Gila May

Berkeliaran manusia
Debaran jantung tak menentu
Yang tak berdosa menjadi mangsa
Semua kerana angkaranya

Kuasa sudah dalam genggamannya
rahsia dah mula bocor
Tapi ada saja muslihatnya
Asalkan kuasa dapat kau kontrol

Lebatnya hujan besi berapi
Bagaikan mulanya perayaan
Musnah segala keharmonian
Titah nafsu telah didesakkan

Kuasa sudah dalam genggamannya
rahsia dah mula bocor
Tapi ada saja muslihatnya
Asalkan kuasa dapat kau kontrol

*
Senjata gila
Senjata gila
Angkara senjata gila
Jangan dibiarkan terus berperang

Musnahkanlah senjata gila
Kami rayu pada semua
Hentikan segera
Hentikan peperangan dengan segera (2x)

Ulang *

Summons the warlord
Radiation red light
Here comes the big boss man
Stand by for countdown

Evil in his mind
Nothin' can stop him now
It's an atomic war
And it's built to destroy

Destroy
Women and children
Cryin' in pain
The omen have just begun

Nuclear destruction
There's no way to run
His wrath will
Send you to hell

It's an atomic war
And it's built to destroy

Lirik Lagu Resah May

Mieza S | 12/31/2016 01:15:00 PM | |

Lirik Lagu Resah May

Lirik Lagu Resah May

Dunia ini sepi
Jika hati mu sepi
Walaupun engkau berada
Di tengah pesta

Dunia ini resah
Jika hati mu resah
Walaupun indah
Kau pasti terasa gundah

Suka dan duka
Bermain didalam diri
Mencorakkan hidup ini
Melukis peribadi

Jatuh cinta
Jatuh hati
Putus cinta
Jiwa resah mengenangkan
Hidup ini

Mencari hati mulia
Bagai mencari harta
Bila bersua rasanya
Lengkap segala

Lirik Lagu Renda May

Mieza S | 12/31/2016 01:00:00 PM | |

Lirik Lagu Renda May

Lirik Lagu Renda May

Hadir buat pertama kalinya di sini
Terasa bagaikan hidup di syurga
Indahnya alam ciptaan yang Maha Esa
Bersyukur dengan pemberian yang Kau limpahkan

Telah tersuratlah segala
Biar pun pedih menerima kenyataan
Kau pergi kala aku mengemis insani
Terguris ku rawat sendiri

Kau bagaikan sinar membawa harapan
Tanpa sinaran mu ku gelap rasakan
Mana lagi bisa aku cari
Telah pergi tinggalkan segalanya
Mana janjimu

Kau bagaikan sinar membawa harapan
Tanpa sinaran mu ku gelap rasakan
Mana lagi bisa aku cari
Telah pergi tinggalkan segalanya

Aku abadikan renda ini kasih
Lambang cinta kita yang semakin pudar
Terimalah pengabdian moga nanti
Bersualah kembali bersama

Perpisahan ini bukannya bererti
Terputusnya kasihku padamu
Renda ini aku abadikan

Lirik Lagu Ratu Cinta May

Mieza S | 12/31/2016 12:45:00 PM | |

Lirik Lagu Ratu Cinta May




Kerlipan batu permata
Menghias jejarimu
Selubung kain sutera
Melambbaikan tangannya

Goda (goda)
Siapa tergoda
Jangan bermain cinta
Senyuman manja jelita

Jangan terburu - buru
Lihat gadis jelita
Berfoya - foya berdansa

Engkaulah ratu penggoda
Bagaikan bidadari
Pancar sinaran pelangi
Buta mata dunia

Gila (Gila)
Siapakah gila
Jangan bermain cinta
DUrsila nista padahnya

Jangan tersilap langkah
Lihat gadis jelita
berfoya - foya berdansa

Dayang - dayang ratu cinta
(Kau penggoda)
Dayang - dayang ratu cinta
(Kau penggoda)

Dayang Jangan kau bermain cinta
Dari mana datangnya gadis jelita
Apa kau ratu cinta atau pendusta
Kasih dan sayang
Jangan kau permainkan

Tergoda tergoda
Tergoda tergoda
Auww

Engkaulah ratu penggoda
Bagaikan bidadari
Pancar sinaran pelangi
Buta mata dunia

Gila (Gila)
Siapakah gila
Jangan bermain cinta
DUrsila nista padahnya

Jangan tersilap langkah
Lihat gadis jelita
berfoya - foya berdansa

Dayang - dayang ratu cinta
(Kau penggoda)
Dayang - dayang ratu cinta
(Kau penggoda)
Dayang - dayang ratu cinta
(Kau penggoda)

Lirik Lagu Obsession May

Mieza S | 12/31/2016 12:30:00 PM | |

Lirik Lagu Obsession May

Lirik Lagu Obsession May

You came in i just don't realise
telling me with your
soft blowing whisper
i'm so confused

don't know what to do
But wanna be with you all alone
recite me all the things i never know
that this love is meano for you and l

l soo began to wonder
as time passes by
l hear you echo
calling ou my name

wish that you ll be
my side again
l reach out my hand
and start to cry

yo go to show yourself to me
miror on the wall
don't hide your love behind face
visualize obsession by the love of

fee5 my heart my soul
close my eyes
show me your devotion
l ve seen the light l know

you were there
to mend this broken heart
dry my tears
l'ts running down my face.

