Terima Kasih Untuk 23



Terima kasih untuk kesempatan aku menikmati kelahiran yang ke 23 pada tanggal 19 Februari. Mungkin ia merupakan tanggal - tanggal biasa yang aku lalui sepanjang hari. Tapi aku tahu bezanya terlihat jelas pada nombor. Kalau dulu, ia disebut 22 dan untuk kali ini aku telah menyebutnya sebagai 23.


Apa yang aku kejar dalam usia muda kali ini? 


Melakukan aktiviti yang aku suka
Aktiviti yang macammana? Aku habiskan duit dengan buku untuk pembinaan sebuah perpustakaan mini dan ruang karya didalam bilik. Aku perempuan yang kurang membeli baju baru untuk diri sendiri. Kalau diminta untuk memilih buku atau baju, aku memilih buku. Rumit? Tak. Berkawan dengan aku simple. Buku dan makan. Simple kan?

Selain tu aku dalam perjalanan menjinakkan diri dengan aktiviti outdoor seperti hiking. Aku baru je masuk sebuah group hiking. Tak pernah lagi join hiking dengan buddies tu, Disebabkan aku cancel saat akhir punya plan nak naik bukit kutu atas sebab tertentu, terus aku rasa macam buddies dalam tu palau aku. Kalau aku masuk group pun, soalan macam lagak halimunan gitu. Terus aku takut nak join next trip, takut kena kecam oi.

Aku suka ambil gambar tapi aku tak ada DSLR. Aku sanggup lepak Pasar Seni untuk habiskan masa ambil gambar cantik. Gigih tak? 


Pencarian jodoh
Siap keluar quote dan viral di twitter dengan mengatakan ciri perempuan akhir zaman ialah "perempuan yang terlalu sibuk memikirkan soal jodoh dan kecantikan tapi jahil urusan agama". Aku tak tahu benda ni pandai - pandai atau memang ada hadis dari nabi.

Aku bukan gatal nak ada jodoh. Tak. Aku sekadar mencari dan belum tentu aku akan kahwin sepantas kilat. Aku sedang melakukan pencarian jodoh untuk masa depan yang belum pasti. Itu mungkin usaha aku. Takkan nak tunggu datang bergolek. Sedangkan rezeki pun tak datang bergolek kalau kau duduk diam dalam selimut.

Kenapa gatal cari jodoh sekarang? Aku tak gatal. Aku sedang cuba - cuba mewarna masa depan aku. Hahaha. Yela, orang cantik pun ada yang tak kahwin lagi. Ini kan pula orang macam aku. Entahlah.

Tidak menyimpan untuk masa depan?

Insyaallah, ada. Tak banyak. Sebab masih baru - baru lagi usia aku bekerja. Insyaallah, kerja keras sikit buat dua tiga kerja macam saranan menteri ke. Hahaha. Tak pun buat review blog. Korang yang ada produk nak diiklankan boleh hubungi aku di kekapas@gmail.com

Kenapa pilih aku? Sebab aku seorang blogger yang akan menulis artikal berkaitan produk korang. Kalau ada pelanggan/ pengguna yang nak cari info produk, dia akan google dulu best ke tak produk korang nih. 

Jadi, dari situlah kelebihan kalau korang menggunakan khidmat blogger berbanding instafamous yang me-review produk korang dalam instagram. Kenapa? Sebab kalau review dalam instagram mungkin akan di padam atau produk tu dah semakin jauh ke bawah. Kalau cari dalam internet pun susah nak jumpa review yang datang dari instagram. 

Jadi apa tunggu lagi. Hantarkan produk korang untuk diiklankan dalam blog ini. 

Post a Comment

4 Comments

  1. i hope it's not too late to wish u a happy belated birthday. semoga dapat capai semua yang dihajati.

    ReplyDelete
  2. hepy blated bday.. semoga panjang umur n murah rezeki..

    Jemput singgah tgk entry terkini k.. :)
    1. Mee Udang Asajaya

    ReplyDelete
  3. lama dah kalau nk wish pun.. pepe pun semoga impian mnjadi nyata..

    ReplyDelete

terima kasih kerana meluangkan masa membaca dan meninggalkan komen.