Lirik Lagu Meniti Suratan May

Mieza S | 12/31/2016 12:15:00 PM | |

Lirik Lagu Meniti Suratan May

Lirik Lagu Meniti Suratan May

Dahaga kasih padamu
Tiada akhirnya
Dalam kepekatan malam
Kaulah bintang

Ku gapai jatuh
Untukmu sentuh
Namun bagiku hadirmu
Seminit menjadi penawar

Sampai bilakah kita ini
Asyiknya merindu sendiri
Ada kasih dan ada cinta
Tapi terhalanglah

Oleh insan alpa
Materialistik yang
Menghukum cinta
Sebegini…

Bebaskanlah kita ini
Di belenggu dunia

Andai hanyut bahtera
Kita rela di lautan gelora
Itulah rela
Kita berdua

Hadirlah kau kasih
Nyatakan cintamu
Doaku yang lama

Inginku bawamu
Bersama hasratku
Meniti suratan
Agar kenal kebahagiaan

Takdir kita kasih
Tuhan menentukan
Serah keimanan
Pasti sinar kebahagiaan

Jua kaulah insan suci
Wangian syurgawi
Pekat malam yang berlabuh
Aku teguh… di jiwa
Kau tiba jua…

Lirik Lagu Madu Beracun May

Mieza S | 12/31/2016 12:00:00 PM | |

Lirik Lagu Madu Beracun May

Lirik Lagu Madu Beracun May



Paras yang cantik jelita
Jadi senjata
Merasakan dirinya beharga

Dengan hanya rayuan
Menjerat mangsa
Dan sang jejaka
Akan tertawan padanya

Bukan mudah dijejaki
Mencari kelemahannya
Menyusur mencari mangsa
Berbisa

Selagi ia terdaya
Terus memburu
Merahsiakan keburukan
Sikapnya

Semua orang membenci
Hanya bertopengkan rupa
Padanya tidak mengapa
Megah

Bagaikan madu
Manis beracun
Kau membunuh
Keimanannya

Bagai dian
Hilang cahaya
Kelam suram
Tersesat di persimpangan


Lirik Lagu Kau Ingat Kau Siapa May

Mieza S | 12/31/2016 11:45:00 AM | |

Lirik Lagu Kau Ingat Kau Siapa May

Lirik Lagu Kau Ingat Kau Siapa May

Gayamu menggerunkan
Aksimu menakutkan
suaramu membingitkan
Bak halilintar

Kau lawan kau tawan
Menjejaki hidup insan
Tapi padamu kawan
Semua tak jalan

**
Kau ingat kau siapa
Kau pun manusia
Darjat pangkat tak guna
Ku tak percaya

Pada ku kau menipu
Hidupmu palsu
Maksud mu hanya satu
Puaskan nafsumu

Ingatlah semua pinjaman
Segala miliknya tuhan

Kau ingat kau siapa
Tunjuk lawa
Aksimu bagaikan seolah kau
Penakluk dunia

(hentikan segera)
Hiprokasimu
(aku tak rela)
Jadi mangsamu
(jangan kau datang)
Kembali ganggu ku
Agar tak sesal

Ulang **

Lirik Lagu Jeritan Mentaliti May

Mieza S | 12/31/2016 11:30:00 AM | |

Lirik Lagu Jeritan Mentaliti May


Lirik Lagu Huru Hara May

Mieza S | 12/31/2016 11:15:00 AM | |

Lirik Lagu Huru Hara May

Lirik Lagu Huru Hara May

Lirik Lagu Hasrat Cinta Dan Tuhan May

Mieza S | 12/31/2016 11:00:00 AM | |

Lirik Lagu Hasrat Cinta Dan Tuhan May

Lirik Lagu Hasrat Cinta Dan Tuhan May

Siang dan malam kasih dan sayang
Pastikan hilang bila tiba masa
Cinta padaku waktu kau terpandang
Cinta padamu hanya cinta insan

Kerana itu kutak mampu memberikan
Seluruh hayat kasih ku pada dirimu itu
Saat kematian yatim tak berteman
Hanya mengharapkan hidayahnya tuhan

Tidak berubah kasih padamu
Padamu tuhan melebihi dirimu itu
Dia sinar waktu ku dalam kegelapan
Pengasih dan maha penyayang

Persamanya kau kurasa tiada
Bersamamu dia tak ku lupa
Dan dicinta dan menyinta tidak dua
Kita hanya insan hina

Hasrat cinta lebih tercapai
Andainya dia tidak dilupakan
Dia zahir dan batin
Dan kita dipertemukannya

Ini sebenarnya cinta
Sembunyi di dalam jiwa
Tersingkap segala kasih cinta kita
Harap kau mengerti cinta hidup ini

Dan ku doakan agar kau melalui dan merasakan
kasih tuhan

Friday, December 30, 2016

Tonton Drama Cinta Roller Coaster Full Episod

Mieza S | 12/30/2016 10:50:00 PM | |

Tonton Drama Cinta Roller Coaster Full Episod

Tonton Drama Cinta Roller Coaster Full Episod

Tajuk: Cinta Roller Coaster
Jumlah Episode : 20
Barisan Pelakon : Syazwan Zulkifly, Puteri Aishah, Arissa Afrina, Nadzmi Adhwa, Nas-T, Natasha Elyzza, Eyra Hazali, Syafiq M. Nazridan ramai lagi

Sinopsis Cinta Roller Coaster

Episod 1 Episod 2 Episod 3 Episod 4 Episod 5
Episod 6 Episod 7 Episod 8 Episod 9 Episod 10
Episod 11 Episod 12 Episod 13 Episod 14 Episod 15
Episod 16 Episod 17 Episod 18 Episod 19 Episod 20

Sinopsis Cinta Roller Coaster

Mieza S | 12/30/2016 10:30:00 PM | |

Sinopsis Cinta Roller Coaster 

Sinopsis Cinta Roller Coaster

Tajuk : Cinta Roller Coaster
Jumlah Episod: 20
Pelakon : Syazwan Zulkifly, Puteri Aishah, Arissa Afrina, Nadzmi Adhwa, Nas Muammar Zar, Natasha Elyzza, Julia Farhana, Ruminah Sidek, Eyra Hazali, Rashid Jaafar, Hashimah Zaki, Azlan Mokhtar, Syafiq M. Nazri, Natasya Mahyan, Halimah Naim, Haneesya Hanee, Nur Qaireen Medyna, Haszriq Syakirin

Sinopsis Cinta Roller Coaster 

 Berkisar tentang percintaan Syakir(Syazwan Zulkifly) dan Ziany (Puteri Aishah) yang berputik sejak di bangku sekolah lagi. Kisah mereka begitu manis dan mendapat restu kedua-dua orang tua mereka. Ziany merupakan anak yatim piatu yang dijaga oleh neneknya. Manakala Shakir pula merupakan anak tunggal yang berasal daripada sebuah keluarga yang penyayang.

Perjalanan percintaan mereka dipenuhi dengan kegembiraan sehingga ke jinjang pelamin. Syakir dan Ziany berkahwin pada usia muda. Pasangan suami isteri muda ini melalui pelbagai suka duka hidup berumah tangga selepas berkahwin sejurus tamatnya peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM)

Kedua mereka mendapat tawaran belajar ke sebuah universiti tempatan yang sama. Segala kemanisan percintaan mereka berubah menjadi pahit apabila Ziany mula hamil. Oleh kerana tertekan dengan keadaannya yang sering loya, Ziany sering tidak hadir ke kuliah. Tambahan pula Ziany menghidap satu alahan yang teruk ketika hamil itu. Malahan perangai Ziany juga mula dingin terhadap Shakir dan mula berpaling kepada rakan sekelas Shakir, Muzzamil yang jauh lebih kacak. Akhirnya mereka dikurniakan seorang anak perempuan bernama Zara.

Walaupun mereka amat cinta dengan satu sama lain, mereka sentiasa bergaduh lalu membawa kepada perceraian. Tetapi mereka takut untuk memberitahu ibu bapa mereka. Oleh itu, mereka telah bersetuju untuk merahsiakan perceraian mereka daripada pengetahuan ibu bapa masing-masing selama lima tahun dan tinggal bersebelahan rumah masing-masing.

Dalam perjalanan kisah hidup Syakir dan Ziany. Mereka bertemu dengan ramai sahabat antaranya Izat (Nas-T), Muzammil (Nadzmi Adhwa), Athirah (Natasya Eliza), Nana (Eyra Hazali) dan ramai lagi yang masing masing mempunyai kisah dan impian tersendiri.

Apakah kesudahan kisah percintaan Shakir dan Ziany?

Tonton Drama Online Cinta Roller Coaster Full Episod

Beli 2 Batang Pembaris Untuk Sesi Persekolahan Baru

Mieza S | 12/30/2016 09:41:00 PM | |

Beli 2 Batang Pembaris Untuk Sesi Persekolahan Baru

Beli 2 Batang Pembaris Untuk Sesi Persekolahan Baru

Kau tahu tak? Sekarang ni ramai emak emak dan bapak bapak sibuk menyiapkan peralatan sekolah dan kelengkapan sekolah. Aku pun sibuk tau. Hahahhahaa. Yela, aku yang kena bawak adik aku p beli barang sekolah dia. Ala, beli dekat MyOneShop Shah Alam je. Yang cashier dia ala - ala cantik sombong kau memang da boom tu. Kan. Kelas kau. Poyo je. Padahal kerja je pun. Sombong macam lawa kalah retis. Kalau retis menyombong lagi ramai nak kecam. Seb bek kau orang hado - hado je. Kahkah. 


Aku ternampak adik aku beli pembaris sampai dua batang. Berikut perbualan ringkas aku dengan adik aku. 

Aku : Asal kau beli sampai dua pembaris ni? Satu dah la. 
Adik : Ala, nanti hilang la. Kawan pinjam.
Aku : Kawan kau pinjam, bagi hilang. Kau yang kena beli untuk diorang? Kelas sangat.
Adik : $#%

Aku terasa membazir pulak. Yela, aku dekat sekolah pun bagi je pinjam pembaris dekat kengkawan yang memang tak de pembaris. Dan kalau pembaris aku hilang pun tak de lah suruh ganti. Aku akan beli baru. Tapi, takde lah sampai kawan aku buat hilang. Ni mesti kes pinjam barang orang tak reti nak pulangkan. Kawan pulak senyap je tak mintak. 

Mesti adik aku jenis bukan malas nak mintak. Tapi lupa barang dia ada dekat orang sebab dia tak pernah peduli pun pasal benda tu. Kan. 

Uish. Kalau aku. Jangan harap barang aku dapat jadi hak milik orang lain. Sayang woo. Walaupun pembaris 20sen. Sebab aku ni penyayang tau. Semua benda jadi sentimental untuk aku. Walaupun nampak remeh pada pandnagan mata orang lain. 

Jenis sekolah rendah mungkin takde niat nak culik barang kita. Ni jenis yang dah sekolah menengah ni masalah. Pinjam barang orang lepastu buat tak tahu. Lepastu simpan dalam pensel box sendiri. Lepastu buat - buat lupa. Memang marah orang macam ni. Hahahhaa. Sebab ramai yang bila dah sekolah menengah malas nak bawak barang. Kerja meminjam je tak sudah. Lagi - lagi lelaki. Betul ke lelaki macam ni? Sebab kalau perempuan, dalam pensel box memang penuh dan complete semua barang hado. 

Tonton Drama Isteri Tuan Ihsan Full Episod

Mieza S | 12/30/2016 08:40:00 PM | |

Tonton Drama Isteri Tuan Ihsan Full Episod

Tonton Drama Isteri Tuan Ihsan Full Episod

Tajuk: Isteri Tuan Ihsan
Jumlah Episode : 16
Barisan Pelakon : Aaron Aziz, Amyra Rosli, Harris Baba, Livonia Ricky, Gambit Saifullah, Mardiana Alwi, Qazem Nor, Nazia Mustafar, Awie Sobry, Shah Rezza, Ruzana Ibrahim, Ungku Ismail Aziz, Doria Rachel Jolly, Helvera Susanti, Idan Aedan, Zalfa Zin dan ramai lagi.

Sinopsis Isteri Tuan Ihsan

Episod 1 Episod 2 Episod 3 Episod 4 Episod 5
Episod 6 Episod 7 Episod 8 Episod 9 Episod 10
Episod 11 Episod 12 Episod 13 Episod 14 Episod 15
Episod 16


Sinopsis Isteri Tuan Ihsan

Mieza S | 12/30/2016 08:33:00 PM | |

Sinopsis Isteri Tuan Ihsan

Sinopsis Isteri Tuan Ihsan

Tajuk : Isteri Tuan Ihsan
Jumlah Episod: 20
Pelakon : Aaron Aziz, Amyra Rosli, Harris Baba, Livonia Ricky, Gambit Saifullah, Mardiana Alwi, Qazem Nor, Nazia Mustafar, Awie Sobry, Shah Rezza, Ruzana Ibrahim, Ungku Ismail Aziz, Doria Rachel Jolly, Helvera Susanti, Idan Aedan, Zalfa Zin

Sinopsis Isteri Tuan Ihsan

Seroja Irdina, gadis remaja mebesar di kota. Hidupnya tampak mudah. Siang dia seorang pelajar universiti, malam dia ke kelab malam untuk berhibur bersama teman-teman. Berbusana moden bak artis Hollywood dan bertas tangan berjenama. Bergaya dan dunianya penuh warna-warni. Namun, tidak siapa yang tahu perang di jiwanya.

Tuan Ihsan, si kaya-raya yang terlajak usia. Hidupnya bergelumang dengan kisah lama yang penuh duka. Duka itu akhirnya menjadi kepompong menyaluti diri, menghindar hati untuk jatuh cinta lagi. Dunianya hanya ada warna hitam dan putih. Putih untuk, YA. Hitam untuk, TIDAK. Harta dan kejayaan yang dimiliki, malangnya tidak mampu menafikan jiwanya.

Sekeping wasiat dan satu amanah menjadi titik pertemuan antara dua insan yang berbeza. Tuan Ihsan dipertemukan dengan Seroja Irdina, gadis yang diamanahkan untuk dijaga oleh ibu seroja (Imaninah) selepas meninggal dunia. Ibu seroja, Imaninah merupakan bekas gadis istimewa Tuan Ihsan pada masa lalu. Seroja yang hidup sebatang kara memulakan hidup baru di banglo mewah Tuan Ihsan.

Apabila dua dunia bertembung, mampukah si diva sengal semarakkan warna-warni cinta ke atas kanvas hitam dan putih hati si pak cik tua?

Mampukah satu persoalan mudah dijawab si pak cik tua kalau maruah seorang Seroja perlu dibela?

Dan dapatkan Seroja Irdina mendakap jawatan idaman menjadi hak milik kekalnya?

Tonton Drama Online Isteri Tuan Ihsan Full Episod

Takut Dengan Bayang - Bayang Sendiri

Mieza S | 12/30/2016 10:34:00 AM | |

Takut Dengan Bayang - Bayang Sendiri 

Takut Dengan Bayang - Bayang Sendiri


Takut dengan bayang - bayang sendiri? Ha aku lah tu. Selalu terjadi bila aku sedang bawak motor. Aku rasa benda ni sangat membahayakan aku. Aku selalu terkejut bila menghadapi situasi ni. Yela, sekarang ni kan banyak sangat kematian yang menyebabkan benda jatuh atas jalan. Terus mati. Tu lah agaknya aku terlalu takut dengan bayang - bayang sendiri. 

Macam tadi, matahari baru nak naik. Kan ada pokok besar. Masa tu baru masuk bulatan. Lepas tu aku nampak banyang - bayang aku yang ditolak matahari jatuh ke bawah. Tak bawah mana lah. bayang - bayang atas moto (handle motor). Terkejut aku. Lepastu kereta pun melintas. Aduh. Bahaya betul bila ingat balik. Terkejut je tiap masa. 

Macam mana tah nak hilangkan perasan was - was tu. 


Thursday, December 29, 2016

Tonton Drama Lara Cinta Ameena Full Episod

Mieza S | 12/29/2016 05:30:00 PM | |

Tonton Drama Lara Cinta Ameena Full Episod

Tonton Drama Lara Cinta Ameena Full Episod


Tajuk: Lara Cinta Ameena
Jumlah Episode : 15
Barisan Pelakon : Raja Afiq, Tiz Zaqyah, Fazlina Ahmad Daud, Zarina Zainoordin, Lia Natalia, Fazren Rafi, Danish Hazriq, Wilma Muhammad, Ayuna Yusof, Wan Syafek, Jessica Kueh, Zamri, Zalfa Zin, Izzmad Harun, Ferth Jasni, Nazirul Mubin, Izzmad Harun, Ikhwan Ibrahim, Feiyna Tajudin, Mathni Razak, Iswan Ismail, Nazirul Mubin

Sinopsis Lara Cinta Ameena



Sinopsis Lara Cinta Ameena

Mieza S | 12/29/2016 04:30:00 PM | |

Sinopsis Lara Cinta Ameena

Sinopsis Lara Cinta Ameena

Tajuk : Lara Cinta Ameena
Jumlah Episod: 15
Pelakon : Raja Afiq, Tiz Zaqyah, Fazlina Ahmad Daud, Zarina Zainoordin, Lia Natalia, Fazren Rafi, Danish Hazriq, Wilma Muhammad, Ayuna Yusof, Wan Syafek, Jessica Kueh, Zamri, Zalfa Zin, Izzmad Harun, Ferth Jasni, Nazirul Mubin, Izzmad Harun, Ikhwan Ibrahim, Feiyna Tajudin, Mathni Razak, Iswan Ismail, Nazirul Mubin

Sinopsis Lara Cinta Ameena

Mengisahkan Ameena seorang anak yatim piatu manakala Radhuan pula anak hartawan. Cinta mereka bersatu seketika namun terpisah oleh fitnah yang ditabur oleh Puan Kirana, ummi Radhuan. Ameera diceraikan lalu dia membawa diri ke Sabah. Hidup Radhuan kosong tanpa Ameena. Hati Radhuan terpenjara dalam perkahwinan yang tidak bahagia dengan Ezaty. Di Sabah Ameena melahir dan membesarkan Jeffrey sendirian. Ameena terpaksa kembali ke Kuala Lumpur kerana Jeffrey sakit tenat. Pertemuan tak terduga dengan Ameena membuatkan Radhuan memburu cinta Ameena kembali. Ameena terpaksa mengelak kerana diperas ugut oleh bekas mertuanya. Hancur hati Radhuan yang selama ini menginginkan seorang anak, apabila mengetahui bahawa Ameena menyembunyikan anak mereka selama ini. Kebencian Radhuan membara terhadap Ameena apabila anaknya mati dipangkuannya tak sampai sejam mereka berjumpa. Ameena pergi membawa hati yang lara.

Quote #4 Mieza S

Mieza S | 12/29/2016 03:38:00 PM | |

Quote #4 Mieza S

Quote #4 Mieza S


Sebuah kehidupan.
Sebuah pelayaran.
Pada destinasi sederhana.
Yang menghidupkan kenangan - kenangan.



#Tahukah Anda : Biskut Hup Seng Ada Garisan

Mieza S | 12/29/2016 03:17:00 PM | |

#Tahukah Anda : Biskut Hup Seng Ada Garisan 


#Tahukah Anda : Biskut Hup Seng Ada Garisan

Pernah tak? Kau makan biskut lepastu kau belek biskut tu? Aku selalu buat. Ala sekadar nak tahu je. Kadang - kadang siap kira lagi lubang kecik - kecik tu ada berapa. Tak de kerja kan? Hahaha. Cerita nya macam ni, pada suatu hari. Aku dah emak sedang menikmati minum petang. Aku tanya lah mak aku. Kenapa biskut ni ada garisan? (boleh refer gambar)

Lepastu mak aku cakap la. Garisan tu memudahkan kita untuk pecahkan biskut tu jadi dua. Ha sori lah kalau aku guna perkataan pecah. Sebab sekarang aku tak boleh nak fikir, perkataan apa yang sesuai untuk aku guna bagi menggambarkan biskut tu terbelah dua. 

#Tahukah Anda : Biskut Hup Seng Ada Garisan

Lepastu depan mak aku. Aku cuba pecahkan biskut tu jadi dua. Tapi aku tak pecahkan ikut garisan tu. Kiranya kalau garisan tu kedudukan nya melintang, aku pecahkan dari arah menegak. Habis bersepai biskut tu. Kiranya pecah dia jadi tak lawa. Aku pun pecahkan biskut lagi satu ikut garisan tu. Ternyata biskut tu elok je terbelah dua. 

Tu aku buat depan mak aku. Masalah nya masa aku buat sorang - sorang elok je aku pecahkan walaupun tak ikut garisan lurus tu. Hahahhaa. Saja ja kan biskut ni mengade - ngade. Tapi kan selalunya apa yang orang tua kata ni memang sungguh betul. Aku yakin apa mak aku cakap tu betul. Sebab mak aku memang dah tua (berusia) lepastu cakap biskut tu macam tu pulak. Mungkin ada benarnya kenapa biskut tu ada garisan lurus. Sebab ada kegunaan yang tidak sia - sia. Cuba korang buat jadi tak? Dah cuba boleh komen >.< 





Wednesday, December 28, 2016

1ST GIVEAWAY BY BAJETCIPUTSELEREBESAR

Mieza S | 12/28/2016 12:45:00 PM | |

1ST GIVEAWAY BY BAJETCIPUTSELEREBESAR

jom JOIN

10 Barangan Yang Wajib Dibeli di ezbuy

Mieza S | 12/28/2016 12:24:00 PM | |

10 Barangan Yang Wajib Dibeli di ezbuy

10 Barangan Yang Wajib Dibeli di Ezbuy

Sekarang ni aku memang tengah gila shopping online. Tak tahu lah apa yang menghasut aku sebenarnya. Walaupun selalu rasa tahap pembaziran tu harus disekat, tapi aku tak boleh berhenti. Setiap kali aku online, mesti tangan gatal je nak bukak website shopping online. Mula - mula tu memang lah tengok je. Lepastu buat favourite. Esok - esok tengok lagi terus beli. Aduh. Waktu beli tu memang selalu rasa membazir. Tapi bila barang dah sampai rumah rasa seronok. Bukan seronok apa pun. Sebab ada 'orang' hantar barang kita. Konon - konon ada orang bagi hadiah. Yela, dah tak ada orang nak bagi kita hadiah, belikan jela untuk diri sendiri sebagai tanda menghargai. Kan? 

Selain dari shopping online di Lazada, aku juga rajin tengok - tengok di ezbuy. Apa ada dekat ezbuy? Sama je macam online shopping lain. ezbuy ni lebih kepada barangan dari Korea gitu. Memang macam - macam ada. Aku pun tak boleh lah tengok lama - lama. Habis duit nanti -_-


10 Barangan Yang Wajib dibeli di ezbuy

Dalam berpuluh - puluh beratus barangan yang ada di ezbuy. Aku paling suka dengan 10 barangan ni. Memang berbaloi untuk aku.

Makeup

10 Barangan Yang Wajib Dibeli di Ezbuy

Ya. Aku sekarang memang suka makeup. Tengah belajar sikit - sikit. Mungkin juga sedang mengumpul koleksi lipstik mate yang jenis kabut tu kot. Nampak kering je. Mestilah pilihan aku Kylie lip Kit limited edition. Ada diskaun sebanyak 30%, harga asal ialah RM 27.58. Siap dapat lip liner lagi tau. Tu yang best. Kalau tak kena beli satu - satu susah juga. Korang boleh tengok dekat sini kalau teringin nak beli --> Kylie lip Kit limited edition.
10 Barangan Yang Wajib Dibeli di Ezbuy

Selain tu, benda wajib yang mesti ada dalam koleksi barang mekap ialah concealer. Kulit muka aku bukan jenis yang sensitif. Jadi, kalau aku pakai sesuatu produk tu dan selesa aku akan terus guna sampai bila - bila melainkan ada produk lain yang mencuri perhatian aku. Concealer  ni memang best sebab ada dua 'pen'. Pen yang aku maksudkan dia punya hujung dengan hujung tu dua dua boleh guna. Double concealer pens Face memang sesuai untuk orang yang minat mekap. Senang nak bentuk di kawasan bibir. Nak tengok? Tengok ni --> Double concealer pens Face. Amacam? best kan ? Harga hanya RM41.38 selepas diskaun.

Makeup > Eyes

10 Barangan Yang Wajib Dibeli di Ezbuy

Nak maskara murah dan longlasting? Yeahhh buat pilihan tepat hanya di ezbuy! Hanya RM5.45 je. Murah kan? Waterproof mascara curling lasting ni sesuai lah untuk orang yang suka tengok mata dia hidup. Bulu mata aku memang jenis lurus. Susah nak nampak. Kena pandai pilih dan pandai guna maskara baru jadi. Tapi ni dah murah. Alang - alang baik beli. Jimat weyh. Cepat sebelum terlambat.
10 Barangan Yang Wajib Dibeli di Ezbuy

Selain amskara, eyeshadow juga penting. Ha kelas kau. Dulu aku mana tahu semua nama mekap ni. Sekarang dah pandai sikit - sikit. Mana tahu nanti jadi pro. Hehehe. Eye shadow color shading waterproof ni macam cantik je, Selalu kan kena guna berus. Ni tak payah guna berus. Cuma sapukan di bahagian kelopak mata, kalau rasa terkurang apa, betulkan pakai jari pun boleh. Nak cuba tak? Klik sini je --> Eye shadow color shading waterproof. Senang dan mudah. Harga selepas promosi? RM 13.03. 


Makeup Tools & Accessories

10 Barangan Yang Wajib Dibeli di Ezbuy

Siapa rasa bilik dia gelap walaupun dah bukak lampu? Kalau nak terang kena tunggu langit cerah lepastu bukak langsir luas - luas baru rasa puas hati nak mekap. Baru nampak segala cela yang ada dekat muka. Ya aku lah tu selalu buat macam tu. Aku selalu tengok dekat instagram hakak - hakak femes beli cermin gajah yang siap ada lampu di keliling cermin. Harga nya pun memang mak datok. Mampu tengok jela buat masa ni. Tapi, jangan risau. sebab LED vanity mirror, ada diskaun sebanyak 81%. Gile kau tak  nak beli? Ukuran cermin pun tak besar sangat, jadi tak menyusahkan nak letak dalam bilik yang tak berapa nak luas macam bilik aku. Korang boleh tengok dekat sini kalau berkenan --> LED vanity mirror. Harga sangat tak masuk akal. Cuma RM46.21 je. Harga asal RM248.28. Wow!

Makeup Brushes & Tools

10 Barangan Yang Wajib Dibeli di Ezbuy


Suka mekap tapi tak ada berus? Berus ada tapi macam tak cukup ? Hahahah Rileks. Aku pun selalu gak macam tu. Kalau beli lebih - lebih karang macam tak pakai. Kalau tak beli nanti susah pulak nak main mekap - mekap. Maklumlah aku masih dalam pembelajaran. Kalau nak guna mana yang ada dah cukup puas rasanya. Jadi, nak lah bertukar angin guna peralatan yang belum pernah guna. ezbuy memang baik hati weyh. Murah - murah je dia jual. Makeup brush set professional  ni memang selalunya digunakan untuk orang yang dah profesional. tapi apa lah salahnya kalau kita cuba guna kan? Makeup brush set professional pun ada diskaun. Tak sampai seratus pun, cuma RM 51.72. Selalunya orang jual macam mentedarah kan? Kali ni boleh senyum sebab harga sangat berbaloi.
10 Barangan Yang Wajib Dibeli di Ezbuy
Tak sempurna rasanya kalau tak ada set brush loose powder. Pakai fondation tapi tak sekata sebab tak ada berus yang sesuai. Memang boleh je guna berus yang ada, tapi tulah. Tak best kan? Murah - murah je ni, harga RM 27.52. Klik sini untuk beli --> set brush loose powder.

Handbags

10 Barangan Yang Wajib Dibeli di Ezbuy

Selain dari mekap, aku juga sangat rambang mata kalau tengok beg ni. Koleksi beg aku pun dah sangat banyak. Nak kata pakai semua tu tak lah. Pakai untuk masa - masa tertentu je. Maknanya setiap beg aku pakai cuma tak selalu. Sebab nak sesuaikan dengan majlis. Aku ni rider. Cewah. G mana - mana memang naik motor. Beg yang sesuui untuk aku ialah beg galas dan beg silang. Menjadi masalah bila aku dijemput ke majlis dinner atau majlis yang memerlukan aku nampak kewanitaan tapi tak ada beg yang sesuai. Baju dah lawa, tengok beg terus gagal. Jadi aku akan beli handbag ladies untuk aku gunakan pada majlis majlis tertentu yang boleh buat aku nampak kewanitaan. Murah tau. Siap diskaun lagi. Memang kena beli. Rugi tak beli! Harga selepas diskaun RM 25.86. Klik pautan di atas untuk melihat harga sebenar. Jangan pengsan.

Baby Clothing

10 Barangan Yang Wajib Dibeli di Ezbuy

Aku memang tak ada baby. Tapi aku ada adik. Hehhee. Aku suka tengok baju baby dan belikan untuk adik aku. Bila dia pakai baju yang aku bagi tu terasa kecomelan dia. Hhahaha. Aku ada dua oranga dik yang berumur 8bulan dan 3 tahun. Budak 3 tahun kan dah boleh pakai  baju yang jenis ada style gitu. Jadi aku rasa baju girls short sleeve memang sesuai sangat untuk adik aku. Kan kan? Oh lupa bagitahu, dua - dua adik aku perempuan. Harga tak sampai sepuluh ringgit pun. Hehehe. Cuma RM 8.62 sahaja. Murah gile.

Blouse & Shirts

10 Barangan Yang Wajib Dibeli di Ezbuy

Tak lupa juga, baju untuk aku. Mana boleh beli baju untuk adik aku je. Mesti kena beli baju untuk aku sekali. Tak aci lah kan, adik aku je dapat baju tapi untuk aku tak ada. Baju yang sesuai untuk aku gayakan? Aku suka aju kemeja dan tshirt. Kan aku cakap, aku rider. Kihkih. Baju feminin ni memang sangat tak sesuai untuk perempuan yang bawak motor (mungkin boleh tapi aku tak minat). Mungkin kalau aku bawak kereta aku boleh la nak pakai feminin ni. Belum masanya lagi lah. Aku suka baju besar - besar, sebab seluar aku jenis ikut kaki. Kau faham kan? Kalau baju atas punggung nanti buruk pulak gaya aku. Korang boleh klik sini --> chiffon long sleeve kalau nak tengok. Harga hanya 48.28 je.


Pakej PRIME 

Apa kelebihan yang engkorang dapat bila membeli belah di ezbuy? Yeah tentunya kos penghantaran yang tersangat murah. Yeke? Macam tak percaya. Ya ya kena percaya lah. Sebab Pakej PRIME menawarkan kos penghantaran sebanyak RM8.80 walaupun beban barang yang kau beli tu beratnya mencecah sampai 50kg. Wah! Berita baik.

Macammana nak tahu barang yang kau beli tu termasuk dalam pakej PRIME atau tidak?
Mudah je.


1. Langkah Pertama > Klik Prime macam dalam gambar. 


2. Langkah Kedua > Pastikan kau nampak logo prime di bawah produk yang dibeli. Kalau tak ada maknanya produk tu bukan dalam kategori PRIME dan kos penghantaran adalah seperti biasa. Tadaaaaa. Senangkan? 

Sign Up di ezbuy untuk mendapatkan Shopping Voucher sebanyak RM15 menggunakan link ini --> Shopping Voucher RM15.


Membeli belah dengan potongan harga sebanyak 50% di link ini --> 50% OFF


>/a>

Ada yang kata barangan ezbuy mahal. Yeke? Cuba tengok link ni --> Everything Under 19.90 :)


Yeay. 10 barangan yang wajib dibeli di ezbuy! Berbaloi kan? Siap ada potongan harga lagi. ezbuy bukan hanya memfokuskan kepada makeup sahaja tau. Aku pilih banyak mekap sebab aku suka mekap. Selain tu ada juga untuk kamera, kereta, rumah, aksesori, baju, beg dan banyak lagi. Tak tahu nak kata lah. Banyak sangat. Apa kata korang pergi tengok sendiri, jangan penat sudah. Klik sini --> https://ezbuy.my/ untuk shopping!


Sunday, December 25, 2016

Upcoming New Year Countdown Party di Citta Mall

Mieza S | 12/25/2016 02:00:00 PM | |

Upcoming New Year Countdown Party di Citta Mall

Upcoming New Year Countdown Party di Citta Mall

Upcoming New Year Countdown Party di Citta Mall

Tahun 2016 bakal melabuhkan tirainya tak lama lagi. Korang dah rancang ke dekat mana nak sambut new year? Aku macam biasa setiap tahun sambut dalam rumah atas katil main telefon update status 'Hi guys, selamat tahun baru.' Hahahaha. Lepastu dengar bunyi mercun meletup - letup atas langit, Ha gitu, Tahu kenapa? Tak de geng nak keluar weyh. Kalau nak keluar pun fikir dua tiga kali sebab nanti ramai orang. Aku ni naik motor je. Terasa bahaya. Hehehee.

Malas nak cerita panjang, rupanya ada pulak sambut new year dekat Citta Mall. Pstt. Baru tahu kot. Ingat sambut dekat dataran merdeka je. Rupanya mall pun ade. Besar - besaran pulak tu, Hmmm. Nak pergi! Jom pergi sekali. 

Katanya dah banyak kali ada sambutan Tahun Baru dekat Citta Mall. Seriosly? Tak tahu. 

Pratonton New Year Countdown Party di Citta Mall

Bila dapat jemputan ke pratonton new year countdown party baru lah tahu rupanya ada sambutan tahun baru. Apa yang best nya dekat New Year Countdown Party di Citta Mall? Macam - macam hadoooo. 

Memang meriah. Antara artis yang akan memeriahkan New Year Countdown Party di Citta Mall ialah An Honest Mistake, Baki Zainal, Dina Nadzir, Alvin Lee, Rejuvenate Dance Crew, dan Shawn Lee. Nampak macam tak kenal kan? Dorang ni bukan calang - calang orang. Dina Nadzir ni takpayah cakap la, satu Malaysia kenal. Suka berceloteh dekat Era fm. Baki Zainal ni pulak memang seorang pengacara yang memang sangat berbakat. Dia boleh cakap banyak bahasa. Satu kelebihan untuk beliau. Shawn Lee ni memang aku suka tengok. Hahhaa. Dah la comel, lepastu suka buat suara macam robot la apa la. Macam - macam. Ada banyak muzik video dalam youtube. Boleh serach nama dia. Alvin Lee pulak seorang penyanyi. Rejuvenate Dance Crew merupakan sekumpulan dance crew yang memang power. Ala serach je nama dorang keluar la nanti. 

Upcoming New Year Countdown Party di Citta Mall

Tak sabar kan nak tengok persembahan diorang. Jangan lupa datang nanti di New Year Countdown Party di Citta Mall pada 31 December 2016. Jangan datang lambat. sebab event akan bermula pada seawal jam 8. Bukan artis je buat persembahan, ada banyak lagi aktiviti - aktiviti menarik yang diadakan khas untuk semua pengunjung. 

Makan Malam di Mr. Dakgalbi

Upcoming New Year Countdown Party di Citta Mall

Upcoming New Year Countdown Party di Citta Mall

Upcoming New Year Countdown Party di Citta Mall


Upcoming New Year Countdown Party di Citta Mall

Pada majlis pratonton yang telah diadakan pada hari Jumaat lepas, makan malam telah disediakan dan ditaja sepenuhnya oleh Restoran Mr. Dakgalbi. Wooo, sedap. Terima kasih Mr. Dakgalbi. Ada macam - macam menu yang sangat menarik perhatian. Menambah aku. Walaupun aku tak biasa makan benda yang datang dari Korea/Jepun ternyata Mr Dakgalbi punya menu malam tu telah mengubah persepsi aku tentang makanan dari negara tersebut. Sebenarnya perlu rasa dulu baru komen. Bukan komen dulu lepastu tak nak rasa. Hahhahaa.

Ada lagi menu lain yang tak sempat nak ambil gambar. Tak sabar sangat nak makan kan? Takut habis, Hehehhee.


Upcoming New Year Countdown Party di Citta Mall

Sekali lagi guys, dijemput hadir ke perkarangan Citta Mall untuk New Year Countdown Party pada 31 Desember 2016 seawal jam 8 malam. Ada juga hadiah menarik menanti anda semua! WOooaaa. 


Info Mengenai Citta Mall

Alamat :
Citta Mall No 1, Jalan PJU 1A/48, PJU 1A, Ara Damansara, 47301 Petaling Jaya, Selangor

Tel:
+603- 7662 5000

Operations hours:
Mon – Sun: 10am -10pm

Facebook : CITTA Mall
Instagram : @cittamall


Info Mengenai Mr Dakgalbi

Facebook : Mr Dakgalbi
Instagram : @mrdakgalbimy

© Copyright 2017 | ALL Right Reserved to Owner. Re-edit by Sehijau Blog RA.